Luka Rossi: Nagrade pomažu u brendiranju, no kvaliteta je imperativ svakog brenda

Rossi rakije, destilati i vina dobitnici su brojnih nagrada, domaćih i međunarodnih. Rossi brend temelji se na istarskoj zemlji, tradiciji, iskustvu i znanju, suvremenim tehnologijama, sjajnom timu i kvalitetnim proizvodima.

Razgovarala: Marija Sedlar

Povijest obitelji Luke Rossija, vlasnika vinarije Rossi i predsjednika Vinistre, započela je davne 1885. kada je stari Federico, Lukin prapradjed, na brežuljku iznad rijeke Mirne posadio prve čokote malvazije i terana. Od tada se cijela obitelj sustavno bavi proizvodnjom vina i destilata. Osamdesetih godina prošlog stoljeća u posao se uključio i Lukin otac Marino, unaprijedio je proizvodnju vina i razvio nove destilate poput biske i medice.

“Otac i majka Ines su na mene i moja dva mlađa brata Marka i Filipa prenijeli ljubav prema tradiciji uzgoja vinograda i proizvodnji vina i destilata, pa smo mi već peta generacija Rossijevih koja se uspješno bavi ovim poslom“, ponosno ističe Luka.

BROJNE NAGRADE

Rossi rakije, destilati i vina dobitnici su brojnih nagrada, domaćih i međunarodnih, a za Luku Rossija one su potvrda da su odabrali dobar put i poticaj da budu još bolji: “Nagrade pomažu da se dobar glas o vama proširi, no primarna je kvaliteta. Možete kreirati i implementirati najbolju marketinšku strategiju, no ako proizvod ne zadovoljava, potrošači to prepoznaju. Drugim riječima, nagrade pomažu u brendiranju, no kvaliteta je imperativ svakog brenda“.

Na ovogodišnjem 15. Svijetu malvazija, održanom početkom travnja u Poreču, zlato su osvojile tri vrhunske Rossi malvazije – tek predstavljena tržištu, iznimna Templara 2022., kompleksna i moćna Riserva Monte d’Oro 2021. i harmonična, svježa Malvazija Istarska 2023. U njihovu destileriju stigla su i tri zlata za Amaro Istriano, Epulon Pelinkovac i Travaricu pa je obitelj Rossi s čak šest zlatnih medalja ponovno briljirala na njoj jednom od najdražih ocjenjivanja koje se svake godine organizira uoči Vinistre.

“Na lanjskom izdanju Crospirita u Zagrebu naši Teranino i Travarica okitili su se zlatom u jakoj konkurenciji od 240 pristiglih destilata iz Hrvatske i susjednih zemalja. Također, na prvom Teranino festivalu u Balama naš Teranino publika je proglasila najboljim, a to nam je svakako jedna od najdražih jer je došla direktno od potrošača koji su prepoznali njegovu kvalitetu i posebnost. No posebno nam je draga zlatna medalja s Decantera i osvojenih 95 bodova za našu Malvaziju Istarsku“.

Luka priznaje da nagrade vesele i inspiriraju: “Naš brend temelji se na istarskoj zemlji, tradiciji, iskustvu i znanju, suvremenim tehnologijama, sjajnom timu i kvalitetnim proizvodima”.

Govoreći o Rossi proizvodima, Luka posebno ističe nedavno tržištu predstavljenu Templaru rađenu od malvazije istarske, berbe 2022. Ovaj moćni single vineyard elegantno je i moderno vino, kruna predanog rada obitelji Rossi. Dolazi s najboljih položaja u dolini Mirne, iz vinograda Monte d’Oro smještenog na 270 metara nadmorske visine.

“Ljubitelji svježih vina uživat će u Malvaziji Istarskoj, koja se proizvodi od grožđa sa četiri zemlje, a prošle je godine jedina među svježim malvazijama osvojila zlato na Decanteru. Tu su i naš Muškat žuti, Rose proizveden od 100 posto cabernet sauvignona, svježi Chardonnay burgundijskog stila te bordoška kupaža istarskog naglaska koja je dobila ime Moro, po magarcu, jedinom pomagaču našeg prapradjeda Federica. Među destilatima istaknuo bih naš Šovran XO, proizveden od autohtone istarske sorte teran, odležan u maniri najprestižnijih francuskih konjaka, ali i sve popularniji Teranino Rossi. Tu su i Amaro Istriano, Epulon Pelinkovac, Nostromo gin, Travarica… Svi su naši destilati s prepoznatljivim istarskim potpisom. Odabirom njihovih imena i stilom željeli smo odati počast istarskoj zemlji i težaku“.

VINARSTVO, SAJMOVI I PROMOCIJA ISTRE

U vinariji Rossijevi gostima nude i organiziraju obilazak i degustacije različitih trajanja, od sat i pol do dva i pol sata. “Degustacija je privatna, a najekskluzivniji program za maksimalno osam gostiju, uz deset vina uključuje i degustaciju Šovrana XO. Cilj je potrošačima približiti sam proces proizvodnje vina, pružiti im mogućnost da dožive proizvod i mjesto na kojem je nastao svim čulima te uz vođene degustacije osjete sve nijanse koje čine razliku“, kaže Luka i dodaje da je interes za ovakav pristup sve veći, što ga iznimno veseli.

“Nema ljepšeg nego kad se gosti, posebno stranci, iz godine u godinu vraćaju kako bi ponovno doživjeli mirise, okuse i energiju naše vinarije smještene u malom pitoresknom mjestu Bajkini u blizini Vižinade“.

No vinari u Hrvatskoj susreću se i s velikim izazovima. Luka kaže da se i on, kao i kolege u svijetu, bori s brojnim problemima: globalnim zatopljenjem i klimatskim promjenama, ali i s administrativnim izazovima poput Uredbe Europske unije o deklariranju vina kojom se propisuje što sve mora sadržavati etiketa vina ili Pravilnika o vinarstvu po kojem svaki vinar mora dobiti certifikat za uzorkovanje vina jer bez njega neće moći dobiti rješenje za plasiranje vina na tržište.

“Također, trebalo bi se lakše doći do zakupa državnog zemljišta jer je to jedini način da se počne saditi više vinograda u Hrvatskoj. Vinistra kao udruga redovito informira članove o svim promjenama, organiziramo radionice i spremno odgovaramo na sve izazove“, naglašava Luka.

Govoreći o aktualnostima vezanim za udrugu Vinistra, Luka s ponosom ističe novi i moderan vizualni identitet koji je predstavljen na jubilarnoj 30. Vinistri, održanoj od 10. do 12 svibnja. “Novi vizualni identitet prati suvremene trendove u dizajnu. Dinamičan je, kolorističan i jednostavan. Uz slogan obuhvaća i novi logotip, točnije dva komplementarna, međusobno povezana rješenja koja se savršeno nadopunjuju – jedno je za udrugu, a drugo za izložbu vina. Iznimno smo zadovoljni krajnjim rezultatom i vjerujemo kako će se svidjeti prijateljima Vinistre i ljubiteljima vina“, kaže ponosno Luka.

“Novi vizualni identitet pretpremijerno smo predstavili i na ovogodišnjem Proweinu – jednom od najvažnijih sajmova za vinsku industriju koji je bio sjajna prigoda za promociju Istre kao vinske regije i istarskih vina s naglaskom na autohtone sorte malvaziju i teran. Osim njemačkom tržištu, na Proweinu se vina predstavljaju distributerima, vinskim kritičarima i ugostiteljima iz čitavog svijeta. Ovo je bio naš drugi samostalni nastup, i to na dvostruko većem izložbenom prostoru od 80 četvornih metara. Ove godine s vinima se predstavilo 15 poznatih istarskih vinarija“, dodaje Rossi.

‘ZA ŽIVOT VRIJEDAN ŽIVLJENJA’

Kad se spoje luksuzni brendovi i Istra kao hedonistička oaza, događaju se spektakularne stvari! Za jedno od najekskluzivnijih događanja u svijetu – Legendary Moments by BMW, organiziran isključivo za VIP klijente, odabrana je upravo istarska vinarija Rossi – savršeno mjesto za ovakve evente.

“Naša vinarija ponudila je upravo sve ono što su predstavnici BMW-a traže. Za evente ovakvog tipa važna je i diskrecija, biraju se autentična mjesta, daleko od gradske vreve, no dobre prometne povezanosti. U prilog nam ide i činjenica da smo prva vinarija u Hrvatskoj sa slijetalištem za helikoptere – heliodromom pa ste za čas u Bajkinima iz bilo kojeg grada u Europi. Uz brendove poput BMW-a ide i doza luksuza koju nudimo u našoj vinariji i destileriji, a tu su i premium proizvodi Rossi uz koje se nakon vožnji VIP gosti rado opuštaju s pogledom na jedinstveni istarski krajolik. Riječ je o svjetskim putnicima, poznavateljima vrhunskih vina, hedonistima koji očekuju visoku razinu privatnosti, što im mi, naravno, i nudimo. Iznimna nam je čast da je baš naša vinarija i destilerija odabrana za ovako luksuzne evente“, kaže Rossi čija obiteljska tvrtka djeluje pod sloganom To life worth living – Za život vrijedan življenja!