Kupci odabrali Konzum kao ‘broj 1’ u omjeru cijene i kvalitete

U istraživanju Best Buy Award General 2022/2023, većina je potrošača, na temelju vlastitog iskustva i mišljenja, odabrala Konzum kao maloprodajni trgovački lanac najboljeg omjera cijene i kvalitete u Hrvatskoj. Uz to, Konzum je odabran i u kategoriji najbolje online trgovine hrane i pića na lokalnom tržištu.

Pripadnici opće populacije u Hrvatskoj prepoznali su vrijednost Konzuma te ga proglasili Best Buy brendom u kategorijama: maloprodajni trgovački lanac i internet trgovina za hranu i piće. Best Buy Award General istraživanje provedeno je putem online ankete tijekom siječnja 2022. godine, a u njemu je sudjelovalo ukupno 1.200 ispitanika starijih od 17 godina.

Anketno pitanje koje je bilo postavljeno ispitanicima, hrvatskim potrošačima, glasilo je: “Navedite naziv MALOPRODAJNOG TRGOVAČKOG LANCA OPĆENITO koji po vašem osobnom iskustvu ili iskustvu vaših bližnjih nudi najbolji omjer cijene i kvalitete kada je riječ o kompletnoj usluzi i ponudi artikala na hrvatskom tržištu:“.

Najveći broj ispitanika odgovorio je “Konzum“, a isti su odgovor ispitanici dali i na postavljeno pitanje vezano za kategoriju online trgovine sa hranom i pićem:
„Navedite naziv INTERNET TRGOVINE ZA KUPOVINU HRANE I PIĆA koja po vašem osobnom iskustvu nudi u Hrvatskoj apsolutno najbolji omjer cijene i kvalitete – kako ponude artikala tako i cjelokupne usluge.

Ovim vrijednim priznanjem za najkvalitetniju i najpovoljniju kupnju, koje su Konzumu Hrvatska za 2022./2023. dodijelili hrvatski potrošači, potvrda je kontinuiranog rada i truda Konzumovog tima u pružanju najviše kvalitetu proizvoda po najboljoj cijeni.

„Kupci žele biti sigurni da će za svoj uloženi novac dobiti kvalitetan proizvod, ali isto tako pri traženju cjenovno povoljnog proizvoda nisu se spremni odreći kvalitete. Činjenica da su odabrali Konzum kao lanac najboljeg omjera cijene i kvalitete, kako općenito tako i u našoj internet trgovini, potvrđuje da su prepoznali naša kontinuirana ulaganja u razvoj i unaprjeđenje ponude i usluge te nas motivira da nastavimo u tom smjeru kako bismo i dalje bili njihov prvi izbor. Certifikat je ujedno priznanje svim našim zaposlenicima koji predanim i pozitivnim pristupom radu svakodnevno pridonose zadovoljstvu naših kupaca. Zaista nam je drago što smo Best Buy Award dobili baš u godini kada slavimo 65 godina poslovanja te ćemo i dalje raditi na novim rješenjima koja kupcima štede vrijeme i novac, bez kompromisa kad je u pitanju kvaliteta“, izjavila je Sandra Đolo, voditeljica Odjela komunikacija u Konzumu.

Certifikacijsku medalju Best Buy Award dodjeljuje ICERTIAS (International Certification Association), renomirana međunarodna organizacija sa sjedištem u Zürichu koja provodi tržišna istraživanja o preferencijama potrošača.

Best Buy Award vrednuje isključivo dojam ispitanika koji po osobnom iskustvu ili iskustvu onih najbližih donose sud o kompletnoj usluzi i ponudi artikala na hrvatskom tržištu kada je riječ o cijeni i kvaliteti. Pitanja u samom istraživanju su otvorenog tipa, odnosno ispitanicima nisu ponuđeni odgovori, a korištena metoda je CAWI-DEEPMA.

Istraživanje ICERTIAS Best Buy Award provodi se u skladu sa odredbama “Međunarodnog kodeksa za provedbu tržišnih i društvenih istraživanja“ koje su usvojile Međunarodna trgovačka komora (ICC) i Svjetska udruga istraživačkih stručnjaka (ESOMAR).

Misija i cilj ICERTIAS-ovih istraživanja je upravo ukazati na najbolje brendove na tržištu, te tako usmjeriti potrošače prema najkvalitetnijim mogućim opcijama. Na taj način, ne samo da prestižni certifikati poput Best Buy Awarda dokazuju uspješnost samih brendova, već i motiviraju kompanije da postaju još bolje i održavaju svoju kvalitetu postojanom kako bi ih potrošači uvijek iznova izabrali.

Više nego ikad, kupci postaju svjesniji, bolje informirani, selektivniji i kritičniji u odabiru proizvoda i usluga na koje će izdvojiti svoj novac. U nestabilno post-pandemijsko vrijeme inflacije i tržišne neizvjesnosti, potrošači su posebno pažljivi u svojim potrošačkim navikama. Prilikom donošenja konačne odluke o kupnji, kupcima je od iznimne važnosti ne samo cijena, već i kvaliteta proizvoda i usluga.

Oni pritom sve više odabiru postojane brendove koji su dugoročno održali svoju kvalitetu. S druge strane, u moru tržišne konkurencije, kompanije ne mogu opstati ukoliko konstantno i inovativno ne ulažu napore u dokazivanje kvalitete svojih proizvoda, kako i efektivnu marketinšku strategiju.

Pozitivno mišljenje krajnjih potrošača najbolji je dokaz izvrsnosti i najmoćniji je marketinški alat. Upravo su detalji presudni u borbi za tržišni tron, a medalje odnose samo oni najbolji.

Ovi rezultati dolaze iz istraživanja Best Buy Award koje je u Hrvatskoj provela švicarska organizacija ICERTIAS u siječnju 2022. ICERTIAS mjeri iskustvo i razinu zadovoljstva anketiranih sudionika omjerom cijene i kvalitete tržišnih proizvoda i usluga.

Treba napomenuti da istraživanje ICERTIAS Best Buy Award ne mjeri kapital robne marke ili tržišni udio. Ovo istraživanje pruža uvid u osobna iskustva, mišljenja, zadovoljstvo i percepcije kupaca koji se koriste isključivo za mjerenje omjera cijene i kvalitete robe i usluga na tržištu.

Metodologija i uzorkovanje

Istraživanje Best Buy Award 2022/2023 u Hrvatskoj provela je švicarska organizacija
ICERTIAS – International Certification Association GmbH. Istraživanje je provedeno u siječnju 2022. korištenjem web upitnika na uzorku od 1200 Internet korisnika u Hrvatskoj, starijih od 17 godina, prema metodi Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness (CAWI – DEEPMA).

O projektu ICERTIAS Best Buy Award

Više nego ikad, kupci postaju pametniji i selektivniji, tražeći bolju vrijednost za svoj novac. Prilikom donošenja konačnih odluka o kupnji uzima se u obzir cijena i kvaliteta svakog proizvoda. Kupcima je od iznimne važnosti omjer dobre cijene i najbolje moguće kvalitete (tzv. best buy).

Best Buy Award je projekt ICERTIAS organizacije – International Certification Association GmbH, sa sjedištem u Zürichu, Švicarska. Misija ICERTIAS Best Buy Award istraživanja je stjecanje uvida u korisnička iskustva i percepciju proizvoda i usluga za koje kupci smatraju da pružaju najbolji omjer cijene i kvalitete (tzv. best buy).

Projekt i certifikat ICERTIAS Best Buy Award ima za cilj pojednostaviti potragu za najboljom robom i uslugama po najpovoljnijoj cijeni. Namijenjen je kupcima na lokalnim i međunarodnim tržištima.

Istraživačka studija ICERTIAS Best Buy Award provodi se prema odredbama Međunarodnog kodeksa za provedbu tržišnih i društvenih istraživanja (International Codex for the Implementation of Market and Social Research) koje su usvojile Međunarodna trgovačka komora (International Chamber of Commerce – ICC) i Svjetsko udruženje stručnjaka za istraživanje mišljenja i marketinga (World Association of Opinion and Marketing Research Professionals – ESOMAR ).