Generali proglasio pobjednike SME EnterPRIZE 2023. natječaja u održivosti u Hrvatskoj

Generali osiguranje d.d. je, zajedno s partnerima projekta Privrednom bankom Zagreb i Udrugom Glas Poduzetnika, uspješno proveo novo izdanje natječaja SME EnterPRIZE, usmjerenog malim i srednjim poduzećima s ciljem podrške u njihovoj održivoj transformaciji.

Na natječaj su, i to u dvije kategorije: Zajednica i Okoliš, svoje projekte mogla prijaviti hrvatska mala i srednja poduzeća koja su klijenti Generali osiguranja, klijenti Privredne banke Zagreb ili članovi udruge Glas Poduzetnika. Stručni žiri, kojeg su činili istaknuti domaći stručnjaci iz akademske zajednice, medijski djelatnici i poduzetnici, odabrao je po dva finalista u svakoj kategoriji te su nagrađeni prvoplasirani i drugoplasirani projekti.

Prilikom svečane dodjele nagrada i proslave inicijative u Hrvatskoj, Mario Carini, Predsjednik Uprave Generali osiguranja d.d. rekao je: „Generali je organizirao ovogodišnji natječaj SME EnterPRIZE u Hrvatskoj zajedno s partnerima projekta Privrednom bankom Zagreb i Udrugom Glas Poduzetnika. Zadovoljstvo mi je što je ovogodišnje izdanje natječaja izazvalo veliki interes među poduzetnicima. Primili smo više od 140 prijava, što predstavlja značajan porast od 40% u odnosu na prošlu godinu. To je sjajan pokazatelj da sve veći broj poduzeća prepoznaje važnost održivosti i želi biti dio inicijative SME EnterPRIZE. Poduzeća su predstavila inspirativne modele poslovanja što ukazuje na snažan interes i svijest o važnosti održivosti u poslovanju. Želimo predstaviti njihove inspirativne poslovne priče kako bismo potaknuli i druge poduzetnike da slijede njihov primjer.“

Pobjednici po kategorijama

U kategoriji Zajednica prvo mjesto pripalo je Socijalnoj zadruzi Humana Nova, eko društvenom poduzeću iz Čakovca. Humana Nova u sve svoje radne procese uključuje osobe s invaliditetom i druge društveno isključene skupine tražeći inovativna i održiva rješenja za njihovo zapošljavanje. Kroz gospodarenje tekstilnim otpadom, sakupljanje, ponovnu upotrebu i recikliranje tekstila, Humana Nova nudi ekološki održiva rješenja i smanjuje negativan ugljični otisak i utjecaj na okoliš.

Drugo mjesto u kategoriji Zajednica, kao i prošle godine, osvojila je križevačka tvrtka Hedona d.o.o. Osnovana prije 10 godina s ciljem zapošljavanja osoba s invaliditetom u proizvodnji ručno rađenih čokolada i pralina, tvrtka trenutno zapošljava 19 osoba s invaliditetom koji imaju mogućnost svojim radom i trudom sebi i svojoj obitelji osigurati dostojanstven život. Posebni napori ulažu se u kontinuirano uvođenje inovativnih modela kako bi se otvorila nova radna mjesta i osobama s invaliditetom osigurala još kvalitetnija integracija.

U kategoriji Okoliš prvo mjesto osvojila je tvrtka Magic Forest d.o.o. iz Grubišnog Polja. Nagrađeni su temeljem Projekta O2, razvoja osviještenosti o potrebi zaštite šuma putem društveno potaknute sadnje stabala na opožarenim, posječenim i degradiranim područjima, korištenjem inovativnih sistema pošumljavanja te edukacijskih programa. Iz zraka dronom i SeedBombs paketićima obnavljaju i sade nove šume višestruko brže. Dosad su uključili više od 365 pojedinaca, zasadili više od 45.500 stabala, pošumili 102.000 m2 i angažirali 10 kompanija.

Drugo mjesto u kategoriji Okoliš osvojila je tvrtka Sobočan d.o.o. iz Murskog Središća, koja se bavi proizvodnjom namještaja i opreme. Jedna je od rijetkih proizvodnih kompanija u Hrvatskoj koja gotovo 70% svojih potreba za energijom u proizvodnji zadovoljava iz sunčeve energije i aktivno provodi kampanju sadnje drveća s novo zasađenih 8.500 sadnica hrasta u okviru kampanje pošumljavanja.

Pobjednika svake kategorije Generali je nagradio iznosom od 4.000 eura bruto i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria. Drugoplasirane projekte u svakoj kategoriji Generali osiguranje nagradio je poslovnim paketom godišnjeg putnog zdravstvenog osiguranja i menadžerskog osiguranja od nezgode u iznosu do 2.000 eura bruto ili ekvivalentnom nagradom, kao i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria u iznosu 130 eura.

Heroj održivosti SME EnterPRIZE 2023 natjecanja u Hrvatskoj

Između pobjednika kategorija, međunarodni znanstveni odbor koji također okuplja stručnjake iz akademske zajednice, ustanova i gospodarstva – proglasio je Socijalnu zadrugu Humana Nova iz Čakovca Herojem održivosti natječaja SME EnterPRIZE 2023. u Hrvatskoj. Generali je ovu najbolje održivu nacionalnu poduzetničku praksu nagradio nagradnim oglašivačkim paketom na Bloomberg Adria platformama u iznosu 6.250 EUR bruto te će imati jedinstvenu priliku sudjelovati na međunarodnom događaju Generali SME EnterPRIZE u Bruxellesu 28. studenoga 2023.

SME EnterPRIZE strateška je inicijativa Generali Grupe posvećena malom i srednjem poduzetništvu kao temelju europskog gospodarstva i jednom od glavnih pokretača održive tranzicije. Ugrađena u strateški plan „Lifetime Partner 24: Driving Growth“, inicijativa SME EnterPRIZE promiče zeleniju i uključiviju ekonomiju u skladu s Europskim zelenim planom i inicijativom Next Generation EU. Mala i srednja poduzeća koja su prihvatila ESG pristup ostvaruju koristi u svim područjima, nadmašujući već pozitivne rezultate zabilježene prošle godine, kako potvrđuje ovogodišnje istraživanje u sklopu projekta Bijele knjige SME EnterPRIZE, koju je pripremila škola za menadžment SDA Bocconi School u suradnji s Generalijem.

Generalijeva i Bocconijeva Bijela knjiga, vodič za održivu tranziciju malih i srednjih poduzeća

U suradnji s Generali Grupom, istraživači SDA Bocconi Sustainability Laba pripremili su Bijelu knjigu, sveobuhvatan izvještaj koji pruža pregled znanstvene i praktične literature o održivosti i MSP-evima diljem Europe. Sadrži ključne spoznaje dobivene intervjuiranjem više tisuća malih i srednjih poduzeća te ima za cilj razumjeti njihov strateški pristup integraciji održivosti, kao i prepreke s kojima se susreću u poslovanju.

Upitani da identificiraju tri glavna čimbenika koji su pogodovali ili zahtijevali usvajanje formaliziranijeg pristupa održivosti, MSP-ovi uglavnom ističu visoke troškove energije, regulatorne zahtjeve te viziju i osjećaj društvene odgovornosti poduzetnika. Relativna važnost ovih pokretača može malo varirati od zemlje do zemlje, ali oni dosljedno igraju značajnu ulogu u oblikovanju strategija održivosti malih i srednjih poduzeća. Tako visoki troškovi energije, ukupne prosječne relevantnosti od 43%, s vrhuncima od 52% u Češkoj Republici i 49% u Hrvatskoj, ukazuju da ekonomske implikacije troškova energije igraju značajnu ulogu u motiviranju malih i srednjih poduzeća da usvoje strategije održivosti.

Prema istraživanju, u Hrvatskoj su mala i srednja poduzeća također imala značajne koristi od strukturiranih strategija održivosti. Ključni aspekti koji su imali pozitivan utjecaj na poslovanje uključivali su bolji utjecaj na okoliš (86%, +4 p.p. u odnosu na prosjek), zadovoljstvo zaposlenika (84%, +7 p.p. u odnosu na prosjek), bolje upravljanje rizicima (78%, +11 p.p. u odnosu na prosjek), zadovoljstvo kupaca (76%, +1 p.p. u odnosu na prosjek) i bolji uvjeti osiguranja (57%, +6 p.p. u odnosu na prosjek). Vizija i osjećaj odgovornosti za vlasništvo, pokretač je prosječne relevantnosti od 38%, s vrhuncima od 51% u Italiji, 46% u Hrvatskoj i 44% u Francuskoj, naglašavajući važnost vizije vlasnika i njihovu predanost društvenoj odgovornosti. Mala i srednja poduzeća čiji vlasnici posjeduju snažan osjećaj odgovornosti vjerojatnije će usvojiti formalizirane strategije održivosti.

Ove jeseni Generali i SDA Bocconi izdat će Bijelu knjigu na kojoj se temelji ovo istraživanje u cijelosti. Više informacija i uvida u inicijativu dostupno je na: https://www.sme-enterprize.com/.