Top poslodavci: dm sigurno drži vodeću poziciju najpoželjnijeg poslodavca

Ispitanicima kojima je dm-drogerie markt poslodavac prvog izbora, presudna je sigurnost radnog mjesta, ali su podjednako važni i visina plaće, harmonični odnosi na radnom mjestu te socijalna odgovornost poslodavca

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkriva osamnaesto po redu istraživanje* o poslodavcima prvog izbora, koje provodi MojPosao. U istraživanju provedenom tijekom 2021. i 2022. sudjelovalo je preko 25.000 ispitanika.

Na samom tronu – nema promjene. Trinaestu godinu najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj je tvrtka dm-drogerie markt s 19,08% bodova.

„Vjerujemo da su za to prije svega zaslužni naše kolegice i naši kolege, čija motivacija i posvećenost pridonose uspjehu i pozitivnim rezultatima dm-a. Briga o djelatnicama i djelatnicima za nas znači omogućiti im da budu uspješni i napreduju. Zato im nudimo brojne prilike za profesionalni i osobni razvoj, gradimo dobru radnu atmosferu, a naši odnosi na svim razinama tvrtke temelje se na povjerenju i uvažavanju različitosti“, poručuju iz dm-a. Na drugo mjesto vratio se Lidl Hrvatska s 5,57% bodova, a na treće je zasjeo Rimac Group s 4,44% bodova. Ove su se godine među 20 najatraktivnijih poslodavaca našli Zagrebačka banka te Končar kojih neko vrijeme nije bilo među najpoželjnijih 20.

SIGURNOST RADNOG MJESTA NAJVAŽNIJA

Uoči dodjele priznanja najpoželjnijim poslodavcima u Hrvatskoj, održan je kraći panel na temu ‘Tajne najatraktivnijih poslodavaca’ na kojem su sudjelovale Anamarija Minarski, Hrvatski Telekom, Dunja Firšt, Kaufland i Vesna Mesar, Pliva.

„Tržište rada izazovnije nego ikada prije. Promjena je sve više, tržite nam više nije lokalno već globalno zbog čega, mi kao poslodavci, danas moramo uložiti još više napora u zadržavanju i privlačenju kadrova. Employer branding kreće iznutra. Kako bi ostali na vrhu svakodnevno slušamo svoje zaposlenike, nudimo im nove mogućnosti i benefite, a sve s ciljem kako bi oni bili što zadovoljniji. Jer zadovoljni radnik je najbolja reklama koju poslodavac može dobiti“, istaknula je Anamarija Minarski, direktorica odjela za zapošljavanje, upravljanje učinkom, razvoj i iskustvo zaposlenika Hrvatskog Telekoma.

Za razliku od prijašnjih godina kada su harmonični odnosi na radnom mjestu bili najvažniji faktor prilikom vrednovanja stupnja atraktivnosti određenog poslodavca, zadnje dvije godine najviše je „presudnih“ glasova dobila sigurnost radnog mjesta (43%). Harmonični odnosi na radnom mjestu i ove su godine na drugom mjestu (za 40% ispitanika je ovo presudan razlog atraktivnosti), dok se na trećoj poziciji, baš kao i lani, nalazi socijalna odgovornost poslodavca (37%).

„Veliki broj naših zaposlenika došao je zahvaljujući dobrim preporukama. To nam je dokaz da se trud koji ulažemo uistinu i isplatio. Svoje zaposlenike kontinuirano motiviramo i potičemo na promjene. Na svakom novom natječaju nudimo im pravo prvenstva kako bi mogli samo odlučiti u kojem se pravcu žele razvijati“, dodala je Vesna Mesar, viša direktorica globalne podrške aplikacijama Plive.

Unatoč uvriježenom mišljenju da je iznos plaće najvažniji razlog naše želje za radom kod određenog poslodavca, s poslodavcima prvog izbora to nije slučaj. Naime, visina plaće i ostale materijalne beneficije presudan su faktor atraktivnosti za 35% ispitanika, što je nešto više nego prošle godine, ali i dalje nije na prva tri mjesta.

Ispitanicima kojima je dm poslodavac prvog izbora, presudna je sigurnost radnog mjesta, ali su podjednako važni i visina plaće, harmonični odnosi na radnom mjestu te socijalna odgovornost poslodavca. Lidl je poželjan poslodavac prvenstveno zbog sigurnosti radnog mjesta, a Rimac Automobili su atraktivni najviše zbog harmoničnih odnosa na radnom mjestu.

„Kontinuirano ulažemo u naše zaposlenike, kako trenutne tako i buduće. Veliku pažnju posvećujemo i selekcijskom postupku te napredovanju i rastu naših zaposlenika. Njihov feedback nam je izuzetno važan jer nam otkriva jesmo li na pravom putu“, naglasila je Dunja Firšt, direktorica sektora ljudskih resursa Kauflanda.

dm PRVI IZBOR ŽENA I MUŠKARACA

I muškarcima i ženama je najatraktivnija tvrtka dm s razlikom da je ova tvrtka atraktivnija ženama nego muškarcima. Ženama je na drugom mjestu Lidl iza kojeg je Müller trgovina Zagreb. Na drugom mjestu muškarcima se nalazi Rimac Group, a na trećem Lidl.

Na listi top deset poslodavaca samo kod muškaraca nalaze se još INA, a na listi top deset tvrtki koje su se našle samo kod žena je BIPA. Najpoželjniji poslodavac za sve ispitanike, bez obzira na stupanj obrazovanja je dm, s tim da ova tvrtka ima najviše bodova među ispitanicima sa srednjom stručnom spremom.

Na drugom mjestu ispitanicima sa srednjom školom nalazi se Lidl. Na drugom mjestu ispitanicima s visokom i višom stručnom spremom je, kao i prošlih godina, Rimac Group. dm je poslodavac prvog izbora za sve skupine ispitanika, bez obzira na radni status, iako je on nešto manje atraktivan ispitanicima koji se još školuju. Drugo mjesto zaposlenima i nezaposlenima zauzima Lidl dok je ispitanicima koji se još školuju na drugom mjestu Rimac Group.

LOJALNIJI ZAPOSLENICI

Gotovo polovica zaposlenih ispitanika često razmišlja o promjeni poslodavca. Trećina zaposlenih ispitanika ponekad razmišlja o promjeni poslodavca dok petina ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca. Svega 11% ispitanika koji su izjavili da rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca dok ih čak 52% uopće ne razmišlja o promjeni.

Za razliku od njih, 56% ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih svega 11% uopće ne razmišlja o promjeni. Iz toga možemo zaključiti da su zaposlenici koji rade za svog poslodavca prvog izbora lojalniji zaposlenici.

O istraživanju:
Istraživanje o poslodavcima prvog izbora proveo je MojPosao na uzorku od više od 24.000 ispitanika tijekom kraja 2021. i početka 2022. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini osamnaestu godinu za redom. Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju nisu unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki).