Zašto nema smisla kupovati Instagram profile i nepostojeće pratitelje

Pribjegnete li prečacima, može se dogoditi da brzo izgubite na kredibilitetu. Ako su brojevi i odgovori vaših pratitelja sumnjivi, a vaš račun izgleda neobično, korisnici će početi sumnjati u vas, vaše poruke i poslovanje. Zaključit će da ste nepošteni i na drugim područjima.

Piše: Ivana Galetić, Localization Manager, Jeftinije.hr

‘Za 4 dolara dobijete 500 pratitelja. Za samo 6 dolara, čak 1.000. I to pravih.’ – Zvuči primamljivo, zar ne? Posebno za one kojima se unatoč svakodnevnim aktivnostima na društvenim mrežama pridruži jedan pratitelj. I to tjedno. Takva statistika brzo može potaknuti korisnika da pokuša s nekim brzim rješenjem.

Istina je da je kupnja pratitelja brza i pristupačna, ali, s druge strane, može donijeti dosta neugodnosti. Zašto bi se onda uopće odlučili na takvu kupnju? Ako Instagram koristite samo za dušu, odnosno za povezivanje s obitelji i prijateljima, nemate nikakvog razloga kupovati pratitelje. Prijateljima i obitelji želite pokazati što se događa u vašem svakodnevnom životu dok sa strancima nemate takvu interakciju i vaš ih svakodnevni život nimalo ne zanima.

Ako ste vlasnik poslovnog profila i želite nešto prodati krajnjem kupcu, kupnja pratitelja također nema smisla jer definitivno ništa nećete moći prodati lažnom kupcu (botu ili neaktivnom profilu). Čak i ako ste influencer, na lažan profil ne možete utjecati.

Kupnjom pratitelja možete utjecati na postavljanje viših cijena sponzora i oglašivača, a umjetno napuhavanja broja pratitelja računa se kao poslovna prevara koja bi vas dugoročno mogla puno koštati. Lažni profili i pratitelji, kao i botovi i pametne aplikacije koje automatski komentiraju objave ili počinju masovno praćenje velikog broja korisnika, trn su u oko svakog Instagram administratora. Pročitajte ovih 8 razloga zašto nema smisla kupovati pratitelje na Instagramu.

S lažnim pratiteljima nema interakcije

Iza lažnih profila obično ne stoje ljudi nego botovi. Najveća interakcija koju možete dobiti od njih je da vam napišu nešto u stilu ‘nice post’. Ako se želite pozicionirati kao uspješan Instagram brend, imajte na umu da nemate nikakve koristi od pratitelja koji ne reagira na vaše objave. Svi očekuju od svojih pratitelja da barem pogledaju objavu, ako je već neće lajkati ili podijeliti. Od kupljenih pratitelja i profila nema nikakvog engagementa ili interakcije, oni su naprosto – samo tamo.

Nedosljedan engagement u usporedbi s drugim profilima

Nije teško uočiti račune koji imaju sumnjivo manje interakcije od ostalih. Pravi Instagram profili imaju slične obrasce, na primjer; oni s manje od 1.000 pratitelja mogu očekivati u prosjeku oko 8% engagementa dok oni između 10.000 i 100.000 pratitelja mogu očekivati oko %. Iako ove brojke mogu varirati, ovo je prosječna ocjena. Drugi način na koji možemo primijetiti lažan engagement je usporedba omjera lajkova i komentara na slikama ili usporedba broja pratitelja s brojem lajkova objave. Ako je ovaj omjer previsok, obično se radi o kupljenim pratiteljima.

Neprimjereni komentari objava

Lažni pratitelji sa sobom nose i komentare na stranom jeziku, ponekad čak i neprimjerenog sadržaja. Vjerojatno ste do sada primijetili da je, na primjer, ispod neke tužne objave napisan komentar u stilu ‘great post/nice picture’ što je potpuno neprimjereno i neusklađeno sa sadržajem same objave.

Kupljeni pratitelji sa sobom donose i spam

Kupnjom pratitelja otvarate vrata širokom spektru neželjene pošte. Pronaći će vas ne samo na Instagramu, na kojem će imati i pristup vašim pratiteljima, već i na emailu s kojeg ste izvršili kupnju. Ovaj začarani krug slanja neželjene pošte bit će jako teško zaustaviti.

Instagram prepoznaje i kažnjava lažne pratitelje

S obzirom na to da Instagram želi stvoriti dobro okruženje za sve svoje korisnike, ulaže velike napore na pronalaženje u brisanje lažnih profila.

Kupnja pratitelja je protivna uvjetima korištenja

Instagrama Instagram redovito i aktivno upozorava svoje korisnike da ne kupuju lažne pratitelje. To se strogo kažnjava (smanjenje dosega i angažmana), a može doći i do suspenzije vašeg profila. Svaka takva kazna je iznimno loša za vjerodostojnost vašeg računa.

Lažni pratitelji uništavaju vaš kredibilitet

Jedinstveni Instagram profili grade svoju zajednicu na organski način. Za to je, naravno, potrebno vrijeme i trud. Pribjegnete li prečacima, može se dogoditi da brzo izgubite na kredibilitetu. Ako su brojevi i odgovori vaših pratitelja sumnjivi, a vaš račun izgleda neobično, korisnici će početi sumnjati u vas, vaše poruke i poslovanje. Zaključit će da ste nepošteni i na drugim područjima. Osim dobre komunikacije i sadržaja, možete se odlučiti i za oglase koji će povećati doseg vaših objava i privući nove pratitelje. Dakle, ako već imate sredstava za kupnju pratitelja, bolje ih je uložiti u oglašavanje i dosezanje onih ljudi koji imaju stvarni interes za ono što komunicirate.

Nećete zaraditi novac

Istina je jedna – lažni pratitelji od vas neće kupiti ništa.

Kako do organskog dosega?

Instagram algoritam više nagrađuje engagement nego broj pratitelja. Da biste postigli dobar engagement, možete se uhvatiti u koštac s raznim tehnikama kako biste se približili svojoj idealnoj ciljnoj publici.

Kako doći do gotovo 800 milijuna mjesečnih korisnika Instagrama i izgraditi pravu ciljnu publiku?

• Vaš profil mora biti javan kako bi svi mogli vidjeti vaš sadržaj
• Kvalitetnim sadržajem korisnicima dajete razlog da vas prate

Objavite razne postove poput fotografija, GIF-ova, videozapisa, bumeranga, kvizova i sl. Izgradite povjerenje sa svojim pratiteljima impresionirajući ih sadržajem, dobrim slikama i zanimljivim tekstovima. Budite dosljedni i održavajte stil koji vas izdvaja od drugih.

• Koristite sve značajke Instagrma (Instagram Reels i sl.)

S Instagram Reels imate mogućnost sa svojim sadržajem privući one korisnike koji već lajkaju i prate objave slične vašima. Započnite snimanjem jednostavnog videa. Uključite tekst i nekoliko hashtagova i odaberite popularan zvuk kojeg će vašim pratiteljima biti ugodno slušati. Ostanite dosljedni i kontrolirajte broj pregleda svakog videozapisa.

• Koristite hasthagove (ako ih koristite pravilno, oni su odličan način za dosezanje nove ciljne skupine)
• Pobrinite se za engagement s drugim korisnicima

Instagram algoritam favorizira engagement: što imate više interakcije s drugima i oni s vama, veća je vjerojatnost da će se vaš sadržaj prikazati na više i više ‘news feedova’. A to znači i veću vidljivost i rast vašeg Instagram profila.

• Objavljujte storyje

Dio vaše ciljne skupine, koja se dobro odaziva na storyje, samo čeka i čeka novi viralni video. Storyji su odlični za rast vašeg računa jer korisnik unutar storya može uspostaviti interakciju s vama. Dodajte ankete, kvizove i pitanja koji su magnet za engagement. Što se više ljudi uključi u interakciju s vama kroz story, to će ga više ljudi vidjeti i podijeliti.