Inovativni koncept iz Jamnice: Funkcionalno piće ProGame

Marijan Sudić, Dario Bernik, Denis Mikan, Morana Matić, Kristina Ban i Tomislav Čugura

JAMNIČIN NAPITAK KOJI VRAĆA SNAGU I ENERGIJU BEZ OPTEREĆENJA ORGANIZMA KOFEINOM I ŠEĆEROM

Jamnica plus na tržište je plasirala inovaciju – funkcionalno piće ProGame koje je u potpunosti razvijeno i proizvedeno u Jamnici: od koncepta i imena proizvoda, dizajna, recepture, identiteta brenda sve do proizvodnje u Jamničinom proizvodnom pogonu u Pisarovini

Globalno tržište videoigara trenutno vrijedi 180 milijardi dolara i najbrže je rastući oblik zabave na globalnoj razini. Usporedbe radi, filmska industrija vrijedi 100 milijardi dolara. Gameri su strastveni igrači videoigara, a procjene govore da ih je trenutno u svijetu čak 3,24 bilijuna. Sve što se događa u ovoj uzbudljivoj industriji budnim je okom pratio Dario Bernik, viši grafički dizajner Grupe pića Fortenova grupe koji je osmislio koncept novog pića ProGame: „Gaming me je zainteresirao kao fenomen, a kako sam radeći u Jamnici pratio industriju pića, shvatio sam da u Hrvatskoj ne postoji piće koje je namijenjeno baš gamerima. S obzirom na to da videoigre igraju satima, najčešće konzumiraju kavu i energetske napitke pića koja ih drže budnima. Imajući sve to na umu, dobio sam ideju da mi, kao proizvođač pića, za njih proizvedemo posebno piće – kvalitetniju alternativu koja će im vratiti snagu i energiju, a neće ih opteretiti kofeinom i šećerom. Inspiraciju za ime pronašao sam u našem izotoničnom piću ProSport i dosjetio se naziva ProGame te razvio prijedlog i grubi koncept proizvoda.“

PUNO AKTIVNIH KOMPONENTI

Dario je 2020. svoju ideju predstavio Darku Cesarcu, tada novom izvršnom direktoru marketinga Grupe pića Fortenova grupe, i oduševio ga. „Kao i uvijek kad se razvija novi proizvod, formiran je multidisciplinarni tim u kojem su bili kolege iz Službe razvoja i istraživanja, marketinga i proizvodnje. Oblikovao sam i svoj prijedlog za dizajn proizvoda koji je na kraju odabran kao najbolje dizajnersko rješenje. Kad sam saznao da će se moja ideja provesti u djelo, bio sam oduševljen jer to je bila potvrda da sam razmišljao u dobrom smjeru i predvidio određene trendove. Ponosan sam što smo mi u Jamnici sami razvili ProGame od nule i što smo i kroz ovaj proizvod potvrdili da je Jamnica inovativna kompanija koja gleda u budućnost i trendove pretvara u konkretne proizvode. Najvrjednija stvar koju sam iz ovoga naučio je da treba vjerovati u svoje ideje i biti uporan, jer se upornost na kraju uvijek isplati, a posebno me veseli što se, prema prvim odjecima s tržišta, ProGame sviđa potrošačima!

Razvoj svake recepture, pa tako i ProGamea, poprilično je izazovan i kreativan proces prilikom kojega, kako otkriva Kristina Ban, tehnolog za razvoj proizvoda u Jamnici plus, uvijek treba voditi računa o stabilnosti samog proizvoda, što znači da gotov proizvod mora imati zadanu funkcionalnost tijekom cijelog roka trajanja.

„Budući da uvažavamo nove potrošačke preferencije u pogledu zaštite zdravlja, svi naši novi proizvodi, osim što daju organizmu hidraciju, ujedno su i niskoenergetski. ProGame je funkcionalno piće što znači da je to proizvod koji ima aktivne komponente koje doprinose našem organizmu (u slučaju ProGamea to su palatinoza i vitamini). Razvoj recepture trajao je godinu dana, a konačnu smo dobili nakon brojnih degustacija u kojima smo testirali senzorska svojstva kao što su okus, miris, gazacija, boja i aftertaste. ProGame je poseban po tome što je prije svega namijenjen jednoj grupi potrošača – gamerima, ali i po tome što smo ga razvili upravo u suradnji s njima kako bi se osigurao bolji fokus i dovoljno energije za višesatne izazove bez tzv. sugar crasha. Za to je zaslužan jedinstveni sustav zaslađivanja koji se temelji na palatinozi, vrsti ugljikohidrata koja sadrži niski glikemijski indeks i sporo otpušta šećer. Palatinoza daje tijelu energiju koju organizam postepeno kontinuirano troši, za razliku od šećera od kojeg tijelo naglo dobije energiju, ali je i naglo izgubi.“

Osim navedenog, ProGame osigurava hidraciju, ima malo kalorija, optimalnu razinu kofeina iz prirodnog izvora, nema taurina te sadrži vitamine i minerale. Dostupan je u dva okusa: Stamina – okus višnja i Focus – okus mango i marelica.

SURADNJA S GEJMERIMA

ProGame je napravljen u suradnji s 300 gamera koji su imali važnu ulogu u procesu, posebno u izboru okusa i dizajna pakiranja, otkriva Morana Matić, mlađa voditeljica robnih marki u Jamnici plus te dodaje: „Dok smo razvijali proizvod, od gamera smo učili više o industriji videoigara, slušali i pokušali razumjeti njihove potrebe kako bismo im mogli ponuditi proizvod koji će im pružiti ono što oni očekuju od osvježavajućeg pića. No osim što je prvenstveno namijenjen gamerima, ProGame je odličan za sve koji se suočavaju s višesatnim psihičkim i fizičkim izazovima. Kada smo razvijali i definirali koncept ProGamea kao brenda, i sada kada radimo na njegovom pozicioniranju, cilj nam je općoj javnosti približiti i demistificirati svijet kompjutora i videoigara – želimo naglasiti da je to dio naše svakodnevice te podržati industriju gaminga. S druge strane, želimo gaming približiti roditeljima i to na način da se on tretira i kao zabava, opuštanje, ali da također postaje ozbiljan sport u kojem je potrebna priprema, timski rad, aktivnost i pravilna prehrana. Naš ProGame želi biti dio baš te pravilne prehrane jer daje energiju iz palatinoze, kofein iz prirodnog izvora i potrebnu hidraciju – za razliku od standardnih energetskih napitaka“.

BOCA PRATI PORUKU PIĆA

Kako je cilj bio lansirati piće namijenjeno potrebama i životnom stilu gamera, marketinška komunikacija, kao i kanali oglašavanja, usmjereni su upravo toj ciljnoj skupini.

„Želimo prenijeti poruku koja će ojačati tzv. brand awareness i omogućiti da svaki gamer u Hrvatskoj i regiji prepozna kvalitetu proizvoda i razumije njegove benefite kako bi izoštrili svoje performanse i obnovili razinu energije. Što se tiče prvih informacija s terena, pohvale i oduševljenje ovim jedinstvenim i inovativnim proizvodom pristižu sa svih strana. Također nas veseli što su činjenicu da je Jamnica, kao tržišni inovator u segmentu pića, prepoznala potencijal brzorastuće gaming industrije i razvila piće baš za gamere, prepoznali i potrošači koji nisu dio ‘gaming svijeta’, no uživaju u voćnim okusima i traže kvalitetan funkcionalan proizvod s dodatnim benefitima“, poručuje Morana.

Marijan Sudić, rukovoditelj razvoja ambalaže Grupe pića Fortenova grupe, napominje kako je proces prilagodbe inicijalnog dizajna za uvjete industrijske proizvodnje uvijek zanimljiv i dinamičan. „Postoji puno mogućnosti u izboru oblika boce, vrste materijala i efekata prilikom tiska etikete koje kroz niz industrijskih proba stvaraju konačni izgled proizvoda. Vrsta proizvoda, odnosno je li proizvod gaziran ili negaziran, izravno utječe na oblik i dizajn boce. Zato je u procesu razvoja finalnog oblika boce potrebno prilagoditi konačni dizajn. Mislim da smo kod boce za ProGame uspjeli dobro izbalansirati prvotno zamišljeni izgled boce sa zahtjevima koje moramo ispoštovati u proizvodnji gaziranih proizvoda.“

ProGame se puni u Pisarovini, a direktor pogona Jamnice Tomislav Čugura otkriva da je kapacitet linije na kojoj se puni 8.000 boca po satu punjenja. „Prije punjenja proizvoda potrebno je prilagoditi proizvodnu liniju na kojoj se puni probna proizvodnja u kojoj se testira kako boca reagira te se prate mikrobiološka svojstva proizvoda. Nakon što probna proizvodnja pokaže da je sve u redu, započinje punjenje proizvoda namijenjenog za tržište.“

Za potrebe punjenja funkcionalnog pića ProGame Denis Mikan, direktor tehničkog održavanja Grupe pića Fortenova grupe, ističe da je bilo potrebno napraviti preinake na proizvodnoj liniji. „S obzirom na to da se na liniji pune razni formati boca, prije punjenja trebali smo odgovarajuće formatne dijelove koje naručujemo od naših dobavljača. Sve preinake i prilagodbe na proizvodnoj liniji odradile su naše kolege. Imamo i jednu zanimljivost vezanu uz punjenje ProGamea: prilikom punjenja prvi smo puta koristili bijeli pigment tinte za ispis roka trajanja i LOT broja proizvodnje jer je dizajn boce u crnoj boji.“

ProGame je u potpunosti razvijen i proizveden u Jamnici: od koncepta i imena proizvoda, dizajna, recepture, identiteta brenda sve do proizvodnje u Jamničinom proizvodnom pogonu u Pisarovini, i za to su naši sugovornici zaslužni kao tim – svatko u svom području – na što su neizmjerno ponosni. „Ovakvim inovacijama Jamnica potvrđuje poziciju vodećeg tržišnog inovatora koji prati svjetske trendove i doista osluškuje potrošače i njihove potrebe“, poručuju Dario, Kristina, Morana, Marijan, Tomislav i Denis iz Jamnice plus.