Održivost: Spojeni čepovi s bocama idu na recikliranje, a ne u okoliš

Kako su čepovi jedan od najvećih zagađivača prirode, njihovim spajanjem na boce pojednostavljeno je prikupljanje, odvajanje i recikliranje plastičnih boca i čepova, što posljedično smanjuje morski otpad i doprinosi očuvanju čitavog ekosustava Zemlje

Svijet godišnje proizvede oko dvije milijarde tona otpada od čega je velik dio plastika koja se jako sporo ili uopće ne razgrađuje. U tom segmentu plastični čepovi predstavljaju poseban izazov jer često završe kao zaseban otpad u prirodi, odnosno ne završe u procesu recikliranja, a trebali bi jer su vrijedna sirovina. Upravo je briga o razvrstavanju i recikliranju otpada, kao i njegovom globalnom smanjenju posljednjih godina goruća tema. Jamnica, vodeća hrvatska kompanija u proizvodnji vode i pića, svjesna je svoje odgovornosti i kontinuirano teži smanjenju negativnog utjecaja na okoliš, a jedna od inicijativa u tom smjeru je uvođenje spojenog čepa.

OBAVEZNO USKLAĐIVANJE S DIREKTIVOM

EU Implementiranje spojenog čepa Jamnica je uvela kao dio procesa usklađivanja s Direktivom EU o smanjenju utjecaja određenih plastičnih proizvoda na okoliš. Rok implementacije spojenog čepa za sve proizvođače je 3. srpnja 2024., a prema Direktivi, čepovi moraju ostati čvrsto pričvršćeni na boce jer često završe kao zasebni otpad radi čega izmiču sustavu za skupljanje otpada i završavaju u okolišu. I baš zato su čepovi čvrsto spojeni i nije predviđeno da ih se može odvojiti. Nakon korištenja cilj je da i boca i čep budu zajedno odloženi u odgovarajući spremnik za recikliranje.

Uz Jamnicu spojene čepove zasad imaju PET pakiranja Sarajevskog kiseljaka, Sensationa i Sky Cole, pića koja su dio portfelja Jamnice. „Održivi razvoj i briga o okolišu među glavnim su strateškim prioritetima naše kompanije i zato smo na tržište plasirali još jednu inovaciju koja čuva prirodu; neodvojivi čep na bocama naših proizvoda. U njegov razvoj i dizajn uložili smo mnogo truda jer nam je važno da, uz sigurnost proizvoda, imamo kvalitetan i praktičan dizajn pakiranja. Procjenjujemo da će u narednih godinu dana oko 300 tona plastičnih čepova završiti na recikliranju umjesto u okolišu zahvaljujući uvođenju spojenih čepova na bocama naših proizvoda,“ izjavila je Ivana Krnjević, rukovoditeljica zaštite okoliša u Jamnici.

Ova inovacija još je jedan korak prema čišćem okolišu, pri čemu Jamnica podržava napore EU u smanjenju onečišćenja okoliša kada je riječ o ambalaži. Ujedno se želi dodatno educirati i potaknuti potrošače da osvijeste i svoju aktivnu ulogu u odvajanju i recikliranju otpada.

EKOLOŠKI PRIHVATLJIVIJE RJEŠENJE

Kala u novom ruhu svojom novom pričom potiče da životno nadahnuće pronađemo u energiji vode koja stotinama godina uporno, blago i mirno, probija kamen i traži svoj put te podsjeća da u svakome od nas postoji izvor iste takve tihe snage koji otvara sva vrata i čini nas boljim ljudima pa samim time i boljim društvom u cjelini. Osim ove inspirativne priče, Kala i Kalnička imaju novu unificiranu ambalažu za svoju vodu koja je iz kategorije izvorske vode prešla u višu kategoriju prirodne mineralne vode, donoseći i jednu inovaciju – neodvojivi čep.

„U svakome od nas postoji nepresušan izvor tihe snage, samo nas na to treba povremeno podsjetiti i ohrabriti, stoga na Instagram profilu @kalawater pročitajte priče o ljudima koji pokazuju što je njihova tiha snaga, što je to čemu se uvijek vraćaju i iz čega crpe životnu energiju. Strpljenje, nježnost, blagost, podrška, razumijevanje, smirenost, prihvaćanje, radost, pristojnost, ranjivost, hrabrost i lijepa riječ samo su neki primjeri tihe snage kojima će Kala dati glas“, ističe Jelena Slade-Šilović, voditeljica marketinga za razvoj kategorije pića u Atlantic Grupi.

Atlantic Grupa postavila je održivi razvoj za jedan od svojih strateških prioriteta i među prvima se prilagodila novoj regulativi Europske komisije da sve plastične boce moraju imati neodvojivi čep, a sve u cilju očuvanja okoliša i doprinosa boljem procesu recikliranja uz manji utrošak prirodnih resursa. Naime upravo su čepovi jedan od najvećih zagađivača prirode pa će se na ovaj način pojednostaviti prikupljanje, odvajanje i recikliranje plastičnih boca, a onda posljedično smanjiti morski otpad i doprinijeti očuvanju čitavog ekosustava Zemlje.

Osim što doprinose očuvanju okoliša, neodvojivi čepovi omogućavaju još praktičniju konzumaciju čije će benefite najviše osjetiti ljudi koji su puno u pokretu, kao i osobe starije životne dobi i mala djeca. Na ovaj način više nema straha od ispadanja i gubljenja čepova, što istovremeno pridonosi i boljoj higijeni proizvoda.

POVEĆANJE RECIKLIRANJA AMBALAŽNOG OTPADA

Coca-Cola u Hrvatskoj napravila je iskorak prema ostvarivanju vizije Svijet bez otpada i svojim potrošačima na hrvatskome tržištu ponudila neodvojive zatvarače za plastične boce. Ovaj dizajn zatvarača još je jedna prekretnica na Coca-Colinu putu prema održivoj ambalaži koji je obilježen predanošću cilju da do 2030. godine prikupi i reciklira količinu boca i limenka koja odgovara onoj koju stavlja na tržište te da napreduje više i brže gdje je god to moguće kako bi se uklonio ambalažni otpad. Proizvodnja boca s novim neodvojivim zatvaračima krenula je u svibnju prošle godine i obuhvaća sve Coca- Coline robne marke bezalkoholnih pića i vode na hrvatskome tržištu.

„Coca-Cola dijeli posvećenost Europske unije unaprjeđivanju prikupljanja i recikliranja ambalažnoga otpada. Naš je cilj doprinijeti uklanjanju ambalažnoga otpada dok istodobno radimo na otkrivanju najodrživijih načina na koje potrošači mogu uživati u našim napitcima, a koji su dobri i za njih i za naš planet. Neodvojivi zatvarači rezultat su naše stalne predanosti inovacijama u području održive ambalaže i suradnje s našim partnerima. Nastavljamo promovirati poruke o recikliranju i tako podržati naša nastojanja prema stopostotnom prikupljanju boca i zatvarača”, izjavila je Dora Strezova-Nikolova, glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria.

ODGOVORAN ODNOS PREMA OKOLIŠU UZ LIGHTWING 30

Svoju novu komunikacijsku platformu Juicy Brine, koja predstavlja brendovski i korporativni manifest, a u centar zbivanja stavlja brigu prema potrošačima i okolišu, predstavila je Stanić Grupa. Uz novu komunikacijsku platformu, predstavljen je i moderni redizajn te novo, inovativno Tetra Stelo pakiranje zaobljenog oblika koje omogućava lakše držanje, a napravljeno je od 70% biljnih materijala. Također, Juicy koristi LightWing30 neodvojivi čep koji se sastoji od 100% certificirane reciklirane plastike.

Vindija je na svoju kartonsku ambalažu za sokove i mlijeko prošle godine uvela neodvojivi čep LightWing 30 tvrtke Tetra Pak. Novom ambalažom Vindija nastavlja svoju dugogodišnju tradiciju, ali i strateško usmjerenje brige o okolišu, smanjenja onečišćenja i promicanja društveno odgovornog ponašanja. Uz Vindi sokove od litre, Vindija je neodvojive čepove uvela i na pakiranjima svojih biljnih napitaka DAR od litre te ‘z bregov mlijeka i mliječnih proizvoda od litre i 500 mililitara.

„Grupa Vindija kao vodeća prehrambena kompanija u Hrvatskoj svakodnevno traži načine, mogućnosti i inovativna rješenja koja predstavljaju dodatnu vrijednost svakog našeg proizvoda, ne samo za potrošače nego i za okoliš. Nakon postupnog uvođenja Tetra Edge plant-based pakiranja s čak 88 posto materijala iz obnovljivih izvora, pri čemu je čep izrađen od plastike dobivene od šećerne trske, uvođenjem neodvojivih čepova zajedno s našim dobavljačem, tvrtkom Tetra Pak, potvrđujemo da mislimo na zdravije i zelenije sutra“, istaknuo je Nenad Klepač, predsjednik Uprave Vindija.