Sav potreban grašak i cikla za Podravku s domaćih polja

Direktor Podravkina sektora poljoprivrede Dalibor Kezele najavio je da će kompanija sve svoje potrebe za graškom i ciklom ove godine podmiriti s domaćih polja.

“U odnosu na ranije razdoblje povećali smo zasijane površine. Trenutno je u tijeku sjetva graška na pet parcela. Uzgajat ćemo grašak na gotovo 75 hektara”, rekao je Kezele koji je na parceli Vidak pored Đelekovca prisustvovao sjetvi graška.

Očekivani urod je po njegovim riječima otprilike 460 tona, a uz kooperante koji će zasijati još oko 35 hektara, očekuje se urod 650 tona te kulture.

Dodao je kako je Podravka samodostatna u proizvodnji graška i cikle, povećava i proizvodnju paprike, ali nije samodostatna u proizvodnja rajčice.

“Ove godine ćemo prvi puta na bazi nekih pokusa iz ranijih godina zasaditi dodatan 81 hektar vlastitih površina industrijske rajčice koja će biti prerađena u našim pogonima u Umagu”, rekao je Kezele.

Nažalost, kazao je, proizvodnja povrća u Hrvatskoj zadnjih se 20 godina smanjuje pa Podravka dio kultura mora uvoziti iz susjednih zemalja, poglavito krastavaca. Kompanija stoga potiče domaće poljoprivrednike, zadruge i braniteljske udruge da dio proizvodnje usmjere na industrijsko povrće.

Na sreću, primjećuje Kezele, sve je više mladih poljoprivrednika koji uviđaju prednost proizvodnje povrća, odnosno shvaćaju da žitarice i uljarice ne moraju biti centar njihova bavljenja poljoprivredom. Podravka im nudi pomoć i otkup uz sigurnu otkupnu cijenu koju nastoji definirati prije prvih radova u polju, a isplata kooperantima je u roku do 30 dana. U nekim deficitarnim kulturama rok je i znatno kraći.

Kako bi bila što samodostatnija u proizvodnji povrća, Podravka ulaže u kupnju mehanizacije i u sustave navodnjavanja. U to je zadnje dvije godine investirala 20 milijuna kuna.

“Sve duža sušna razdoblja prisiljavaju nas na sustavno navodnjavanje, jer voda više nije potrebna samo za proizvodnju povrća nego i za žitarice”, kaže Kezele i dodaje da Podravka s hrvatskih polja zadovoljava otprilike 70 posto potrebe za povrćem u svojim proizvodima. (Hina)