Praktični savjeti za poboljšanje e-mail marketinga

E-mail marketing predstavlja odličan alat za promociju brenda i povećanje prodaje te putem njega ojačate direktnu vezu sa svojim klijentima i posebno njegujte odnos s vjernim potrošačima. Ne zaboravite – svaki kontakt koji imate s kupcem važan je za izgradnju dugoročnog povjerenja na obostranu korist!

E-mail marketing predstavlja odličan alat za promociju brenda i povećanje prodaje, ali to nije jedini način na koji ga možete iskoristiti, poručuju stručnjaci sa Shopper’s Mind. Dodatna prednost elektroničke pošte je održavanje odnosa s kupcima, odnosno klijentima nakon njihove prve kupovine. Vaši novi potrošači su dostupniji, a na vama je da ih pretvorite u vaše obožavatelje – što definitivno nije zanemariv rezultat i prilika koja se propušta. Donosimo vam nekoliko savjeta kako efikasno komunicirati s kupcima putem e-mail marketinga.

POSVETITE VRIJEME NASLOVU (SUBJECT)

Naslov je najvažniji dio svakog e-mail marketinga i razlog zbog kojeg primatelj poželi otvoriti vašu poštu. Druga stvar na koju će primatelj obratiti pažnju – poslije imena pošiljatelja – je upravo subject.

Kako biste privukli primatelje vaše elektroničke pošte na otvaranje poruka, naslov treba:

• Biti provokativan jer to budi radoznalost (npr. ‘sigurni ste da želite ovo saznati’)
• Buditi emocije jer se pomoću njih primatelj poistovjećuje sa sadržajem (npr. ‘ako voliš svoj bicikl, održavaj ga pravim alatom’)
• Biti kontroverzan (npr. ‘ne otvaraj, tu se nalazi koristan sadržaj’). Ikonice mogu dodatno naglasiti sadržaj naslova, odnosno pobuditii zanimanje korisnika, što će i rezultirati većim brojem otvaranja. Na raspolaganju vam je velik broj različitih znakova tako da svaku poruku možete vizualno i uskladiti. Ali budite umjereni jer postoji mogućnost da vaš e-mail automatski ode u neželjenu poštu.

NE DOZVOLITE DA VAŠA ELEKTRONIČKA POŠTA ZAVRŠI U SPAMU

Vrlo su male šanse da će itko otvoriti vaš e-mail ako završi u neželjenoj pošti. Filter za neželjenu poštu štiti od sumnjivih poruka, ali nekad tamo mogu završiti i vaše kampanje.

Kako to spriječiti?

• Izbjegavajte skrivanje linka za odjavu
• Ne uključujte ‘Re:’ ili ‘Fwd:’ u naslov (subject)
• Uvijek uključite alt tekst na slike
• Trudite se da vaši e-mailovi sadrže adresu s koje su poslani, kao i osobno ime pošiljatelja

USMJERITE SADRŽAJ KA PRAVOM CILJU

1. Poruke zahvalnosti uz potvrdu narudžbe
Osnovni savjet za izgradnju odnosa s kupcem je zahvalnost uz potvrdu narudžbe (npr. ‘hvala vam na povjerenju’ ili ‘hvala što kupujete kod nas’). Ako u e-mail unesete malo osobnosti svog brenda, velika je vjerojatnost da će ga kupci doživjeti više od obične reklamne pošte. Možete biti hrabri pa poslati kratak video u kojem ćete osobno zahvaliti kupcu na povjerenju i kupovini baš kod vas.

2. Obavijesti o isporuci
Kad kupac nešto naruči preko interneta, najčešće ga muči pitanje kada će njegova narudžba stići. Neki alati vam omogućavaju da te poruke personalizirate, stoga to svakako iskoristite i uključite svoj logo. Možete ići i korak dalje te nakon što kupac dobije svoju pošiljku, poslati e-mail putem kojeg ćete provjeriti da li je kupac zadovoljan proizvodom i ima li dodatnih pitanja.

3. Upute
Uvijek će se naći oni kojima treba malo više pomoći kako bi iskoristili sve karakteristike naručenog proizvoda. Pošaljite im blog objave i zanimljive članke o tom proizvodu ili odgovore na česta pitanja drugih potrošača. Također, upute za upotrebu proizvoda mogu biti vrlo korisne.

4. Poruke o popustima
Sigurno ćete naići i na kupce koji se ističu, koji su, na primjer, izrazito aktivni na društvenim mrežama i promoviraju proizvode kojima su izuzetno zadovoljni ili jednostavno kupuju više i češće od prosječnog potrošača. Njima možete ponuditi razne pogodnosti. Dobra ideja je i besplatan promo proizvod ili kupon s posebnim popustom za lojalne kupce.

OŽIVITE ‘MRTVE BAZE’ PRETPLATNIKA

Svatko se prije ili kasnije suoči sa stagnirajućim ili opadajućim brojem korisnika. Kao što ljudi mijenjaju životne navike, tako mijenjaju i kupovne navike ili jednostavno zaborave što su nekad voljeli. Njih nikako ne smijete ispustiti iz vida te vam oni trebaju biti na prvom mjestu – lakše je i jeftinije zadržati stare kupce nego pridobiti nove. Možete im slati podsjetnike na svoje usluge ili ankete u kojima ih pitate kolika je vjerojatnost da vas preporuče prijateljima. Postoji mogućnost da pretvorite nezadovoljnog potrošača u vjernog kupca ako mu pokažete da vam je stalo do njegovog mišljenja

PRIDOBIVANJE NOVIH / ZADRŽAVANJE STARIH

Kao što smo već naglasili, e-mailovi ne služe samo za pridobivanje potencijalnih kupaca nego i za održavanje odnosa s postojećima. Ovo su samo neki od savjeta koji mogu pretvoriti potrošača u vašeg pratitelja. Naravno, nije sve samo u elektroničkoj pošti, svaki kontakt koji imate s kupcem važan je za izgradnju dugoročnog povjerenja na obostranu korist. Preporučujemo vam da ojačate direktnu vezu sa svojim klijentima te da posebno njegujete odnos s vjernim potrošačima. Glavna vodilja u svakom obliku komunikacije s kupcima, bilo putem elektroničkih poruka s posebnim ponudama ili redovnim newsletterima, treba biti ista: gdje god da ste – mi smo tu za vas!