Prošla godina iznimna za transformaciju PMI-ja prema budućnosti bez dima

Bezdimni proizvodi ostvarili su gotovo trećinu ukupnih neto prihoda Philip Morris Internationala. U EU regiji neto prihodi od bezdimnih proizvoda iznosili više od 40% ukupnih prihoda.

Philip Morris International objavio je kako su neto prihodi od bezdimnih proizvoda za 2022. godinu iznosili 32,1 % ukupnih prihoda[1]. Tržišni udio duhanskih umetaka za grijanje na tržištima gdje je dostupan proizvod IQOS narastao je za 1,1 postotnih bodova na 8,0%,[2].

Neto prihodi kompanije porasli su za 7,7%, prvenstveno potaknuti rastom ukupnih isporuka od 3,2% (što je druga uzastopna godina rasta), kontinuiranim prelaskom s cigareta na bezdimne proizvode te povoljnim cjenovnim utjecajem. Porast isporuka duhanskih umetaka za grijanje od 21,5%, djelomično kompenziran nižim prihodima od prodaje uređaja, rezultirao je rastom neto prihoda od bezdimnih proizvoda za 18%.[3]

„Unatoč zahtjevnom poslovnom okruženju u 2022. godini, uslijed rata u Ukrajini te pritiska na lance opskrbe i inflatornog pritiska, na razini cijele godine ostvarili smo snažne rezultate u kojima predvodi konstantan rast IQOS-a i odlična realizacija u kategoriji gorivih duhanskih proizvoda,“ izjavio je Jacek Olczak, direktor kompanije.

„Daleko smo dogurali na našem putu da postanemo kompanija bez dima jer bezdimni proizvodi već u prošloj godini čine trećinu naših neto prihoda. Akvizicijom tvrtke Swedish Match i zaključenim dogovorom o potpunom preuzimanju IQOS-a u SAD-u od travnja 2024. godine, u 2022. godini uspjeli smo ostvariti dva ključna koraka u transformaciji prema budućnosti bez dima i u dobroj smo poziciji da tu transformaciju i ubrzamo. U 2023. godinu ulazimo kao svjetski lider u segmentu bezdimnih proizvoda, s dva brenda IQOS i ZYN te kontinuiranim inovacijama u našem portfelju bezdimnih proizvoda“ naglasio je Olczak.

Od 31. prosinca 2022. godine, bezdimni proizvodi PMI-ja prodaju se na 73 tržišta. Ukupan broj korisnika IQOS-a na kraju zadnjeg kvartala iznosio je 24,9 milijuna, od kojih je otprilike 17,8 milijuna prešlo na IQOS i prestalo pušiti[4].

U regiji Europske unije, neto prihodi od bezdimnih proizvoda prešli su 40% ukupnih prihoda za prošlu godinu.

U četvrtom kvartalu, PMI je zabilježio porast udjela duhanskih umetaka za grijanje za 2,4 postotna boda, koji je dosegao 8,8% ukupnog volumena industrije cigareta i duhanskih umetaka za grijanje u Europskoj uniji, uz blago povoljan utjecaj zbog kalendarskih faktora.

„Ostvarujemo brz napredak u našoj namjeri da sve cigarete što prije zamijenimo proizvodima bez dima utemeljenima na znanstvenim dokazima. Uz odgovarajuću potporu društva i vlada to se u nekim zemljama može dogoditi već za 10 do 15 godina. Promjena može doći puno brže ako se tradicionalne mjere regulacije duhanskih i nikotinskih proizvoda dopune mjerama čiji je cilj poticanje razvoja, komercijalizacije i prihvaćanja manje štetnih alternativa cigaretama. Stoga smatramo da je sazrelo vrijeme da svi relevantni dionici, kako u javnom zdravstvu, tako i izvršnoj i zakonodavnoj vlasti sagledaju sve snažnije dokaze i prihvate snagu inovacija, znanosti i tehnologije na dobrobit cjelokupnog društva“ izjavila je Anita Letica, predsjednica uprave Philip Morris Zagreb.


[1] odnosno 31,3% bez tržišta Rusije i Ukrajine
[2] odnosno porast za 1,4 postotna boda na 7,9% ako se izuzmu tržišta Rusije i Ukrajine
[3] Napomena: Stope rasta predstavljene u ovom priopćenju za javnost na organskoj osnovi odražavaju prilagođene rezultate, isključujući utjecaj deviznih tečajeva, akvizicija i prodaja. Osim ako nije drugačije navedeno, sve reference vezane uz učinak isključuju Rusiju i Ukrajinu.
[4] odnosno otprilike 20,3 milijuna i 14,2 milijuna ne uzimajući u obzir tržišta Rusije i Ukrajine