Partnerima osiguravamo atraktivne i profesionalno organizirane evente

„Marketinški smo fokusirani na organizaciju evenata na kojima potrošačima osiguravamo jedinstveno iskustvo kroz ambijent i energiju eventa, pripremu pića i interakciju s barmenima te uživanju u dodatnim sadržajima koji su usko vezani uz duh brenda“, ističe Alan Bubanović, Marketing Manager u tvrtki Pernod Ricard Croatia

Razgovarala: Marija Sedlar

Početak svoga poslovnog puta Alan Bubanović započeo je tijekom studiranja na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu 2006. Na početku su to bili sezonski studentski poslovi koji su pomogli financirati fakultet. Tijekom studiranja, Alan je sudjelovao na Case Study Competition, što je bila odlična prilika da se kroz natjecanje u rješavanju poslovnih slučajeva stvore prvi kontakti s renomiranim kompanijama.

„Projekti na kojima sam radio bili su iznimno uspješni: 2010. smo rješavali dva poslovna slučaja za OMV i Coca Colu te osvojili 1. i 2. mjesto, a godinu kasnije smo za Technomax i Nestlé osvojili prva mjesta. Sudjelovanja u ovim projektima pomogla su nam da naučimo još bolje raditi u timu, analizirati tržište, prepoznati prilike i prijetnje, raditi na konkretnim marketinškim kampanjama i konceptima“.

Nakon završetka diplomskog studija Alan je dobio priliku za zaposlenje u kompaniji Nestlé, kao student u marketingu odjela žitarica za doručak. „Bila je to odlična početna stanica da kroz dinamično, kompetitivno i izazovno okruženje švicarske multinacionalne kompanije naučim puno o maloprodajnom poslovanju, izgradnji i vođenju globalno jakih brendova te stvorim radnu disciplinu i etiku. Gledajući s odmakom, sretan sam što sam svoju karijeru započeo u kompaniji kao što je Nestlé jer sam se na samom početku morao prilagoditi visokim standardima poslovanja, brzo učiti te razviti socijalnu inteligenciju i komunikaciju“, kaže Alan koji je put u Nestléu završio na poziciji Brand Managera.

DINAMIČAN I ZABAVAN POSAO

U jesen 2018. Alan karijeru nastavlja u kompaniji Pernod Ricard Croatia. Grupa Pernod Ricard je francuska multinacionalna kompanija, jedna od vodećih globalnih kompanija za jaka alkoholna pića i vina, koja u svom portfoliju ima jake svjetske brendove pića kao što su Jameson, Chivas Regal, Ballantine’s, Absolut vodka, Beefeater gin, Havana Club rum, Martell konjak i ostali. Sa svojom globalno razgranatom mrežom podružnica i distribucijskih partnera, Pernod Ricard je prisutan u više od 70 država svijeta.

„Prelazak u Pernod Ricard Croatia za mene je bio izlazak iz komfor zone. Vidio sam veliku priliku u novoj industriji, koja osim retail biznisa ima i HoReCa segment, u kojem nisam imao iskustva te mi je bio vrlo zanimljiv. Početak je bio izazovan jer je novi posao obuhvaćao dosta terenskog rada, networkinga, putovanja. Posao je jako dinamičan, ali i zabavan, a ako ga radite s puno strasti, brendovi vam vrlo brzo ‘uđu pod kožu’“.

Alan je kroz nekoliko godina došao do pozicije Marketing Managera te je sada odgovoran za vođenje marketing tima u Hrvatskoj. Objašnjava nam koja je tajna uspjeha Pernod Ricarda. „Kompanija svoj uspjeh kontinuirano postiže zahvaljujući neprestanom unapređenju i jačanju interne organizacije te širenju i integraciji svog portfolija s najuspješnijim svjetskim brendovima pića. Kompanija se može pohvaliti s najvećim asortimanom prestižnih brendova u ovoj industriji. Poslovna strategija Grupe Pernod Ricard ‘Good Times from a Good Place’ bazirana je na četiri područja djelovanja koja se bave svim aspektima životnog ciklusa naših proizvoda, od zrna do stakla: njegovanje zemljišta, poštivanje ljudi, kružna transformacija i odgovorna gostoljubivost. Od lokalnih inicijativa izdvojio bih Green Office – naš ured ima oznaku zelenog ureda jer potiče zaposlenike na očuvanje okoliša.

Kružni model poslovanja bazira se na ponovnoj upotrebi, smanjenju i recikliranju otpada kako bismo smanjili količinu otpada i njegov utjecaj na okoliš. Uz to, kao ambasadori odgovorne konzumacije alkohola, svi zaposlenici sudjeluju u podizanju svijesti mladih ljudi o štetnosti neprimjerene i pretjerane konzumacije alkohola. Sa studentskom organizacijom Erasmus Student Network već jedanaest godina organiziramo Responsible party (odgovorne zabave) s ciljem promoviranja umjerene i odgovorne konzumacije alkohola među mladim ljudima. U suradnji s partnerima, provodimo kampanju ‘Više dijaloga, manje rizičnih ponašanja’ s ciljem educiranja profesora, pedagoga, psihologa i roditelja kako komunicirati s djecom kada je u pitanju alkohol, kako odgoditi konzumaciju alkohola u maloljetnoj dobi i koje su štetne posljedice maloljetničke konzumacije alkohola“, ističe Alan.

STVARAMO LIJEPE USPOMENE

S obzirom na to da je marketing alkoholnih pića dijelom zabranjen u Hrvatskoj, prilično je izazovno izgraditi brend i dosegnuti veći broj potrošača.

„Kada ne smijete koristiti ATL u oglašavanju onda rast i razvoj brenda traje duže. I tu treba imati strpljenja. Interno se nekada šalimo da smo kao rudari, koji moraju odraditi jako puno manjih evenata i sponzorstava da bismo dosegnuli broj potrošača koje neki brendovi u drugim industrijama dosegnu s jednom TV kampanjom. Ali naša industrija ima taj čar druženja, uživanja u dobrom piću i stvaranja lijepih uspomena.

Neki od najvećih evenata koje smo organizirali bili su Havana Mojito Momento event u parku Zrinjevac na kojem smo ugostili preko 2.500 gostiju i Beefeater Urban gin event u parku Tuškanac u Zagrebu. Ponosni smo i na evente koje smo organizirali na neobičnim (i izazovnim) lokacijama za najbrže rastući irski viski Jameson, kao što su Jameson Škver event u hali brodogradilišta Brodosplit gdje smo ugostili više od 1.000 gostiju te Jamesolinija – Jameson event na trajektu Jadrolinije u splitskoj trajektnoj luci koji je bio totalni hit na području Splita.

Kada radimo suradnje kroz sponzorstva, kao što su projekti s pop-up Beefeater gin barom na Baš Naš eventu ili Rougemarin Parku, doživljavamo to kao vlastite mini evente. U svaki takav event je uložen maksimalan trud te profesionalni pristup oko organizacije bara, pripreme pića i kvalitetne prezentacije brenda. Cilj nam je stvoriti win-win situaciju s organizatorom eventa, iskoristiti naš bogati know-how kako bi se organizator mogao fokusirati na ostale bitne segmente eventa. Mogu reći da smo u industriji postali prepoznatljivi po visokoj razini organizacije takvih događanja i to nam je cilj nastaviti. Veliki fokus stavljamo i na društvene mreže, s obzirom na to da su one dozvoljene za promoviranje alkoholnih brendova.

Trudimo se kroz zanimljiv sadržaj dosegnuti i angažirati što veći broj ljudi. Također, tijekom ključnih perioda godine, velike napore ulažemo u kvalitetnu prezentaciju brendova na mjestima prodaje, kroz maloprodajne lokacije u retailu, ali isto tako i kroz HoReCa kanal. Kao voditelj marketing tima za Hrvatsku veliki fokus stavljam na razvoj ljudi i tima. Važno mi je da sa svakim članom tima imam otvoren i iskren odnos te od svakog tražim da preuzme odgovornost za svoj dio posla i bude neovisan. Volim ljudima dati slobodu na putu do rezultata. Svaka osoba drugačije funkcionira i to treba prepoznati – iskoristiti ono pozitivno, a ukazati na negativno i raditi na razvoju pojedinaca. Izuzetno sam ponosan na svakog člana svog tima jer vidim veliku želju i motiviranost u svakodnevnom radu. Njihov uspjeh je i moj uspjeh.“

PRIPREME ZA ZIMSKU SEZONU

Ljetna sezona je iza nas, to je ključni period za kompanije u industriji alkoholnih pića. „Trenutno imamo dva velika fokusa. Prvi je analiza ljetne sezone – važno nam je da što detaljnije utvrdimo što je dobro funkcioniralo, a što moramo korigirati. Ključno je da izvučemo pouke, naučimo nešto novo, unaprijedimo procese i kampanje. Ljetna sezona je bila uspješna, ali i izuzetno izazovna s obzirom na probleme u lancu opskrbe. Pozitivno je što se, bez obzira na pandemiju, navike potrošača mijenjaju i polako se vraćamo u ‘staro normalno’.

Pandemija je jako utjecala na ponašanje potrošača, živjeli su u strahu od kontakta s drugim ljudima, a druženje i dobar provod važne su komponente za konzumaciju naših proizvoda. Drugi fokus nam je priprema detaljnog plana za nadolazeću zimsku sezonu, koja nam je izuzetno važna zbog kupnje blagdanskih poklona. To je prilika da na jedinstven način prezentiramo naše najbolje brendove. Zimska sezona je i sezona evenata, a s godinama kvalitetnog rada razvili smo ekspertizu u pripremi i organizaciji evenata, kao i za sponzorstva. Nadamo se da će se situacija s pandemijom na jesen i zimu popraviti kako bi proradio i noćni život jer su noćni klubovi izuzetno važni za naše poslovanje, s obzirom na volumen prodaje koji ostvaruju.“

Zanimalo nas je što Alan radi nakon što završi radni dan u uredu. „Jako mi je važan balans poslovnog i privatnog života. Dobar balans mi daje dodatnu energiju i motiviranost da dajem sve od sebe u poslovnom okruženje, da budem sretan i ispunjen poslom koji radim. Uživam u slobodnom vremenu sa suprugom Anom i psom Beom, volimo duge šetnje i druženje s prijateljima. Velika strast mi je i radionica u garaži gdje radim s drvom i to me opušta. Od sporta volim tenis, posebno natjecateljski naboj na mečevima s bivšim kolegom Denisom. Idealan zimski odmor mi je uživanje u skijanju gdje totalno ‘isključim glavu’ i pića padnu u drugi plan.“