Kompanijama u korporativnom izvještavanju o održivosti najveću prepreku predstavlja kvaliteta podataka

Nakon što je 2023. godine Europska komisija donijela Direktivu o korporativnom izvješćivanju o održivosti, kreiranje godišnjih izvješća o održivosti postala je zakonska obveza tvrtki diljem EU-a. Prema Deloitteovom istraživanju iz 2022. godine, 60 % kompanija smatra kako dostupnost i kvaliteta podataka ostaju najveći izazovi vezani za objavu podataka o održivosti.

Također 96% kompanija namjerava tražiti vanjsku pomoć pri implementaciji ESG izvještavanja, pri čemu je tek 37% provelo korake kako bi se pripremilo za najavljenu obveznu reviziju. Strateški pristup izvještavanju o održivosti ključan je ne samo kako bi se mjerio učinak poslovnih aktivnosti na okoliš, već pomaže u pozitivnoj percepciji kompanija među investitorima i u široj javnosti.

Upravo na ovu temu u Hotelu Esplanade u Zagrebu okupio se niz stručnjaka i predstavnika poslovne zajednice kako bi svoja iskustva razmijenili u sklopu konferencije „Nove strategije i alati za održivo poslovanje“ u organizaciji BE-terne, jedne od vodećih domaćih IT kompanija, kada je riječ o digitalizaciji i automatizaciji poslovnih procesa.

„Mnogim tvrtkama i dalje nije u potpunosti jasno kako upravljati podacima o održivosti i pridržavati se novih zakonskih obveza kojima ih Europska komisija poziva da smanje svoj negativan utjecaj na klimu i okoliš. Posebice je velik problem kada su kompanije predane održivosti u svojem poslovanju, vode veliku brigu o svojem utjecaju na okruženje, ali nemaju strateški pristup ni alate da svoje pozitivne aktivnosti iskažu u obliku kvalitetnih nefinancijskih izvješća. Upravo smo zbog toga organizirali BE-terna Sustainability brunch, kako bi poslovnoj zajednici pomogli i približili im najnaprednija tehnološka rješenja te omogućili uvide stručnjaka u ovom području“, izjavio je Krešimir Mlinarić, direktor BE-terne.

Krešimir Mlinarić, direktor BE-terne

„Prema Deloitteovom istraživanju 60 % kompanija smatra kako dostupnost i kvaliteta podataka ostaju najveći izazovi vezani za objavu ESG podataka. Također 96% kompanija namjerava tražiti vanjsku pomoć pri implementaciji ESG pri čemu je tek 37% provelo korake kako bi se pripremilo za najavljenu obveznu reviziju,“ izjavila je Karla Grgić Totić, Senior Manager za Održivost i klimu pri Deloitteu.

Održive poslovne prakse, a samim time i izvještavanje o održivosti, postaju sve važniji aspekt u poslovanju. Čak 73% investitora smatra da trud koje kompanije ulažu u brigu o okolišu i društvu utječu na njihove odluke o ulaganjima, a sličan zaključak može se izvesti iz činjenice da EU fondovi za razvoj takvih praksi nude sve više sredstava, pa je u periodu od 2021. do 2027. godine poduzetnicima u Hrvatskoj dostupno čak 23,4 milijarde eura iz različitih financijskih okvira i fondova za razvoj i optimizaciju održivih praksi.

Ana Fresl, dopredsjednica HUP EU PRO-a i predsjednica uprave PJR Consultinga

„Percepcija o realiziranim financiranjima iz EU fondova u javnosti slabija je od stvarne, tako dvije trećine ispitanika u istraživanju koje je proveo PJR o Kohezijskim politikama EU-a vjeruje da je iz europskih fondova realizirano manje od 55% dostupnih sredstava, dok je u stvarnosti ta brojka za Hrvatsku primjerice 20% veća. U periodu od 2014. do 2020. u Hrvatskoj se iz dostupnih i alociranih sredstava u strukturnim i razvojnim fondovima iskoristilo tek 77 % financiranja, dok je taj prosjek u EU-u iznosio 84%. Znak je to da su domaći poduzetnici slabije informirani o mogućnostima financiranja,“ izjavila je Ana Fresl, dopredsjednica HUP EU PRO-a i predsjednica uprave PJR Consultinga s kojim je uspješno provela preko 900 EU projekata za više od 1900 klijenata.

Činjenica da je svijest o realiziranim sredstvima tako slaba ukazuje na važnost transparentnog korporativnog izvještavanja, u kojemu suvremeni alati i strategije igraju ključnu ulogu.

Napredna tehnološka rješenja za korporativno izvještavanje igraju važnu ulogu u ekosustavu razvoja održivog poslovanja jer omogućavaju da se rezultate izražava na transparentan i javno dostupan način te omogućuje usporedbu mjerljivih rezultata među kompanijama. Stoga je od iznimne važnosti da organizacije prepoznaju održivost i izvještavanje o održivosti ne samo kao svoju obvezu, već i kao ključan faktor za dugoročni uspjeh i konkurentnost na tržištu te kao način da se pozicioniraju kao pokretači pozitivnih promjena među ključnim javnostima.