„Bez obzira na sličnosti unutar Adria regije, svako pojedino tržište ima svoje specifičnosti, svoje potrebe i zahtjeve, tako da je nemoguće imati jedinstveni pristup poslovanja, primjerice u Sloveniji i u Makedoniji. Kako bismo zaista pružili svakom od sedam tržišta na kojem poslujemo zasluženu pažnju, svakodnevno smo u kontaktu sa svih sedam prodajnih timova“, ističe Mirna Vuksan, direktorica marketinga Henkel Beauty Care, Adria regija.
Razgovarala: Marija Sedlar
Nakon završene srednje škole MIOC, Mirna Vuksan studirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje je diplomirala na smjeru Vanjska trgovina. Tijekom studiranja je, prisjeća se, radila razne honorarne poslove od kojih kao najzanimljiviji izdvaja posao u HTZ-u gdje je imala priliku s turističkim stručnjacima predstavljati ljepote naše zemlje na turističkim sajmovima u Europi. Prvo ‘pravo’ radno iskustvo nakon završetka fakulteta bilo je u kompaniji Henkel, u kojoj i dan danas radi.
„U Henkelu sam svoj rad započela 2001. godine kao asistent u marketingu te sam tijekom godina imala priliku stjecati iskustvo i usavršavati se u marketingu i prodaji u Adria regiji, ali i kao Senior Brand Manager biti dio CEE tima u našoj centrali u Beču, odgovorna za 17 zemalja Centralno-istočne Europe. Posljednjih 10 godina radim na poziciji direktorice marketinga Henkel Beauty Care divizije za Adria regiju. Dinamičnost, kompleksnost i spremnost na prilagodbe samo su neke od glavnih karakeristika ne samo ove, nego i većine pozicija u FMCG industriji“, ističe Mirna.
STABILAN I SNAŽAN TIM
Pozicija direktorice marketinga u kompaniji Henkel, kako otkriva Mirna, „izuzetno je dinamična i zanimljiva jer današnja brzina poslovanja i izazovi na FMCG tržištu zahtijevaju, prije svega, da unaprijed znamo predvidjeti trendove i kretanja tržišta i potrošača te da se na vrijeme znamo prilagoditi. Henkel je u Adria regiji prisutan kao vodeća kompanija na području kozmetike, tako da je naš zadatak u nekim kategorijama dodatno izazovan s obzirom da, osim praćenja i zadovoljavanja potreba potrošača, imamo zadatak stvarati nove i potrošačima zanimljive trendove. Kako bismo u svemu tome bili i uspješni potreban je visok stupanj organiziranosti i poslovnih procesa, ali prije svega stabilan i snažan tim. Ponosna sam da u svojoj organizaciji doista imam priliku raditi s vrhunskim timom ljudi.
NIJE VIŠE DOVOLJNO VODITI RAČUNA O TOME DA SE DOVOLJNO KREĆEMO I PAZIMO ŠTO JEDEMO – ZDRAV NAČIN ŽIVOTA DANAS ULAZI I U SVAKODNEVNU RUTINU OSOBNE NJEGE. TRANSPARENTNOST JE OD VELIKE VAŽNOSTI, POSEBICE KAD SE RADI O TOME KOJI SE SASTOJCI NALAZE U NAŠIM KOZMETIČKIM PROIZVODIMA TE UČINAK KOJI TI SASTOJCI IMAJU NA TIJELO I OKOLIŠ.
Izrazito sam ponosna na svakog člana svog tima! Svaki Brand Manager u Henkel Beauty Care diviziji ima maksimalnu slobodu u kreativnosti, naravno poštujući brend smjernice i strategiju kompanije. Često imamo interne sastanke na kojima zajednički analiziramo rezultate prošlih aktivnosti i promocija te brainstormamo kako svako naredno lansiranje ili promociju učiniti još boljom i interesantnijom za naše potrošače. Upravo velika količina slobode, menadžment vlastitih brendova te uključenost u donošenje poslovnih odluka i poslovne procese razlozi su motiviranog i zadovoljnog tima. Jer, u Henkelu su zadovoljni zaposlenici ključ uspjeha!“ Opisujući atmosferu na poslu, Mirna prvenstveno ističe fantastičnu radnu atmosferu koja odiše prijateljskim karakterom s velikom dozom odgovornosti svakog zaposlenog.
„Mogu reći da smo odlično organiziran tim, svaki radni tjedan počinje internim sastankom na kojem prolazimo otvorene projekte i definiramo nove, zajednički planiramo marketinške strategije i brend kampanje. Jedan od najvećih izazova s kojima se susrećem zasigurno je kompleksnost poslovanja Adria regije. Bez obzira na sličnosti unutar nje, svako pojedino tržište ima svoje specifičnosti, svoje potrebe i zahtjeve, tako da je nemoguće imati jedinstveni pristup poslovanja, primjerice u Sloveniji i u Makedoniji. Kako bismo zaista pružili svakom od sedam tržišta na kojem poslujemo zasluženu pažnju, svakodnevno smo u kontaktu sa svih sedam prodajnih timova. Često se zna dogoditi da moramo u vrlo kratkom vremenskom roku odreagirati na određenu tržišnu situaciju i upravo to ponekad zna biti vrlo izazovno“, otkriva Mirna koja i u budućnosti, prije svega, očekuje da će i dalje biti skladan i uspješan tim u svakom aspektu!
OSVIJEŠTENI POTROŠAČI I PROIZVOĐAČI
„Što se tiče novosti, Henkel je kompanija koja je već dokazala svoju snagu u stvaranju i lansiranju noviteta tako da nam u narednom periodu neće nedostajati novih lansiranja. U posljednje vrijeme primjetan je veliki trend u segmentu prirodnog načina života. Sve veća osviještenost globalnog zatopljenja potrošače sve više inspirira da pametno biraju proizvode za svoju osobnu potrošnju. Nije više dovoljno voditi računa o tome da se dovoljno krećemo i pazimo što jedemo – zdrav način života danas ulazi i u svakodnevnu rutinu osobne njege. Transparentnost je od velike važnosti, posebice kad se radi o tome koji se sastojci nalaze u našim kozmetičkim proizvodima te učinak koji ti sastojci imaju na tijelo i okoliš. S obzirom da su Henkel proizvodi rezultat temeljitih istraživanja trendova i potreba naših potrošača, vjerujem da ćemo ne samo odgovoriti, nego i uspješno predvidjeti sve zahtjeve naših budućih, sve zahtjevnijih potrošača“, poručuje Mirna. Kao globalna kompanija industrijske robe i robe široke potrošnje, Mirna napominje kako Henkel želi pridonijeti uklanjanju plastičnog otpada. „Razvijanje održivih rješenja za ovaj problem moguće je samo ako se uključimo i surađujemo svi u vrijednosnom lancu – od dobavljača, trgovinskih partnera, potrošača i organizacija do državnih vlada. Henkel je postao suosnivački član Saveza za uklanjanje plastičnog otpada te time pojačao svoju predanost u promicanju kružnog vrijednosnog lanca za plastiku. Do 2025. godine, 100% pakiranja Henkelovih proizvoda bit će prikladno za recikliranje, ponovnu uporabu ili razgradivo. Istodobno, cilj tvrtke jest koristiti 35 posto reciklirane plastike za svoje potrošačke proizvode u Europi.“
PUNOLJETNOST U HENKELU
Za kraj, Mirnu pitamo je li radna pozicija ispunila njezina očekivanja? „S obzirom da sam s Henkelom postala punoljetna ove godine – navršivši 18 godina staža – i još uvijek mi nije dosadno, rekla bih da su moja očekivanja itekako ispunjena! Prije 18 godina počela sam svoju karijeru u Henkelu kao asistent u marketingu te sam upornošću, učenjem i svakodnevnim usavršavanjem ‘rasla’. Trenutno sam na poziciji direktorice marketinga, ali mislim da još uvijek imam dovoljno prostora za nova znanja i napredak.“. A kada ne radi, Mirna slobodno vrijeme najčešće provodi u krugu obitelji. Otkriva da vole putovati ili barem vikendom pobjeći od svakodnevice na kratki izlet, na Sljeme ili šetnju gradom. Idealan odmor pronaći će u malom mjestu na moru, bez automobila i gradske vreve. Na plaži na kojoj nema gužve. Uz limunadu, dobru knjigu i hlad!