Petra Kralj: Inovacije su u srcu poslovanja Podravke

“Lino Ladu Gold Creamy lansirali smo prošle godine i ona je vjernim ljubiteljima Lino Lade Gold donijela glatku strukturu te fantastičan okus i miris lješnjaka. Ove se godine širimo u novu potkategoriju i potrošačima donosimo Kikiriki maslac by Lino Lada u dva okusa, creamy i crunchy, koje odlikuje odlična mazivost i tekstura, nemaju dodanog šećera i predstavljaju izvor proteina“, ističe Petra Kralj, direktorica Poslovnog programa Kremni namazi i slasticeu tvrtki Podravka.

Razgovarala: Marija Sedlar

Petra Kralj završila je Ekonomski fakultet u Zagrebu na kojem je stekla temeljna znanja iz ekonomije i poslovnog upravljanja. Kasnije je završila i Executive MBA studij na Cotrugli Business School, što joj je pružilo dodatnu teorijsku podlogu i unaprijedilo menadžerske vještine. Ova kombinacija obrazovanja, napominje Petra, omogućava joj da bolje razumije i primjenjuje strateške i operativne aspekte poslovanja.

„Ta teorijska znanja svakodnevno nadograđujem kroz praktične situacije i izazove koje mi moj dinamični posao donosi. Razumijevanje ekonomskih principa i strateškog menadžmenta pomaže mi u donošenju informiranih i učinkovitih odluka te u vođenju tima prema postizanju postavljenih ciljeva“.

Prije nego što je došla na poziciju direktorice Poslovnog programa Kremni namazi i slastice u Podravki, Petra je radila na različitim pozicijama u prodaji i marketingu u Johnson & Johnsonu, Atlantic Tradeu i Cromarisu.

„Rad u različitim kompanijama omogućio mi je stjecanje vrijednih znanja i vještina te iskustvo rada na različitim tržištima: hrvatskom, regionalnom i europskom. U Johnson & Johnsonu sam naučila najbolje prakse u marketingu i prodaji, surađivala sam sa širokim multikulturalnim timom, ali u okvirima vrlo definiranih struktura i procedura koje nosi velika multinacionalna kompanija. U Atlantic Tradeu sam radila sa širokim krugom principala u prodaji i upravljanju robnim markama te dobila dubinski uvid u hrvatski retail dok sam u Cromarisu stekla dublje razumijevanje prehrambene industrije, marketinga i prodaje svježe ribe te kupaca i tržišta srednje i zapadne Europe. Različita iskustva na različitim pozicijama dala su mi širinu pogleda na cjelokupno poslovanje u FMCG industriji i industriji hrane te me pripremila za izazove koje mi ova pozicija u Podravki svakodnevno donosi i omogućila da se s njima uspješno nosim.“

MARKETINŠKI I RAZVOJNI TIM

Poslovni program u Podravki se vodi gotovo kao zasebno poduzeće te Petra kao direktorica Poslovnog programa Kremni namazi i slastice ima odgovornost za Račun dobiti i gubitka poslovnog programa.

„To u praksi znači da kod poduzimanja bilo kakvih aktivnosti – bilo da se radi o proizvodnim inovacijama, marketinškim kampanjama ili inovacijama u tehnologiji, moram razmišljati o tome kako će se one odraziti na rezultat u kratkom, srednjem i dugom roku. U tome imam podršku odličnog i neumornog marketinškog i razvojnog tima unutar poslovnog programa te kolega iz drugih sektora unutar kompanije. Puno radimo na inovacijama koje su u srcu poslovanja Podravke. Posebno bih istaknula Lino Ladu Gold Creamy koju smo lansirali prošle godine. Ona je vjernim ljubiteljima Lino Lade Gold donijela glatku strukturu te fantastičan okus i miris lješnjaka. Već je stekla vjerne poklonike, a bit će još jače primijećena jer je promoviramo kroz kampanju s našim brend ambasadorom Lukom Modrićem“, napominje Petra te dodaje da se ove godine šire u novu potkategoriju i potrošačima donose Kikiriki maslac by Lino Lada.

„Radi se o potkategoriji koja je u Hrvatskoj dosta mala, bez velikih igrača, ali s izvrsnim potencijalom rasta. Pod brendom Lino Lada lansirali smo dva okusa, creamy i crunchy, koje odlikuje odlična mazivost i tekstura, nemaju dodanog šećera i predstavljaju izvor proteina. Za one koji svoj doručak ipak vole sladak, preporučam kombiniranje s Podravka džemovima.“

POBOLJŠANE RECEPTURE

Uprava Podravke je 2021. postavila Strategiju Grupe do 2025. godine, a rezultati koje ostvaruju, kazuje Petra, govore u prilog tome koliko su uspješni u implementaciji iste kroz konkretne aktivnosti, ali i koliko su prilagodljivi da se nose s velikim izazovima koje su im donijele protekle dvije godine. U sklopu strategije definirane su najpotentnije kategorije i tržišta te slijedom toga se poduzimaju aktivnosti za koje u Podravki vjeruju da će im donijeti najveći rast u budućnosti.

„U kategoriji slastica pod brendom Dolcela puno radimo na komunikaciji i izgradnji vjernosti potrošača, posebno na tržištima Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Slovenije. Ove godine smo izišli s novom komunikacijskom platformom ‘Jedino za izgled ne možemo garantirati’ u kojoj se puno naših potrošača prepoznalo. Vjerujemo da će mnoge koji se smatraju nevještima u pripremi slastica ponukati u tome da se okušaju i pripreme nešto fino za svoje najmilije. Čak i ako finalan rezultat nije kao s fotografije s Instagrama, trud i ljubav koji se unutra daju posebno se cijene, a Dolcela garantira odličan okus. U kategoriji slastica dodatno nastavljamo s inoviranjem receptura kako bi sadržavale manje šećera, što je i dio Podravkine Nutritivne strategije koju smo prošle godine predstavili kroz korporativnu kampanju ‘Hrana koja brine o vama’. Uz to, proširujemo i asortiman Hi protein slastica. Radi se o instant pudinzima, mješavinama i shakeovima obogaćenima proteinima, a sa smanjenim udjelom šećera. Ove godine donosimo čokoladni Mug cake, koji, iako ima smanjeni udio šećera i obogaćen je proteinima, donosi dekadentni doživljaj čokolade, a priprema se u mikrovalnoj i čini savršeni ‘guilt free’ desert. U asortimanu shakeova imamo novi shake Vanilla cake s odličnim okusom vanilije, a svi naši shakeovi dolaze u novom dizajnu s oznakom ‘Živjeti zdravo’ koju izdaje Hrvatski zavod za javno zdravstvo“, otkriva Petra.

NOVA IZNENAĐENJA U 2025.

U sklopu Poslovnog programa Kremni namazi i slastice Podravka na hrvatskom tržištu ima i brend bombona Šumi koji u svom asortimanu nudi atraktivne proizvode, posebno karamele s tetovažama koje su, kako otkriva Petra, djeci interesantne tijekom ljetnog perioda, kada se cijeli mogu oblijepiti ovim ‘ukrasima’.

„Za sljedeću godinu pripremamo iznenađenja u svim kategorijama, a nastavljamo i sa suradnjama s partnerima koje smo uspješno započeli s Ledom s Lino Lada sladoledom na štapiću, nastavili s Quattrom koji je ove godine došao u malo inoviranom dizajnu te proširili s Kraševom Torticom Lino Lada. Osim toga, imamo zacrtane ciljeve vezane uz Strategiju održivosti koje smo si postavili kao kompanija. Tako Lino Lada danas u proizvodnji koristi 100% palminu mast iz održivih izvora, ambalaža je 100% reciklabilna, a intenzivno radimo na tome da i s fleksibilnom ambalažom za slastice prijeđemo u potpunosti na reciklabilne materijale.“

KREATIVAN POSAO

Petra priznaje da je posao koji radi vrlo zahtjevan i nemoguće ga je obaviti samo tijekom redovnog radnog vremena od 8 do 16 jer zahtijeva puno intelektualnog angažmana, promišljanja, ali i kreativnosti. Uz to, uključuje i puno putovanja, s uredima u Koprivnici i Zagrebu, proizvodnjama u Koprivnici i u Sloveniji te obilascima tržišta po Europi.

„Ipak, cijenim vrijeme koje provodim s obitelji i prijateljima, a najviše volim kada sa svojim suprugom i djecom mogu otići na neko duže putovanje. Svi smo veliki gurmani pa razgledavanje i zabavne atrakcije kombiniramo s uživanjem u lokalnim delicijama i puno hodanja. Mnogo nas u Podravki ima tu sreću da nekoliko puta godišnje imamo kolektivni godišnji odmor koji omogućuje da se u tom periodu potpuno isključimo i posvetimo svojim najmilijima, što je velika prednost, dosta bitna za ostvarivanje dobrog balansa između privatnog i poslovnog“, zaključuje Petra.