Covid 19 i regulatorni nadzor prigušili sjaj kineskog festivala šopinga

Promet na kineskim platformama za internetsku trgovinu porastao je na Dan samaca najslabije u nešto više od 10 godina, pokazali su podaci internetskog diva Alibabe, odražavajući pritisak pandemije i pojačani regulatorni nadzor.

Promet na Alibabinom platformi, iskazan bruto vrijednošću robe, porastao je tijekom 11-dnevnog Dana samaca ‘samo’ 8,5 posto, najslabije od 2009. kada je Alibaba počeo organizirati tu manifestaciju, pokazali je izvješće kineske tvrtke. Promet je iz godine u godinu bilježio dvoznamenkaste stope rasta, napominje Reuters.

Opetovano širenje covida 19 prigušilo je raspoloženje kineskih potrošača i nadovezalo se na pojačani regulatorni nadzor tehnoloških tvrtki, fokusiran na zaštitu potrošača i na ravnopravno tržišno natjecanje. 

Brendovi i dalje žele biti prisutni na kineskom festivalu internetskog šopinga i njihov je broj ove godine dosegnuo rekordnih 290.000, a proizvođači luksuzne robe uključili u najvećem broju u povijesti manifestacije, istaknuo je Alibaba. Za kupnju se odlučilo 900 milijuna potrošača, a 78 kompanija više je nego udeseterostručilo promet u odnosu na prošlu godinu, na više od 100 milijuna juana.

Alibaba se pak suočio s konkurencijom u JD.comu i Pinduoduou, koji su se agresivno natjecali za nove kupce ponajprije u manjim kineskim gradovima. Vrijednost transakcija na JD.com-ovoj platformi poskočila je tako 28,6 posto, na 349,1 milijardu juana.

Državni list Securities Daily smatra pak da je težnja što većem prometu neodrživa, kaotična i nespojiva s novim razvojnim putem Kine. “Klanjanje kumiru prometa” neodrživo je kada je u pitanju digitalni rast i neraskidivo je povezano s kaosom, upozorile su novine. (Hina/Reuters)