Nikša Farac: Kao konditorski lider gradimo trendove osluškujući potrebe potrošača

Svaki brend ima svoju priču i ciljanu skupinu, a naš je zadatak prenijeti te priče do potrošača. S ponosom mogu reći da imam odlično uigran tim koji je kombinacija iskusnih profesionalaca i mladih talenata koja izvrsno funkcionira, ističe Nikša Farac, direktor marketinga u tvrtki Kraš.

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon odrastanja na Korčuli i završenog srednjoškolskog obrazovanja na otoku, Nikša Farac na Sveučilištu u Zagrebu upisao je Ekonomski fakultet smjer Marketing. I prije dobivanja diplome stjecao je radna iskustva jer smatra da bi praksa trebala biti obavezan dio studiranja koji mladim studentima pobliže može dočarati kako neki posao izgleda u stvarnosti, a ne samo u teoriji.

„Svoju sam praksu odradio u marketinškoj agenciji Digitel – tu sam se zaljubio u ovu dinamičnu, kreativnu i zabavnu industriju, i zahvaljujem tadašnjim kolegama koji su mi nakon odrađene prakse dali i priliku za prvo zaposlenje. Rad u marketinškoj agenciji omogućio mi je susret s različitim industrijama u kratkom razdoblju. Drago mi je što sam na taj način započeo karijeru jer mi je iskustvo rada u agenciji pružilo mogućnost da se danas lakše stavim ‘u cipele’ naših agencija pri radu na marketinškim kampanjama.“

Nikša karijeru nastavlja u FMCG industriji gdje je četiri godine radio u Dukatu, i to u odjelima trade marketinga i brand managementa na kategoriji sireva, a nakon toga četiri godine u marketingu Radenske Adriatic u kojoj je vodio kategorije negazirane vode i ledenih čajeva.

DOLAZAK U KRAŠ

U Kraš Nikša dolazi u ožujku 2021. na poziciju Senior Brand Managera za kategoriju čokolada i pralina, a najznačajniji projekt i izazov tada mu je predstavljao projekt redizajna i nove komunikacijske platforme za Dorinu.

„Od drugog dijela 2022. sam na poziciji direktora marketinga, a glavni zadaci su mi vođenje tima, kreiranje strategija i izgradnja Kraševih brendova – od pozicioniranja, preko komunikacije, medija, formiranja cijene pa sve do provedbe marketinških aktivnosti na hrvatskom tržištu i tržištu regije. U Krašu nam je u fokusu uvijek, bez obzira na sezonu, razvoj i lansiranje novih proizvoda jer se od nas, kao vodećeg konditorskog proizvođača u regiji, očekuje da pratimo, ali i gradimo trendove te da osluškujući potrebe potrošača stalno na tržište donosimo nešto novo – novi okus, novi dizajn, novi proizvod.

Općenito je konditorski sektor vrlo dinamičan, usudio bih se reći i jedan od najkonkurentnijih u prehrambenoj industriji. To zahtijeva stalnu kreativnost, no nudi i ogroman prostor za inspiraciju.

Kad na tržište stavljate proizvode koji nisu iz osnovne košarice, morate biti spremni uvijek nuditi nešto drugačije i pritom biti vrlo vješti u prepoznavanju pulsa potrošača, a s druge strane zaista je izniman osjećaj kad im nudite kultne proizvode i brendove poput Bajadere, Dorine, Životinjskog carstva, Domaćice, Napolitanki, bombona Ki-Ki i Bronhi kojima se vesele sve generacije i koji sudjeluju u stvaranju lijepih uspomena“, otkriva Nikša te izdvaja novost koja stiže iz slatke radionice – lansiranje nove linije proizvoda u kategoriji vafla.

„Radi se o Frondiju, prhkom vafel prutiću ispunjenom najkremastijim punjenjem koji dolazi u pet neodoljivih okusa, a svima je zajedničko to što pružaju dvostruki užitak koji je istovremeno i hrskav i kremast – Frondi kakao, Frondi kakao i mlijeko, Frondi vanilija, Frondi nougat i Frondi limun.“

DIZAJN PRENOSI PRIČU BRENDA

Uz lansiranja novog brenda Frondija, Nikša od brojnih projekata izdvaja nekoliko odrađenih prošle godine.

„Najveći je naglasak bio na redizajnu kojem smo pristupili kao ‘točki na i’ na proizvodima koji se već godinama nalaze na tržištu, nastojeći dobiti zaokruženu priču i kroz novi dizajn potvrditi svevremensku kvalitetu proizvoda. Redizajnom našeg hero branda Dorine željeli smo istaknuti čitavu lepezu njenih okusa, ali zadržati poveznicu s tradicijom Kraša i čokolade, pa je lajtmotiv dizajna i čokolade trokut koji je prije bio i dio vizuala starih Kraševih ambalaža za čokolade. Projekt je prepoznala i struka pa smo nagrađeni Red Dotom u kategoriji Brands & Communication design.

Sretni smo jer se upravo ovih dana police pune i s dva nova okusa – Dorina Napolitanke cocoa & milk te Dorina Napolitanke lemon orange. Ljubiteljima naših čokolada, ali primarno mlađoj generaciji potrošača (i svima onima koji se tako osjećaju) ponudili smo Čokse u dodatna nova dva okusa, ali smo im udahnuli novi život otkačenim, šarenim, mladenačkim vizualima izvan kalupa. Pročistili smo ‘ruho’ i kultnim keksima Moto, baš kao i Napolitankama, a novim ambalažama potrošačima nudimo i jamčimo još bolje čuvanje kvalitete proizvoda kao i veći izbor kad je riječ o gramažama.“

Nikša nadalje, kao jedan od najslađih (i najslanijih) projekata u prošloj godini, izdvaja čokoladu Dorina Čvarak, s kojim su pokazali da mogu brzo reagirati i ispuniti želje potrošača. Naime, nakon što je reakcija pratitelja na društvenim mrežama na objavu prvog travnja o ovom proizvodu premašila razmjere šale, u Krašu su je odlučili proizvesti u limitiranim količinama te tako ispuniti želju potrošača zadnjeg dana travnja.

„Naši su nas potrošači oduševili interesom koji su pokazali. Doslovno su stajali u redovima, a cijela količina je rasprodana u rekordnih 45 minuta. Kada pričamo o Kraševim kampanjama, ne možemo ne spomenuti kampanju #IJaSamDomaćica kojom smo prošle godine izašli iz zone komfora i iskoristili snagu brenda kako bismo progovorili o jednoj često marginaliziranoj, ali važnoj temi neravnopravne raspodjele kućanskih poslova u domaćinstvima. Drago nam je da smo uspjeli podignuti svijest javnosti o važnosti promjene te smo i sami s Forumom za slobodu odgoja postali dio tih promjena i to kroz edukaciju najmlađih generacija.“

UIGRAN TIM ZA NAJBOLJE REZULTATE

Sve ove uspješne kampanje, ističe Nikša, ne bi bile moguće bez predanih zaposlenika. „U Krašu vodim tim od dvadesetak ljudi koji, osim brand managementa, uključuje i odjel razvoja ambalaže. Osim za hrvatsko tržište, odgovorni smo za pripremu i implementaciju marketinških aktivnosti i u ostatku regije, najviše na bosanskom, srpskom i slovenskom tržištu. Svaki brend ima svoju priču i ciljanu skupinu, a naš je zadatak prenijeti te priče do naših potrošača.

Sretan sam jer mogu s ponosom reći da imam izvrstan i odlično uigran tim – kombinacija iskusnih profesionalaca i mladih talenata koja odlično funkcionira i ovim im putem zahvaljujem na trudu i zalaganju koji svakodnevno ulažu, ali i kolegama iz drugih odjela i službi s kojima svakodnevno surađujemo. Zaista je zadovoljstvo raditi s tako visoko motiviranim ljudima koji neprestano rade na tome da pronađu inovativna i kreativna rješenja koja naše kategorije zahtijevaju“, napominje Nikša te dodaje: „Nalazimo se u vremenima koja znatno utječu na kupovne navike i ponašanje samih potrošača, a marketing mora imati spremne odgovore na sve to.

Više nije samo bitno prodati proizvod, već pronaći načine kako se dugoročno povezati s potrošačima. Mislim da će biti potrebno i dalje pronalaziti added value u svakoj aktivnosti jer u moru oglasa kojima su potrošači svakodnevno izloženi, sve se teže istaknuti.“

BRZA KOMUNIKACIJA S MLAĐIM POTROŠAČIMA

“Naš je plan nastaviti raditi, svakodnevno tražeći inspiraciju u malim stvarima da bismo potrošačima mogli ponuditi nove kvalitetne proizvode u primamljivim ambalažama koji odgovaraju njihovim potrebama. Želimo da naši proizvodi pričaju priče, ali da ih i stvaraju. A za to je uvelike potrebna vidljivost. Mi se ponajviše fokusiramo na onu na prodajnom mjestu, a to postižemo kombinacijom upečatljivih vizuala i kreativnih materijala. Prateći trendove nastavit ćemo s pojačavanjem aktivnosti na digitalnim kanalima jer je tamo sve veći broj naše ciljane skupine, a približavajući se i mlađim potrošačima sve smo aktivniji i na Tik-Toku.“

Osim spomenutog Frondija, Nikša do kraja godine najavljuje još nekoliko velikih kampanja od kojih također ima visoka očekivanja. Ova je radna pozicija, kaže, u potpunosti ispunila njegova očekivanja, pa i više od toga.

“Velika je odgovornost upravljati brendovima s dugogodišnjom tradicijom, ali sretan sam što mi je netko dao to povjerenje i nadam se da ću ga uspješno opravdati. Imam priliku sudjelovati u stvaranju novih proizvoda i kreiranju pripadajućih kampanja od ideje na papiru do pojavljivanja na polici, i na tome sam zahvalan, ali mi je to definitivno i dodatan poticaj za stremljenje ka izvrsnosti.

Kada ne radim, slobodno vrijeme posvećujem djeci i supruzi. Imam dvoje male djece i trudim se provesti s njima što više aktivnog vremena jer vrijeme leti – nećemo se ni okrenuti, a više nas neće toliko trebati. Ono malo vremena koje ostaje za mene provodim na treningu u bazenu, druženju s prijateljima ili, jednostavno, na kauču, uz dobar film”, priča nam Nikša koji često odlazi na jug Hrvatske.

“S obzirom na to da je i supruga Dalmatinka, idealan odmor za nas predstavlja svaki odlazak kući u Dalmaciju, koja osim svih prirodnih ljepota koje pruža, uključuje i baka servise na usluzi. Svaku zimu koristim priliku i za bijeg u planine s dobrim društvom. Možda netipično za jednog južnjaka, ali i snijeg mi jednako dobro napuni baterije kao i more”, priznaje Nikša.