‘Uspjeh naše movo kolekcije poticaj je za razvoj novih inovativnih proizvoda’

„Svi smo posebno ponosni na movo, koji je naš prvi vlastiti industrijski proizvod. Radi se o inovativnoj kolekciji mobilnih radnih jedinica za koje se ideja rodila u početku pandemije koronavirusa, kao odgovor na izazove rada od kuće“, otkriva Anamaria Burazin Eškinja, voditeljica Sobočan design studija

Iako je išla u jezičnu gimnaziju, već u trećem razredu srednje škole Anamaria Burazin Eškinja, voditeljica Sobočan design studija, započela je pripreme za Studij dizajna na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Željeni fakultet upisala je 2006. na kojem je nakon prve godine odabrala smjer industrijskog dizajna. Studij pamti kao najljepše razdoblje života, prvenstveno zbog multidisciplinarnog pristupa koji je studentima omogućavao pohađanje brojnih kolegija na drugim fakultetima kao što su šumarstvo, strojarstvo, likovne umjetnosti.

„Nismo samo puno učili i naučili, već smo se i družili i zaista dobro zabavljali. Od prve godine fakulteta sam i radila, najprije u jednoj građevinskoj tvrtki, a zatim u IKEA Hrvatska gdje sam u početku bila u administraciji, a kasnije nakon završetka studija na poziciji Visual Merchandisera u Odjelu dizajna interijera“, dodaje Anamaria.

Upravo to prvo radno iskustvo ističe kao dragocjeno jer joj je omogućilo puno učenja, putovanja, rada u kreativnom i dinamičnom okruženju te pružilo sjajne temelje za ono što je uslijedilo kasnije. „Kada sam 2016. godine odlučila da se želim više baviti produkt dizajnom, biti bliže kreiranju samih proizvoda i proizvodnji, zaposlila sam se u Sobočanu kao dizajner interijera. Te godine tvrtka je osnovala ured za arhitekturu i dizajn kako bismo našim postojećim i novim kupcima mogli ponuditi kompletnu i zaokruženu uslugu, od ideje, projektiranja do završnog uređenja i opremanja interijera. Godine 2017. postala sam voditeljica ureda, sada pod nazivom Sobočan design studio, gdje sam i danas, zajedno s još pet kolega u timu“, kaže Anamaria.

Upravo timski rad ističe kao najvažniji u poslu kojim se bavi. „Zadatak voditelja design studija je osigurati poslovne procese i rutine te snositi odgovornost za realizaciju ciljeva i projektnih rokova. Također, osim organizacije rada zaposlenika ovog odjela i praćenje njihovih aktivnosti, moja zadaća je i kreiranje raznih izvještaja te vođenje projekata, definiranje projektnih faza i vremenskih okvira. S obzirom na to da se bavimo dizajnom jako je važno održavati kreativnost, poticati dijeljenje ideja i iskustava. Sve to pridonosi inspirativnom i poticajnom okruženju za rad“, naglašava Anamaria.

Konačan proizvod, komad namještaja ili opreme za interijer, kao i koncept interijera rezultat je sinergije, promišljanja i znanja članova tima, i to različitih struka. Dizajner, kako ističe Anamaria, samo je jedna od važnih karika u procesu.

SINERGIJA DIZAJNA I PROIZVODNJE

„Sobočan design studio broji šest članova tima u kojem je četvero arhitekata, jedan produkt dizajner i jedan ‘građevinar’. Međusobno se izvrsno nadopunjujemo, ali isto tako usko surađujemo i s kolegama tehnolozima koji naše nacrte dalje razrađuju u smislu radioničke pripreme za proizvodnju. S njima komuniciramo na dnevnoj bazi i oni su tu za nas kod rješavanja bilo kojeg izazova vezanog za ograničenja materijala ili tehnologije. Od nas kreće ideja, prve skice, zatim detaljni nacrt koji se potom razvija u prototip te naposlijetku i proizvodi. Tim Sobočan dizajn studija prati cijeli proces i zajedno s tehnolozima definiramo i pratimo i najmanje izvedbene detalje“, pojašnjava Anamaria.

Kao i svakom dizajneru, i Anamariji je teško izdvojiti najdraži projekt. Ipak, movo kolekcija mobilnih ureda po mnogočemu je posebna i za tvrtku i za cijeli tim Sobočan design studija.

„Svi smo posebno ponosni na movo, koji je zapravo naš prvi vlastiti industrijski proizvod. Radi se o inovativnoj kolekciji mobilnih radnih jedinica za koje se ideja rodila u početku pandemije koronavirusa, kao odgovor na izazove rada od kuće. Danas, samo dvije godine kasnije, movo je prepoznat na tržištu kao idealno rješenje za funkcionalni radni prostor doma, ali i ureda zbog potrebe optimizacije uredskog prostora“, ističe Anamaria.

Zahvaljujući fleksibilnosti, kroz mobilnost i sklopivost proizvoda u prostoru, movo modeli mogu se jednostavno slagati u različite scenografije i omogućiti različite scenarije koji odgovaraju potrebama korisnika prostora. Inovativnost i dizajn nagradila je i struka pa se movo može pohvaliti nizom međunarodnih nagrada za dizajn.

NAGRADE KAO POTICAJ I REFERENCA

„Posljednja u nizu je nominacija za A’Design Award, najprestižniju talijansku nagradu za dizajn te jednu od najutjecajnijih u svijetu. Najbolji radovi biraju se u više kategorija prema kriterijima inovativnosti, tehničkih karakteristika te sposobnosti rješavanja složenih dizajnerskih problema. Svaka nagrada nas izuzetno veseli jer potvrđuje da smo napravili dobar posao. Ujedno, nagrade su nam dodatni poticaj, ali i odlična referenca koja otvara vrata stranim tržištima“, kaže Anamaria.

Dizajneri i arhitekti nisu pošteđeni izazova i stresnih situacija, a najčešće im glavobolje zadaju rokovi. „U retailu su rokovi najveći izazov. Sve se odvija jako brzo i nužna su brza rješenja i implementacija. Međutim, svi radimo posao koji volimo pa se s time znamo nositi“, dodaje Anamaria.

Covid kriza nije zaobišla ni proizvodnju namještaja i opreme. I tvrtka Sobočan se u vrijeme pandemije suočila sa smanjenim narudžbama i problemima s nabavom sirovina. Taj period u Sobočanu su iskoristili za nove ideje i dizajn spomenute movo kolekcije, ali i unaprjeđenje internih procesa, digitalnu transformaciju kako bi ubuduće bili što efikasniji i ukorak s trendovima. Dodatno, u vrijeme pandemije kompletno su renovirali i interijer upravne zgrade i ureda tvrtke u Murskom Središću.

VJETAR U LEĐA ZA NOVE INOVACIJE

S optimizmom, prepuni planova gledaju u budućnost. „Na temelju odličnih rezultata naše movo kolekcije, odlučili smo razvijati i nove vlastite inovativne proizvode. U posljednje vrijeme primijetili smo da postoji sve veća svijest o važnosti interijera poslovnih prostora i opreme za rad. Tako, osim projektiranja retail prostora, sve češće radimo na projektima uređenja uredskih prostora. Stoga, odlučili smo osmisliti i novu kolekciju uredskog namještaja koja je u zadnjoj fazi razvoja te se jako veselimo njezinom plasiranju na tržište“, naglašava Anamaria, koja svoju radnu poziciju opisuje kao dinamičnu i raznovrsnu.

„Uživam u svom poslu jer je svaki novi projekt specifičan i zanimljiv. Kao produkt dizajner sudjelujem u cijelom procesu i veseli me pratiti cijeli proizvodni proces. Često balansiram između administrativnih i kreativnih zadataka, što ovu poziciju čini još zanimljivijom i dinamičnijom“, kaže Anamaria.

KVALITETAN I OPUŠTEN ODMOR

Iako uživa u poslu, Anamaria i svoje slobodno vrijeme nastoji provesti što kvalitetnije, putovati, uživati u šetnji, koncertima i druženjima s obitelji i prijateljima. „Idealan odmor za mene je posjetiti neki grad u proljeće ili ljeto, šetati po gradu, osjetiti njegovu kulturu, arhitekturu i ljude, sjediti na nekoj terasi i uživati u pogledu. Za vrijeme odmora ne volim gusti raspored obilaženja poznatih lokacija jer je uvijek važno ostaviti nešto za sljedeći put. Idealan odmor je kad se toliko opustim da zaboravim koji je dan u tjednu“, zaključuje Anamaria.