Proizvodi za bebe: Kupcima dječje hrane važna sljedivost proizvoda

Iako je među proizvodima za bebe mali broj slučajeva povlačenja s tržišta, oni obično izazivaju značajnu medijsku pokrivenost. Potrošači su vrlo osjetljivi na bilo kakve negativne informacije o industriji proizvodnje hrane za bebe jer se osjećaju vrlo zaštitnički prema svojoj djeci.

Demografska kretanja u Hrvatskoj i dalje imaju negativan utjecaj na prodaju dječje hrane, budući da je Hrvatska posljednji put zabilježila prirodni priraštaj stanovništva prije 20 godina. Ipak, kratka epizoda povećanja nataliteta u Hrvatskoj dogodila se tijekom prethodnog gospodarskog pada, a taj trend se može ponoviti nakon pandemije Covid-19 sve dok se gospodarstvo ne oporavi i zaposlenost ponovno ne poveća, prognoziraju analitičari Euromonitor Internationala.

Osim opadanja nataliteta, otvaranje granica zapanoeuropskih zemalja za hrvatske radnike ubrzava premještanje lokalnog radnog stanovništva u potrazi za boljim životnim standardom. Nažalost, uglavnom mlađa radna populacija i njihove obitelji koje napuštaju Hrvatsku izravno smanjuju ciljnu populaciju za dječjom hranom. Ako se to nastavi, očekuje se da će demografska kretanja u budućnosti nastaviti imati značajan negativan utjecaj na prodaju dječje hrane.

Nakon što se ukinu ograničenja putovanja zbog pandemije, to bi moglo biti potaknuto dugoročnim negativnim utjecajem pandemije Covid-19 na hrvatsko gospodarstvo. U dječjoj hrani, komunikacijski kanal između potrošača i proizvođača jednostavan je. Ovo je područje proizvoda u kojem potrošači ne podnose netransparentne tehnološke prakse, a Hrvati zahtijevaju visoku razinu kvalitete i lako sljedivo podrijetlo korištenih sastojaka. Iako je među proizvodima za bebe mali broj slučajeva povlačenja s tržišta, oni obično izazivaju značajnu medijsku pokrivenost.

Potrošači su vrlo osjetljivi na bilo kakve negativne informacije o industriji proizvodnje hrane za bebe jer se osjećaju vrlo zaštitnički prema svojoj djeci. Općenito, potrošači imaju pomiješane osjećaje u vezi s kvalitetom industrijski proizvedene hrane za bebe – iako imaju rezerve prema podrijetlu sastojaka, i dalje cijene pogodnost. Iz Euromonitora upozoravaju da Hrvate zabrinjava neki proizvodi široke potrošnje u zemlji spadaju u takozvanu istočnoeuropsku skupinu proizvoda, za koju smatraju da je lošija u kvaliteti od ekvivalentnih proizvoda koji se prodaju u zapadnoj Europi.

Čini se da neka istraživanja potvrđuju ovaj strah, a ako će lokalni proizvođači dječje hrane u budućnosti ojačati u Hrvatskoj, morat će osigurati da njihova proizvodna i operativna praksa uzima u obzir osjetljivost javnosti o kvaliteti njihovih proizvoda u usporedbi sa zapadnoeuropskim tvrtkama.

S pojavom epidemije i zatvaranjima fizičkih trgovina, među kategorijama za koje je naglo porastao interes za online kupovinu su proizvodi za bebe i djecu. Na Jeftinije.hr smo primijetili da su se u posljednjih godinu dana, odnosno, dvije – navike online kupnje u segmentu dječje opreme značajno promijenile, a u analizi koja slijedi donosimo top 5 brendova i top 5 proizvoda u izabranim kategorijama opreme za djecu.

Piše: Ivana Galetić, PR & Marketing Specialist, Jeftinije.hr

Odjeća za djecu, zaštita djece, hodalice, prematalice, dječji krevetići, monitori za bebe … sve je to potrebno novim roditeljima. I teško bismo rekli da su epidemiološke prilike na bilo koji način utjecale na promjenu njihovih navika. Na Jeftinije.hr smo ipak primijetili da su se u posljednjih godinu dana, odnosno dvije – navike online kupnje u segmentu dječje opreme – značajno promijenile.

STOLICE ZA HRANJENJE

Pogledajmo, na primjer, kretanje potražnje za dječjim stolicama za hranjenje. U 2019. godini nije bilo moguće otkriti značajnije vrhunce potražnje za tom vrstom proizvoda, tek se u posljednjim i prvim mjesecima 2019. moglo primijetiti nešto veće zanimanje za kupnju. Tijekom 2020., već kod prvog lockdowna, potražnja je naglo skočila i ostala iznimno visokom sve do listopada, a u studenome je slijedio još veći vrhunac potražnje od onog prvog, travanjskog. Online kupnja se potom normalizirala, ali je u 2021. potražnja ponovno naglo skočila za gotovo 100%. Ove smo godine prvi vrhunac potražnje zabilježili u svibnju, i on je bio ekstreman. Međutim, do danas zanimanje za dječjim hranilicama nije opalo i već sada premašuje ukupnu prošlogodišnju potražnju.

TOP 5 BRENDOVA STOLICA ZA HRANJENJE od 21. lipnja – 5. rujna 2021.:

• KINDERKRAFT
• FREEON
• PEG PEREGO
• YUMMY
• STOKKE

Hrvatski su potrošači u posljednja dva mjeseca najviše pretraživali stolice za hranjenje ovih brendova: KINDERKRAFT, FREEON, PEG PEREGO, YUMMY i STOKKE.

TOP 5 PROIZVODA STOLICA ZA HRANJENJE od 21. lipnja – 5. rujna 2021.:

• FreeOn hranilica Lars
• Hranilica Kinderkraft Yummy, siva
• Kinderkraft hranilica Yummy pink KKKYUMMPNK0000
• Kinderkraft hranilica Fini grey KKKFINIGRY0000
• KinderKraft Sienna grey, ružičasta/siva

DJEČJA KOZMETIKA

Sličan trend potražnje primijetili smo i u kategoriji dječje kozmetike, u kojoj je trend 2019. i 2021. vrlo sličan onome u kategoriji dječjih hranilica. Tijekom 2020. zanimanje za kupnju dječje kozmetike se povećalo za vrijeme prvog lockdowna, tijekom ožujka, kad su se fizičke trgovine zatvorile te ponovno u jesenskim mjesecima, tijekom drugog zatvaranja.

TOP 5 BRENDOVA DJEČJE KOZMETIKE od 21. lipnja – 5. rujna 2021.:

• URIAGE
• MUSTELA
• PAMPERS
• VIOLETA
• WATER WIPES

Tijekom protekla dva mjeseca hrvatski su online kupci najviše pretraživali ove brendove dječje kozmetike: URIAGE, MUSTELA, PAMPERS, VIOLETA i WATER WIPES.

TOP 5 PROIZVODA DJEČJE KOZMETIKE od 21. lipnja – 5. rujna 2021.:

• URIAGE BABY PRVA TORBA
• MUSTELA POKLON TORBA + GRATIS USB STICK I SLINČEK
• Violeta Baby vlažne maramice 56/1 Sensitive Care 99% voda 3*56/1
• Pampers 9x Aqua Pure wipes
• Water Wipes vlažne maramice, 60 kom

Najpopularniji proizvod dječje kozmetike bila je URIAGE BABY PRVA TORBA, a slijedile su je MUSTELA POKLON TORBA + GRATIS USB STICK I SLINČEK, Violeta Baby vlažne maramice 56/1 Sensitive Care 99% voda 3*56/1, Pampers 9x Aqua Pure wipes i Water Wipes vlažne maramice, 60 kom.

PLIŠANE IGRAČKE

Na primjeru najpopularnije vrste igračaka za bebe, plišanih igračaka, promjene u potražnji se ne razlikuju pretjerano kada ih uspoređujemo po godinama. Svake godine potražnja i zanimanje za kupnju počinje rasti u jesenskim mjesecima, što ukazuje na popularnost te vrste proizvoda kod odabira božićnih i novogodišnjih poklona za najmlađe. Tijekom 2020. potražnja se očekivano povećala u odnosu na godinu ranije, a u 2021. godini je uvelike premašila obje prethodne godine što najavljuje i snažan trend rasta online kupnje u nadolazećim jesenskim mjesecima.

TOP 5 BRENDOVA PLIŠANIH IGRAČAKA od 21. lipnja – 5. rujna 2021.:

• FLAPY
• DISNEY
• PAW PATROL
• ZURU
• SEGA

Koje brendove plišanih igračaka hrvatski potrošači najčešće odabiru? Na prvom je mjestu brend FLAPY, a slijede ga DISNEY, PAW PATROL, ZURU i SEGA.

TOP 5 PROIZVODA PLIŠANIH IGRAČAKA od 21. lipnja – 5. rujna 2021.:

• Slonić koji pjeva Flapy, Plava
• PAW PATROL mini plišanac
• Sonic plišana igračka 26cm
• ZURU RAINBOCORNS plišanac – Sparkle Heart Surprise S2
• Disney plišanac MINNIE 80cm

U protekla dva mjeseca najpopularniji proizvodi u kategoriji plišanih igračaka bili su: plišani Slonić koji pjeva Flapy, a slijedili su ga Paw Patrol mini pliš, plišana igračka Sonic, Zuru Rainbocorns plišanac – Sparkle Heart Surprise S2 te DISNEY plišanac Minnie, 80cm.