Razvijamo proizvode ovisno o željama i potrebama potrošača pojedinih zemalja Jugoistočne Europe

„Uživam učiti o potrošačima u našoj SEE regiji i, iako imamo mnogo kulturoloških sličnosti u ovom dijelu Europe, također smo individualni i različiti, a ta činjenica otvara mogućnosti za nove inovacije i ideje o tome kako razviti naš brend“, ističe Marica Oroz, Marketing Director SEE Region, MEGGLE.

Razgovarala: Marija Sedlar

Kao dvogodišnja djevojčica, Marica Oroz preselila je s obitelji iz rodnog Siska u Kanadu gdje se školovala u Torontu, Ontario te posjeduje diplomu specijalistice psihologije i sociologije, s postdiplomskim studijem istraživanja tržišta. Tijekom studiranja radila je na poslovima koji su uključivali rad u kliničkim laboratorijskim studijama na Odsjeku za psihologiju Sveučilišta u Torontu te rad s djecom.

„Prvotno sam mislila da ću raditi s djecom s posebnim potrebama, ali moj se put dosta promijenio i završila sam na poslijediplomskom programu istraživanja tržišta i tu je započeo novi put prema onome što je kasnije postalo karijera u marketingu te brend menadžmentu“, prisjeća se Marica te dodaje kako je nakon dobivanja diplome radila za Ministarstvo obrazovanja u Torontu, radeći izravno na projektima istraživanja tržišta kojima upravlja provincija Ontario na temu obrazovnog razvoja djece u predmetima matematike i prirodnih znanosti.

„Nekako u to vrijeme došla sam u Hrvatsku na vjenčanje moje rođakinje, 1997. godine, i odlučila sam ovdje ostati. Upravo je tada, u poslijeratnim godinama, Hrvatsku zahvatio jak val povratnika iz dijaspore, među kojima sam bila i ja. Provela sam godinu dana podučavajući engleski – kao i većina povratnika – dok nisam pronašla svoj prvi ‘pravi’ posao – bio je to rad za T-Com-ovu bivšu tvrtku kćer T-Mobile.

Bila sam prva iz Hrvatske u timu HT-a angažirana na projektu izgradnje T-Mobilea u Hrvatskoj (u to vrijeme projekt je bio poznat kao Task Force Mobile), zajedno s troje stručnih kolega koji su došli iz T-Mobilea Austrija. Moja je karijera u T-Mobileu trajala sedam godina, tijekom kojih sam iz Općeg menadžmenta došla u Odjel za brigu o korisnicima te, konačno, u Odjel za tržišnu inteligenciju gdje sam bila odgovorna za sva B2B istraživanja, ‘on-going’ praćenje zadovoljstva korisnika i sva istraživanja vezana uz robne marke, kao i istraživanje oglašavanja i testiranje koncepta.“

DOLAZAK U MEGGLE

Iz telekom industrije Marica je u FMCG sektor prešla 2006. i nekoliko godina radila u tvrtkama među kojima su Pepsi, Dukat/Lactalis i Philip Morris, u kojima je bila na višim pozicijama marketinga robnih marki unutar Hrvatske i, u slučaju Philip Morrisa, regionalno. Od 2013. do 2016. radila je u medijskoj industriji (24sata) te se nakratko vratila Telekomu vodeći marketing odjele za evoTV (Hrvatska Pošta) i Optima Telekom.

„No tada se, srećom, pojavila prilika za povratak u FMCG putem ponude MEGGLE Hrvatska te sam 2020. preuzela poziciju u regionalnom marketingu za njemačkog proizvođača mliječnih proizvoda. Odgovorna sam za strateški marketing i razvoj proizvoda za regiju Jugoistočne Europe (SEE), koja uključuje šest tržišta: Hrvatsku, Sloveniju, BiH, Srbiju, Bugarsku i Rumunjsku. Da budem konkretnija, odgovorna sam za strategiju proizvoda / portfelja MEGGLE-a te operativnu izvrsnost u cijeloj regiji Jugoistočne Europe (SEE), nadgledanje svih aktivnosti marketinga i razvoja proizvoda, razvoj i isporuku marketinških i prodajnih planova za regiju, kao i nadgledanje virtualnih i lokalnih timova za marketing i razvoj proizvoda u SEE regiji“, navodi Marica opisujući svoja zaduženja.

SLOŽNI SEE TIM

„Naš je primarni fokus za cijelu regiju nastavak rasta obujma i tržišnog udjela nudeći najbolju kombinaciju profitabilnih i visokokvalitetnih proizvoda potrošačima na svakom od šest tržišta koji su MEGGLE upoznali po izvrsnosti lokalnih i internacionalnih proizvoda. Neke od naših kategorija proizvoda su generičke za sva tržišta, primjerice maslac, dok su druge specifične za svako tržište, poput Ayrana u Bugarskoj ili Kajmaka u BiH i Hrvatskoj. Svako tržište ima svoj specifičan portfelj mliječnih i nemliječnih proizvoda, a kao MEGGLE SEE tim, svi viši menadžeri na svakom od tržišta, zajedno samnom, imaju isti cilj – pozicionirati MEGGLE kao pobjednički brend u najmanje jednoj do dvije kategorije na svakom lokalnom tržištu. Naglasila bih da je MEGGLE brend broj jedan u Bosni i Hercegovini, tako da smo praktično #1 u svim mliječnim proizvodima na tom tržištu, zahvaljujući lokalnom menadžmentu i cijelom timu MEGGLE BiH.

“ Kada je pitamo koji bi dosadašnji projekt izdvojila, Marica posebno ističe projekt regionalnog redizajna koji je započeo krajem 2020., a koji je bio vrlo iscrpan, kompleksan i timski orijentiran. Taj je regionalni projekt uključivao sve marketinške timove u regiji i njihove lokalne kolege.

„Također smo vrlo ponosni na ulazak u nove regionalne kategorije proizvoda kao što su krem juhe i veganski proizvodi tijekom četvrtog tromjesečja 2022. Projekt Krem juhe kreiran je i razvijen u BiH od strane lokalnog tima u Posušju i Bihaću, gdje je upravo i jedan od proizvodnih pogona MEGGLE tvrtke i gdje se odvija proizvodnja Krem juha, dok Vegan portfelj proizvoda potječe iz našega glavnog sjedišta u Wasserbergu u Njemačkoj. MEGGLE ‘tim’ pokriva mnoga tržišta diljem Europe, od Njemačke, Slovačke, Italije i Austrije do SEE regije. Imamo timove za istraživanje i razvoj te proizvodne pogone na ovim tržištima. Također, imamo naše timove za komercijalnu prodaju i marketing na svih šest navedenih tržišta jugoistočne Europe, što uključuje i dva proizvodna pogona jugoistočne Europe u BiH i Srbiji. Sve zajedno, više od 600 ljudi u SEE regiji bavi se MEGGLE proizvodima koje možete pronaći na policama Hrvatske, ali i ostatka regije.“

IZAZOVI DINAMIČNE POZICIJE

Među najvećim izazovima s kojima se susreće u svakodnevnom poslu, Marica bez oklijevanja navodi ekonomske posljedice Covida, njegov utjecaj na opskrbni lanac što dovodi do neviđene inflacije i nestabilnosti cijena sirovina, komunalnih izdataka, troškova proizvodnje…

„Kada spojite ove čimbenike s novim potrebama potrošača i rastom biljnih alternativnih proizvoda, sa sigurnošću mogu reći da mliječna industrija nikada nije bila u izazovnijem razdoblju u svojoj povijesti. MEGGLE je u Hrvatskoj prisutan više od 25 godina i uvjerena sam da nikada nismo više i/ili napornije radili kao lokalni tim, kako bi hrvatskim potrošačima MEGGLE proizvode doveli na njihove lokalne maloprodajne police, nego što je to bio slučaj u posljednjih nekoliko godina. Naš je plan nastaviti razvoj novih kategorija, povećanje Vegan ponude te unapređenje poboljšanje proizvodnih procesa kako bismo osigurali najpristupačniju cijenu na polici za naše MEGGLE proizvode.“

Marica priznaje da uživa u dinamici pozicije na kojoj se nalazi: „Uživam u stalnom izazovu da budemo bolji, brži i pozitivno agresivniji u našim prodajnim i marketinškim aktivnostima nego što smo ikada bili. Uživam učiti o potrošačima u našoj SEE regiji i, iako imamo mnogo kulturoloških sličnosti u ovom dijelu Europe, također smo individualni i različiti, a ta činjenica otvara mogućnosti za nove inovacije i ideje o tome kako razviti naš brend. Kada ne radim, primarno volim provoditi vrijeme s obitelji i prijateljima, kod kuće ili s društvom u kinu, na glazbenim eventima, istraživanju novih restorana u Zagrebu ili slično. Volim biti aktivna i provodim puno vremena u prirodi. Također, volim čitati i slušati audio knjige dok šetam, a priznajem da mi je vrlo blizak prijatelj i – Netflix“, priča Marica uz osmijeh te već zamišlja svoj skori idealni odmor: more, sunce, finu klopicu uz fino vino te kombinaciju fizičke aktivnosti i odmora.