Ela Barić: Brand Manager mora imati jasnu viziju i još jasniji brief

„Imidž često nije odmah mjerljiv, ali po feedbacku s terena, brojnim pozivima na suradnje i komentarima po društvenim kanalima nakon ovogodišnjeg repozicioniranja brenda SKY – vidim da smo već uspjeli napraviti mnogo i da idemo u pravom smjeru. SKY lagano, ali sigurno, postaje sve više cool i dio urbane zajednice. Postaje brend s pravim brend vrijednostima, što je danas najteže postati“, ističe Ela Barić, regionalna brend menadžerica robnih marki u Jamnici.

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon što je shvatila da arheologija ipak nije za nju, Ela Barić doselila se u Zagreb gdje je, zahvaljujući dobrim ocjenama, znanju i sreći osvojila stipendiju na jednom privatnom fakultetu. Godine 2015. diplomirala je kao prvostupnica s oznakom struke menadžer tržišnih komunikacija. Kao i mnogi studenti, Ela je za vrijeme studija konobarila po raznim kafićima i klubovima da si popuni skromni studentski budžet, a u struci je počela raditi odmah nakon preuzimanja diplome.

„Prvo radno iskustvo u struci dogodilo se odmah po završetku studija. Te godine sam u potpunosti preuzela društvene mreže poznatog domaćeg brenda tajica Zoe Leggings. Osim kreiranja sadržaja i svakodnevne komunikacije s kupcima, moj zadatak su bile i digitalne aktivacije s ciljem boostanja brenda (i prodaje), gdje sam shvatila koliko me privlače upravo takve stvari i zadaci. Odlučila sam se razvijati dalje u smjeru kreative pa sam se zaposlila u jednoj od najjačih regionalnih agencija – 404. Mogu se pohvaliti sa super projektima za brendove kao što su adidas, Sprite, Fanta, Ledo, KEKS Pay, Ožujsko pivo i mnogi drugi.

Tamo sam se zadržala skoro pune četiri godine, najviše radeći upravo na kreativnim konceptima i digitalnom copywritingu. Iz agencije sam otišla s nekoliko nagrada struke, a to me odvelo u Bugatti Rimac kompaniju gdje sam dvije godine bila na seniorskoj marketing poziciji brinući se o razvoju oba globalna brenda – Rimac Automobili i Rimac Nevera. Tamo sam se bavila širokom paletom zadataka od product placementa u video igrama i suradnjama preko oglašavanja do kompletnih brend strategija i kampanja. Smislila sam slogan ‘Dare To Feel’ kao i digital strategiju oko lansiranja Rimac Nevere.

Nakon što smo osvojili zlatni Grand PRix za globalno predstavljanje tog električnog hiperautomobila, odlučila sam potražiti nove poslovne izazove što me dovelo u Jamnicu. Repositioning SKY Cole je zasigurno najveći izazov kojeg sam mogla prihvatiti u tom trenutku“, prisjeća se Ela.

Nakon gotovo dvije godine rada u Jamnici kao regionalni Brand Manager za CSD proizvode, Ela trenutno vodi brigu o brendovima SKY, Sensation i ProGame.

„Glavni zadaci su mi sve: od izgradnje snažnog brend imidža i rada na inovacijama do definiranja smislene price pack arhitekture. S obzirom na to da obožavam kreativnu stranu marketinga, dodatno se bavim kreativnim konceptima, suradnjama i eventima te offline / online aktivacijama. To mi, u konačnici, oduzima mnogo više vremena, ali upravo me takve stvari pune energijom da i dalje radim ovaj iznimno odgovoran i kompleksan posao. U fokusu poslovanja trenutno je SKY, s obzirom na ogroman potencijal i kvalitetan proizvod. Ljetos smo odradili reformulaciju našeg cola okusa i napravili kompletan zaokret, kako vizualno, tako i komunikacijski. Rizik je bio ogroman, ali drago mi je da smo dobili podršku od strane Uprave da krenemo u nešto novo i drugačije”.

RADIMO NA OSNAŽIVANJU BRENDOVA

Ela smatra da su kvalitetno postavili novu brend strategiju i da idu u pravom smjeru, na kojem sad treba dugoročno i smisleno raditi.

“Vjerujem da SKY ima sve predispozicije da postane jednako snažan brend kao njegovi globalni konkurenti te da će mu uskoro pristupačna cijena prestati biti glavni selling point. Niska cijena za sobom vuče nelojalne potrošače kojima apsolutno nije važan brend, a ovisiti o takvoj vrsti potrošača nije održivo. Upravo na toj problematici najviše radimo, pokušavajući pridobiti nove (mlade) potrošače kojima je imidž iznimno bitan, no ujedno ne želimo zapostaviti trenutne (starije) potrošače.

Nije lako ‘sjediti na dvije stolice’ i raditi usporedne kreative na različitim kanalima, ali sve se može ako se dobro definiraju taktike i dugoročni ciljevi. Repositioning brenda kao što je SKY je zasigurno najteži projekt na kojem sam imala prilike raditi, no sigurna sam da radimo pozitivnu stvar. Imidž često nije odmah mjerljiv, ali po feedbacku s terena, brojnim pozivima na suradnje i komentarima na društvenim kanalima nakon ovogodišnjeg repozicioniranja brenda SKY – vidim da smo već uspjeli napraviti mnogo i da idemo u pravom smjeru. SKY lagano, ali sigurno, postaje sve više cool i dio urbane zajednice. Postaje brend s pravim brend vrijednostima, što je danas najteže postati…“

SKY, SENSATION, PROGAME…

Ela teško izdvaja samo jedan poseban projekt jer, kako ističe, na svakom brendu i svakom tržištu ima po minimalno jedan najdraži. „Trenutno me najviše raduje SKY koji se u kratkom vremenu probio među urbanu zajednicu. Dokaz su brojni cool eventi koje sponzoriramo i koje ćemo tek sponzorirati. To je ogromna stvar za SKY. Obožavam i kako smo složili social strategiju gdje stvarno na drugačiji način pristupamo influencer suradnjama i kreiranju takvog contenta.

Od početka smo se odlučili odmaknuti od ‘ispraznih’ influencera i podržati prave talente. Prvu godinu pokrivamo glazbenu industriju, a osim što glazbenike podržavamo i dodatno promoviramo kroz naše digitalne kanale i kampanje – suradnje se odvijaju i u offlineu. Preporuka je to da zapratite SKY Instagram pošto najbolje tek dolazi! Jednako obožavam Sensation, vrckavi brend s nevjerojatno lojalnom i aktivnom zajednicom na društvenim mrežama. Sensation je valjda posljednji brend na čijim social kanalima još uvijek postoji organski reach, što je dokaz da se dobar caption daleko čuje.

Dodatno bih istaknula Sensation Lubenica – Limeta. Zaista nema boljeg osjećaja od lansiranja novog okusa na čijem si razvoju radio od početne ideje do egzekucije. ProGame je naš relativno novi proizvod, ujedno i inovacija na tržištu. ProGame je nova generacija funkcionalnog pića koje dolazi u dva okusa: Stamina – s okusom višnje i Focus – s okusom manga / marelice. Oba okusa sadrže malo kalorija, a kofein dolazi iz prirodnih izvora. Sadrži i vitamine i minerale. Jedinstvenu slatkoću donosi palatinoza, vrsta ugljikohidrata koja ima nizak glikemijski indeks i, u usporedbi s glukozom, sporo otpušta šećer. To znači da osigurava energiju, ali bez tzv. sugar crasha – i bez taurina. Svatko tko je probao ProGame, zna o čemu pričam. Sigurna sam da ProGame vrijeme tek dolazi, ali o tome možemo više iduće godine!”

BIJEG U GLAZBU I PRIRODU

Kao najveći izazov s kojim se susreće u svakodnevnom poslu, Ela iskreno navodi – količinu posla. „Voditi tri potpuno različita brenda na više tržišta zna biti jako iscrpljujuće. Što se tiče planova, oni su već dobro definirani i jako se veselim realizaciji istih. Ne mogu otkrivati mnogo, ali pripremamo puno toga.“

Odmor od posla Ela pronalazi u glazbi: „Posljednjih osam godina organiziram različite evente; od humanitarki za napuštene senior pse do klupskih programa kroz koje promoviram zanimljiva strana i domaća DJ imena. Također i DJ-am, a do nedavno sam i vodila rubriku za poznati glazbeni portal pod imenom Mixmag Adria. Osim glazbe, slobodno vrijeme volim provoditi kuhajući ili negdje u prirodi. Otkad smo udomili psa Bobija, vrijeme aktivno provodim penjući se po brdima i planinama. Nakon što cijeli dan provedem za ekranom, nema boljeg od odlaska u prirodu. Tako izgleda i moj idealan odmor – u prirodi, bez signala, sa svojim mužem i psom!“, otkriva Ela.