Ivan Šuvar: Pomičemo granice i često svjesno plešemo po rubu

Dosta je razloga koji su doveli do uspjeha Žuje, a jedan je vezan i uz atmosferu na poslu: naime, mi ne shvaćamo stvari (pre)ozbiljno. Odnosno, vjerujem da je kultura kompanije i atmosfera u timu ključna i za uspjeh u poslu. Vjerujem da smo upravo zato uspješni i kao marketinški tim, ali i kao Zagrebačka pivovara, kaže Ivan Šuvar, direktor marketinga i izvrsnosti brendova Zagrebačke pivovare

Kraj srednje škole pokazao se ključnim za daljnji razvoj školovanja Ivana Šuvara, koji je tada odlučio svoj profesionalni život posvetiti marketingu. Iako, priznaje iskreno, ta vizualizacija i idealiziranje marketinga onda i danas nije baš u skladu jedno s drugim. „Percepcija marketinga onda, s 18 godina, i danas, 19 godina kasnije, je nešto (čitaj: bitno) drugačija. I upravo iz želje da se u životu bavim marketingom, upisujem studij ekonomije i nešto kasnije odabirem smjer marketinga na EFZG-u. Drago mi je da i danas imam kontakte s profesorima na faksu i da sam upravo nedavno prezentirao MBA studentima „best practice“ iz marketinga, na temu Žuje.

Već sam tijekom studiranja stekao neka bitna iskustva koja su me obogatila kao čovjeka. Ne toliko kao osobu koja bi trebala biti spremna za tržište rada koliko su mi neki projekti dali vjetar u leđa u smjeru samopouzdanja, komunikacijskih i socijalnih vještina.I ono najvažnije, stekao sam prijatelje za cijeli život. Kad bih istaknuo jedan projekt i jednu osobu koja me je posebno motivirala i naučila nešto novo i drugačije od klasičnog studentskog školovanja, onda bi to bio prof. Mislav Ante Omazić i projekt ‘Pisanja poslovnih slučajeva’ gdje sam kao pojedinac, ali i kroz timski rad, prvi put došao u kontakt s profesionalcima iz businessa i šire.“

PET VAŽNIH STEPENICA

Ivan svoj poslovni put opisuje kroz pet koraka dosadašnje karijere. „Moja prva stepenica u karijeri bila je najbolje što mi se tada moglo dogoditi. Posla je bilo relativno puno i s diplomom EFZG-a više-manje sve kolegice i kolege našle su dobar posao u Zagrebu. Mene je put, potpuno neplanirano, odveo u Koprivnicu, u sjedište Podravke, gdje sam u svojim prvim koracima, sa sjajnim kolegama i sjajnom mentoricom i tadašnjom šeficom, naučio jako puno. Podravka je nudila najbolju mogućnost za mladog čovjeka i pripravnika – da sagleda cjelokupnu sliku (međunarodnog) poslovanja, od ideje i realizacije pa sve do lansiranja proizvoda na tržište i njegove analize. Tada sam na svom pripravničkom radu zaslužio i titulu ‘Pripravnik godine’.

Dinamičnost. Super osjećaj. Sreća. Ponos. Sjajan tim. Sjajni projekti i kampanje. Pomicanje granica. Pivo. Žuja, Staropramen, Stella, Beck’s, Corona… Što više poželjeti…

Nedugo nakon sjajnog početka stiže mi poziv da se pridružim najvećoj regionalnoj kompaniji, Agrokoru, konkretno da dođem u marketing Zvijezde. Tada po prvi put preuzimam vođenje manjeg tima i radim svoj drugi veći korak u karijeri. Treći veći iskorak bio je  odlazak u Ledo, potpuno novu industriju i nove izazove te još veći tim i još intenzivniji životni ciklus proizvoda, od sladoleda do smrznutih proizvoda“, prisjeća se Ivan te kao četvrti iskorak u karijeri navodi dolazak u Zagrebačku pivovaru. „Rekao bih da sam formalno napravio i korak nazad te preuzeo manji tim, ali taj mi je korak kasnije donio puno više benefita i nadmašio sva moja  očekivanja.“

Dolazak u Zagrebačku pivovaru, pokazalo se ubrzo, bio je najbolji korak u Ivanovoj karijeri. Preuzeo je ulogu Marketing Managera Core Brands, uključujući i „the brand“ u Hrvatskoj, Žuju. Vođenje tog tima i Ožujskog piva donijelo je sa sobom sjajne projekte i suradnju sa sjajnim ljudima u Pivovari. Svojim dolaskom preuzeo je i vođenje multifunkcionalnog tima koji se bavio nogometom i reprezentacijom 2014. godine te nastupom u Brazilu.

Sjajne kampanje i projekti, rad s mnogobrojnim agencijama od kojih Ivan ističe BBDO, UM i Degordian, obogatili su taj period njegovog profesionalnog života. „Najveće priznanje u karijeri i onaj posljednji, peti korak, stiže krajem 2017., kada mi se pruža prilika preuzimanja vođenja cjelokupnog marketing tima Zagrebačke pivovare i samim time vođenje svih brendova i svih sjajnih ljudi u marketingu. Moram se zahvaliti Marku (op.a. Marko Njavro, predsjednik Uprave Zagrebačke pivovare), na ovoj prilici jer je imao puno povjerenje u mene kada još nismo radili zajedno. Vjerujem da je imao dobar insight :)“

UVIJEK KORAK ISPRED

U svom poslu Ivan danas doslovno uživa! „Sjajnih 12 ljudi, marketingaša koji imaju širinu i znanje, ali i svi ostali zaposlenici Zagrebačke pivovare, sjajni su brend ambasadori i sjajni kolege. I upravo zato imamo sve naše brendove, posebice Ožujsko pivo, na mjestu koje zaslužuju, često kao inspiraciju drugima na tržištu i u drugim industrijama. Veseli me činjenica da je velika većina odluka upravo na nama, a samim time i odgovornost za posao koji radimo. Vjerujem da projektima i kampanjama koje lansiramo na tržište moramo pomicati granice i svjesno često plešemo po rubu. Ali siguran sam da samo tako možemo napraviti iskorak i ostati brend broj 1 na tržištu te prvi izbor za naše potrošače.

Vjerujem da projektima i kampanjama koje lansiramo na tržište moramo pomicati granice i svjesno često plešemo po rubu. Ali siguran sam da samo tako možemo napraviti iskorak i ostati brend broj 1 na tržištu te prvi izbor za naše potrošače

Kampanje Počeši s razlogom, Ostajemo di smo, Zaštićene zakonom i projekt Žujina gajba najbolji su primjeri toga. Trenutna je pozicija apsolutno nadmašila moja očekivanja jer sam presretan s ljudima, projektima i partnerima s kojima radimo. Ali i sa slobodom koju imamo kao dio velike kompanije u kojoj djelujemo. Rekao bih da se kratkoročnim planovima prilagođavamo i rješavamo stvari brzo, prilagođavamo se trendovima i potrebama. S druge strane, posebno mi je drago da smo si zacrtali strateške planove i da se njih držimo i ne mijenjamo ih, i to je jako bitno u poslu. Jedna od dugoročnijih ideja bilo lansiranje na tržište ‘Ožujsko gajbe’ koja je nedavno zaživjela ispred hotela Dubrovnik u Zagrebu. Taj projekt daje dodatni vjetar u leđa brendu i korak je ispred same pivske kategorije i daje mogućnost svim potrošačima da dožive brend iz nešto drugačije perspektive.“

Trenutno je veliki naglasak na kampanji ‘Zaštićene zakonom’ kojom kompanija želi doprinijeti očuvanju ugroženih, zaštićenih životinjskih vrsta u Hrvatskoj, prije svega risa, dupina, bjeloglavog supa i vuka. „Veliki fokus stavljamo i na naš premium asortiman i brendove, na Staropramen koji ove godine slavi 150 godina postojanja, te na Stella Artois i njenu globalnu kampanju. Puno je projekata koji će zaživjeti ove godine, a jedan od primjera je i tradicionalni Corona „sunset session“ na krovu Plesnog centra u središtu Zagreba. Već planiramo aktivnosti za 2020. Nogometna je godina, a Žuja je uz reprezentaciju 21 godinu“, otkiva Ivan te najavljuje i da će sljedeća godina biti prepuna dobrih stvari i projekata, kako oko nogometa, tako i oko novih kampanja, inovacija…

AKTIVAN ODMOR

Ivan vjeruje da je ključni element kvalitetnog i sretnog života u dobrom balansu između privatnog, poslovnog i sportskog života, odnosno hobija. I zato je obitelj na prvom mjestu, ali uz poslovni život koji će vas dodatno ispuniti te hobi u kojem ćete pronaći vrijeme za sebe i u kojem ćete uživati.  „Kolega iz tima je svoj diplomski rad iz psihologije radio na temu utjecaja privatnog života na poslovni i obratno. I rezultat tog istraživanja pokazuje da za veliku većinu ljudi vrijedi pravilo da se (ne)zadovoljstvo jasno preljeva iz poslovnog u privatni život i obratno. Tako da je ključno da su ljudi zadovoljni i jednom i drugom sferom svog života.

A kada je u pitanju hobi, ja sam se pronašao u tri sporta, točnije u triatlonu, i izazovi koje si godišnje postavim su Ironman 70.3 utrke diljem Europe na kojima sudjelujem treću godinu zaredom. Nadam se da ću pronaći vremena i za Ironman 140.6 utrku koja će mi biti veliki izazov. Kada je u pitanju idealan odmor, otkrio sam planine i aktivniji odmor tijekom ljeta. Volim spojiti hobi s putovanjima i ‘odraditi’ neku utrku u gradu u kojem nikad prije nismo bili, kao obitelj. Tako da ovih dana letimo u Dansku, obići ćemo Kopenhagen i Elsinore te Helsinborg u Švedskoj te ‘usput’ odraditi Ironman 70.3 utrku. Vjerujem da je to dobar spoj svega što sam spomenuo :)!“, zaključuje Ivan.