Među učestalim korisnicima kategorije najviše je onih koji su koristili Nivea Sun proizvode za zaštitu od sunca dok je na drugome mjestu brend Garnier Ambre Solaire, a na trećem dm-ov Sundance.
Analizirala: Jelena Jakšić Matovina, Ipsos
U Hrvatskoj populaciji od 15 do 64 godine imamo 48% korisnika kategorije proizvoda za zaštitu od sunca, pokazali su podaci istraživanja BRANDpuls, Ipsosovog alata za brend i marketing menadžment prikupljeni u drugoj polovici 2018. na području Hrvatske. Među njima je 19% heavy korisnika koji ove proizvode tijekom ljetnog perioda koriste 4-6 puta tjedno i češće.
Medium korisnika, koji ih koriste jednom tjedno do 2-3 puta tjedno, je 14%, a light korisnika koji ove proizvode koriste 2-3 puta mjesečno i rjeđe je 15%. Za čak polovinu korisnika kategorije je bitno koji će brend unutar kategorije kupiti, a 25% njih je lojalno nekom brendu. Čak 52% Hrvata ne koristi sredstva za zaštitu od sunca, tj. njih 47% nikada ne koristi ovu kategoriju, a 5% ih nije koristilo u ljetnom periodu.
Heavy korisnici proizvoda za zaštitu od sunca značajno su više žene nego muškarci. Ovi korisnici su također češće visoko obrazovani, imaju između 30 i 49 godina i visoke ukupne prihode kućanstva. Najčešće žive u Zagrebu i okolici. Žive urbanim stilom života, skloniji su aktivnoj konzumaciji kulturnih priredbi poput kina, koncerata i kazališta. Vole se zabavljati s prijateljima i poznanicima, ali svoje interese ne svode samo na dobar provod.
Mnogo ulažu u osobno zdravlje, skloni su hraniti se zdravo, a na kuhanje gledati kao na užitak. Kada kupuju, usmjereni su na kvalitetu i nastoje se vezati uz marku koju prepoznaju kao upotrebljivu i svrhovitu. Visoko vrednuju obrazovanje i otvoreni su prema novim spoznajama. Važan im je ugled u društvu. Ekološki su osviješteni i mnogo značaja pridaju temama koje se odnose na to područje. Zainteresirani su za uređenje doma, ne zaziru od kućanskih poslova. Aktivno se služe računalom, zainteresirani za suvremenu tehnologiju. Politički su osviješteni.
STAVOVI O KATEGORIJI
Najviše učestalih korisnika proizvoda za zaštitu od sunca kupuje vodootporna sredstva, no isto tako ih najviše koriste samo na bazenu ili plaži. Polovina smatra da mlijeko bolje štiti od ulja i koristi sredstva za njegu nakon sunčanja. Proizvode u spreju preferira njih 40%, a samo 20% ne vjeruje da veći zaštitni faktor bolje štiti od sunca.
BRANDusage
Osim općenitog praćenja kategorije proizvoda za zaštitu od sunca, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda su isti koristili u posljednjih mjesec dana. Među učestalim korisnicima kategorije najviše je onih koji su koristili Nivea Sun proizvode za zaštitu od sunca. Na drugom mjestu je brend Garnier Ambre Solaire, a na trećem dm-ov Sundance.