Agencija bold.group je prva agilno organizirana marketinška agencija u Sloveniji i Hrvatskoj čiju je učinkovitost u području agilnog poslovanja prepoznala renomirana međunarodna organizacija Agile Business Consortium. Kao jedina regionalna tvrtka uvršteni su među 11 najboljih svjetskih poduzeća, dokazavši se vrhunskom agilnom transformacijom i agilnim poslovanjem.
Agile Business Consortium neovisna je međunarodna organizacija specijalizirana za promicanje poslovne agilnosti i dodjeljuje godišnje nagrade Agile Business Awards najboljim tvrtkama u području agilnog poslovanja. Regionalna agencija bold.goup odabrana je kao jedna od najboljih tvrtki u kategoriji “Cjelovita poslovna agilnost”.
Na dodjeli Agile Business Awards koja će se održati u ožujku, Rok Zajc, partner i direktor agencije bold.group, predstavit će agilno poslovanje agencije i svoje viđenje važnosti agilnosti. Pozornicu će dijeliti s uspješnim svjetskim tvrtkama kao što su Vodafone, BP, RHB banking i druge.
“Ponosan sam na ono što smo postigli. Na činjenicu da smo mi – agencija sa tridesetak zaposlenih – stali uz bok svjetskim kompanijama sa tisućama zaposlenih u području agilityja. Međutim, nismo to postigli preko noći. Restrukturiranje procesa u tvrtki u smjeru agilnosti započeli smo u ožujku 2022. godine, a od samog početka intenzivno surađujemo s renomiranim domaćim i međunarodnim agility stručnjacima koji nas vode, educiraju i savjetuju kroz cijeli proces na dnevnoj bazi“, istaknuo je Rok Zajc.
Od klasične hijerarhije do formiranja multidisciplinarnih AI timova
U bold.group tvrde kako agilnu organizaciju karakterizira, između ostalog, i transformacija klasične hijerarhije u mrežu međusobno povezanih multidisciplinarnih timova koji su u stalnom kontaktu s korisnicima i testiraju različite ideje.
“U bold.group smo započeli s jednim multidisciplinarnim agilnim timom i jednim klijentom, a u godinu dana transformirali smo organizaciju u četiri agilna multidisciplinarna tima od kojih svaki pokriva svoje klijente. Tim bold.group napravio je nevjerojatan iskorak u razmišljanju – od ‘raditi agilno’ do ‘biti agilan’ – što znači da se cijela organizacija može puno brže prilagoditi promjenama. Posljednji takav primjer su alati temeljeni na umjetnoj inteligenciji (AI). Za razliku od drugih organizacija koje će vjerojatno uvesti poziciju ‘AI specialista’, bold.group je u iznimno brzom roku stvorio AI multidisciplinarni tim sastavljen od različitih članova agilnih timova, čime je omogućena prilagodba novih alata u svim porama organizacija”, ističu iz ove regionalne agencije.
Glavni naglasak je na radu sa zaposlenicima
Rok Zajc dodaje da je proces restrukturiranja u agilnu i samoupravnu tvrtku veliki korak u promjeni načina razmišljanja i menadžmenta i zaposlenika, jer tvrtka brzo prelazi iz pasivne u aktivnu. Naglašava da je prelazak na agilno poslovanje nemoguće ostvariti ako cijeli tim nije spreman i motiviran za provođenje promjena.
“Glavni fokus je na radu sa zaposlenicima. Agilnošću ih osnažujemo i dopuštamo im maksimalnu fleksibilnost i autonomiju te minimalna ograničenja u postizanju glavnog cilja – a to je zadovoljan krajnji korisnik odnosno kupac.”
Rezultat osnaženog tima su brze i kvalitetne odluke te inovativnija i kreativnija rješenja, jer svi u tvrtki mogu biti prisutni i aktivno uključeni u rješavanje izazova – kako onih koji se direktno dotiču klijenta, tako i internih vezanih uz financije, neplatiše, sastav ponuda, strategiju zapošljavanja, otvaranje novih tržišta, ponudu novih usluga i proizvode klijentima…
Agilnost je donijela i promjene u kadroviranju
Uvođenjem agilnog poslovanja promijenio se i proces regrutacije i pronalaska novih kadrova u agenciji bold.group – za to je sada zadužen svaki multidisciplinarni tim zasebno. Oni sami odlučuju koga trebaju – koje kompetencije mora imati budući zaposlenik, koja će biti njegova uloga u timu i koji će financijski okvir za to izdvojiti.
“Potraga za kadrovima na temelju kompetencije, znanja i uloge u timu velika je promjena u odnosu na regionalno tržište tražitelja posla, gdje je još uvijek dominantna potraga za titulom, a ne opsegom i specifičnostima posla”, tvrdi Zajc te dodaje: “U to smo se uvjerili tijekom potrage za kako smo ga mi nazvali ‘Digitalnim alkemičarom’. Na oglasnu poziciju javile su se svega dvije osobe, dok se na oglas za isto radno mjesto u kojem smo postavili iste uvjete ali naziv radne pozicije promijenili u ‘Digital Content Specialist’ prijavilo njih gotovo 30!”.