Prema Dow-Jonesovu indeksu održivosti za 2022. godinu, jednome od vodećih svjetskih pokazatelja uspješnosti u održivom poslovanju, Coca-Cola HBC po svojim je postignućima najuspješniji proizvođač pića u svijetu nakon što je njezin rezultat porastao za šest bodova u odnosu na prošlu godinu dosegavši rekordna 93 boda od 100.
Coca-Cola HBC dvanaesti se put zaredom svrstala među tri vodeća proizvođača pića u svijetu, a po šesti je put dospjela na vodeće mjesto.
Komentirajući tu objavu, Zoran Bogdanović, glavni izvršni direktor Coca-Cole HBC navodi: „Naš je cilj doprinijeti održivoj budućnosti dok nastavljamo graditi vrijednost za svoje dionike. Priznanje koje nam je dodijelio DJSI pokazuje da smo na dobrome putu i dodatna je potvrda neumornoga rada i truda koji svi u Coca-Coli HBC ulažemo kako bi održivost bila u središtu našega poslovanja. Prošle sam godine ambiciozno najavio naš cilj da do 2040. godine dostignemo nultu stopu ispuštanja stakleničkih plinova i vjerujem da ćemo, ako ovako nastavimo, taj cilj i ostvariti.”
Ovo najnovije priznanje u skladu je s nezavisnim ocjenama tvrtke Coca-Cola HBC u okviru drugih uglednih istraživanja i indeksa održivosti, kao što su MSCI ESG, CDP, FTSE4Good i FTSE Russell ESG.
Najzapaženiji rezultati Coca-Cole HBC u održivome poslovanju*
- Smanjili su količinu vode potrebne za proizvodnju naših proizvoda za dvije milijarde litara od 2011. godine i poboljšali omjer potrošnje vode za 9% od 2017. godine u 19 organizacijskih jedinica, u kojima je štednja vode prioritet.
- Uštedjeli su više od 800 000 tona apsolutnih ispuštanja ugljika u našemu izravnom poslovanju od 2017. godine.
- Više od 98% robe i sirovina nabavljaju od mjesnih dobavljača (na tržištima na kojima proizvodimo svoje proizvode), što odgovara potrošnji od 3,5 milijarda eura.
- U rujnu 2022. godine izdali su svoju prvu zelenu obveznicu.
- Svako radno mjesto u Coca-Colinu sustavu podržava u prosjeku 10 drugih radnih mjesta.
- Obučili su 753.000 mladih u 28 zemalja od pokretanja njihova najvažnijeg programa podrške zajednici – Coca-Coline podrške mladima (#YouthEmpowered) u 2017. godini, čiji je cilj obučiti milijun mladih do 2025. godine.
- Drugu godinu zaredom objavili su politiku i izvješće o poreznoj transparentnosti.
- Trenutačno je 39% žena na rukovodećim položajima, a cilj im je podići taj postotak na 50% do 2025. godine.
- Do 2025. godine najmanje 35% plastike od koje se izrađuju njihove boce u cijeloj Skupini i najmanje 50% u državama članicama EU-a i Švicarskoj bit će napravljeno od reciklirane plastike (rPET). Coca-Cola HBC u Švicarskoj od 2022. godine cijeli portfelj plastičnih boca koji proizvodi u toj državi radi od 100% reciklirane plastike, a očekuje se da će se u Italiji** i Austriji u 2023. godini također početi koristiti isključivo recikliranom plastikom.
- Inovacija KeelClip™ omogućila im je prestanak uporabe omota izrađenoga od plastike za višestruka pakiranja limenka u 22 zemlje dosad uklanjajući 2.000 tona plastične folije godišnje.
- Ulažu u vlastite proizvodne kapacitete za recikliranu plastiku kako bi lakše ostvarili zacrtane ciljeve na tome području. To uključuje postrojenje Gaglianico u Italiji, u kojemu se proizvode predoblici za boce, čiji je ugljični otisak za do 70% niži u odnosu na nerecikliranu plastiku. Sličnu tehnologiju za proizvodnju reciklirane plastike uveli su u postrojenjima u Poljskoj i Rumunjskoj. Naša ukupna ulaganja u te tehnologije iznose više od 50 milijuna eura.
* Ako nije drukčije navedeno, podaci se odnose na 2021. godinu.
**Ne uključuje vodu.
NetZeroby40
U listopadu 2021. godine Coca-Cola HBC se obvezala postići nultu stopu ispuštanja stakleničkih plinova duž cijeloga svojeg lanca vrijednosti do 2040. godine. Tvrtka je izradila jasan plan i planira uložiti 250 milijuna eura do 2025. godine u inicijative za smanjenje ispuštanja. Do 2030. godine tvrtka će smanjiti stopu ispuštanja za 25% u cijelome svojem lancu vrijednosti u opsezima 1, 2 i 3, uz daljnje smanjenje od 50% u sljedećem desetljeću u sklopu postojećega znanstveno utemeljenog cilja. Kako bi riješila problem 90% ispuštanja u opsegu 3 koje nastaje djelovanjem trećih strana, Coca-Cola HBC proširit će svoju sadašnju suradnju s dobavljačima. Tamo gdje ispuštanje stakleničkih plinova neće biti moguće u potpunosti ukloniti, tvrtka će ga umanjiti ulaganjem u ostale mjere za zaštitu okoliša.