Tvrtka Stanić ove godine obilježava veliku obljetnicu – 30 godina poslovanja. Danas su joj kupci i partneri svi značajni sudionici na tržištu u retail i HoReCa kanalu prodaje, prvenstveno u Hrvatskoj i Sloveniji, a s direktorom Zvijezdanom Stanićem razgovaramo o počecima poslovanja, razvoju i rastu tvrtke i planovima za budućnost.

Razgovarala: Marija Sedlar

Kako su izgledali počeci poslovanja i tko su bili prvi partneri?

Kada se osvrnem na početke poslovanja tvrtke Stanić, s ponosom mogu reći da su to bile godine pune izazova, ali i velike strasti i odlučnosti. Pokrenuli smo obiteljsku tvrtku 1994. godine kada je tržište bilo znatno drugačije nego danas, tek se počelo stabilizirati, a poslovanje je nosilo sa sobom brojne izazove, ali i prilike. Ipak, vjerovali smo u budućnost te smo kroz strateško planiranje postepeno širili svoje poslovanje i asortiman, što nas je dovelo do mjesta na kojem smo danas. Naši prvi partneri bili su vodeći europski proizvođači prehrambenih proizvoda poput Sorgera, Bayernlanda, Zotta i mnogih drugih. Bitno je naglasiti da dio tih brendova radimo i danas. Izgradili smo čvrstu reputaciju i široku mrežu partnera, a sve zahvaljujući temeljima koje smo postavili u tim ranim godinama.

Uspoređujući tržište prije 30 godina i danas – koje promjene uočavate? Je li zahtjevnije bilo poslovati tada ili danas?

Uspoređujući tržište prije 30 godina i današnje tržišne uvjete, vidljive su značajne promjene. Prije tri desetljeća, tržište je bilo znatno manje konkurentno i s manje zahtjevnom logistikom, isto tako s ograničenim tehnološkim resursima i informacijama. Danas je tržište mnogo dinamičnije, uz veliku konkurenciju i brzi tehnološki napredak koji diktira uvjete poslovanja. Jedna od ključnih promjena je digitalizacija, koja je transformirala sve aspekte poslovanja – od marketinga i prodaje do logistike i upravljanja zalihama. Također, potrošači su danas informiraniji i zahtjevniji, što društvima nameće potrebu za stalnim inovacijama i prilagodbom ponude njihovim potrebama.

Regulacije i standardi kvalitete su također postali stroži, što zahtijeva veće investicije poslovanja. Teško je reći je li bilo zahtjevnije poslovati prije 30 godina ili danas jer su izazovi različiti. Nekada su to bile ograničene mogućnosti i resursi dok su danas brzina promjena i visoka konkurencija ključni izazovi. Svako razdoblje nosi svoje specifičnosti, a uspjeh se temelji na sposobnosti prilagodbe i razvoja. No, ono što ostaje isto je potreba za jasnom vizijom, kvalitetom i predanošću, što je i dalje u središtu poslovanja tvrtke Stanić.

Koje biste godine izdvojili kao prekretnice u poslovanju Stanića?

Tvrtka je od svog osnutka 90-ih godina pa u narednih deset godina razvoja otvorila sedam distributivnih centara u većim gradovima: Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru, Splitu i Dubrovniku. Godine 2007. otvoren je vlastiti pogon za narezivanje i pakiranje suhomesnatih proizvoda i sireva. Godinu nakon izgradili smo centralni logističko-distributivni centar u Svetoj Nedelji. Zadnje desetljeće intenzivno radimo na širenju vlastitog maloprodajnog lanca te je tako do sada otvoreno 30 trgovina diljem Hrvatske. Svaka godina donijela je nove izazove i prilike, a ključni su bili naši ljudi, sposobnost prilagodbe i strateško promišljanje.

Kako se širilo poslovanje u retailu, a kako u HoReCa sektoru?

Ključno je bilo slušati potrebe kupaca i brzo se prilagođavati promjenama tržišta u oba sektora. Danas, nakon tri desetljeća, s ponosom gledamo na naš razvoj i uspjehe u retail i HoReCa kanalu, svjesni da je upravo ta sposobnost prilagodbe i inovacije ono što nas je dovelo do ove točke. Naša misija je pružiti vrhunsku podršku hotelima i restoranima, a u tome nam značajno doprinosi i druga tvrtka, Intertekstil Stanić, koja ove godine slavi 25 godina poslovanja, a koja je specijalizirana za opremanje hotela, apartmana i brodova tekstilom, uz vlastitu proizvodnju i uslugu šivanja po mjeri.

Percipirani ste kao pouzdan i kvalitetan partner – što stoji iza Vašeg uspjeha? Što nudite svojim klijentima i u čemu je tajna uspjeha tvrtke Stanić?

Jedan od glavnih prioriteta u distribuciji prehrambenih proizvoda, a što tvrtka Stanić dosljedno osigurava, jest održavanje neprekinutog hladnog lanca. Očuvanje svježine proizvoda tijekom ljetnih mjeseci zahtijeva vrhunsku logističku podršku i precizno planiranje zaliha. U tom smislu, ističemo se kao pouzdan partner, posebno u kritičnim trenucima koje sezona donosi. Tehnološka rješenja koja koristimo, poput praćenja kretanja robe u realnom vremenu i optimizacije ruta dostave, omogućuju visok stupanj kontrole i fleksibilnosti u distribuciji. Ova tehnologija, u kombinaciji s lokalnim znanjem osigurava da proizvodi stignu na odredište na vrijeme i u savršenom stanju, čak i u najzahtjevnijim uvjetima.

Kako je danas organizirano poslovanje tvrtke Stanić – osim distribucije, imate i svoje marke? O kojim se proizvodima radi i gdje još vidite prostor za rast?

Naše je poslovanje organizirano na način da pokriva široki spektar proizvoda plus i minus temperaturnih režima. Kroz godine smo kontinuirano ulagali u širenje asortimana i razvoj novih proizvoda, što nam je omogućilo uspjeh na tržištu. Paralelno sa svjetskim brendovima razvijali smo i prepoznatljive i prihvaćene vlastite robne marke.

Od linije proizvoda za kuhanje pod brendom Bakina kuhinja, suhomesnatih proizvoda pod brendom Gurman Delikatesse, do sireva pod markom Buco sirevi, pa do smrznute ribe Pedro i sladoleda Yeti. Riječ je o proizvodima iznimne kvalitete i pristupačne cijene. Kombinacija naših vlastitih robnih marki i jakih brendova te fokusa na inovacije i prilagodbu tržištu, ključ je našeg daljnjeg rasta i uspjeha.

Hrvatska je logistički zahtjevna, pogotovo je problem s distribucijom na otoke. Kako ste logistički organizirani?

Distribucija u prehrambenom sektoru u Hrvatskoj, s obzirom na izazove koje donosi specifičan geografski položaj, zahtijeva pažljivo planiranje. U tom kontekstu tvrtka Stanić igra ključnu ulogu u osiguravanju učinkovite logističke mreže koja omogućava pravovremenu dostavu, čak i u najizazovnijim uvjetima. Skladišni prostori i najmodernije opremljena dvorežimska vozila omogućuju brzu distribuciju unutar 48 sati. Razvijena infrastruktura i sposobnost prilagodbe omogućuju brzu reakciju na sezonske varijacije potražnje, što je od vitalne važnosti tijekom turističke sezone, kada distribucija na otoke postaje izuzetno zahtjevna. Temelj poslovanja je pružanje individualnog pristupa svakom klijentu nudeći rješenja prema njegovim specifičnim logističkim potrebama.

Kako protječe sezona? Što je trenutno u fokusu poslovanja tvrtke Stanić?

Kao i svake godine, unaprijed smo se pripremili na izazove koje ljetna sezona donosi. Ponosni smo na ponudu sladoleda vodećih svjetskih brendova – Milka, Mars, Häagen-Dazs, Oreo, Monte i drugi. Ovaj segment poslovanja je posebno važan tijekom ljetnih mjeseci, kada potražnja za sladoledima naglo raste. Zahvaljujući ovom segmentu poslovanja možemo ponuditi širok asortiman impulsnog i ugostiteljskog sladoleda vrhunske kvalitete, što dodatno učvršćuje našu poziciju na tržištu. Osim toga, poseban naglasak stavljamo na održavanje visoke razine usluge prema našim HoReCa partnerima, važno nam je da mogu računati na nas u svakom trenutku. Radimo na tome da isporuke budu pravovremene, a proizvodi dostupni.

Koliko ulažete u održivo poslovanje? Zašto je važno poslovati održivo?

Održivo poslovanje je izuzetno visoko na listi prioriteta tvrtke Stanić. Svjesni smo da je dugoročni uspjeh usko povezan s odgovornim upravljanjem resursima i očuvanjem okoliša, stoga kontinuirano ulažemo u održive prakse i tehnologije. Naš pristup održi vosti uključuje optimizaciju potrošnje energije, smanjenje emisija stakleničkih plinova, korištenje ekološki prihvatljivih materijala u pakiranju, smanjenje otpada te optimizaciju ruta dostave i potrošnje goriva.

Poradili smo i na energetskoj učinkovitosti vlastitih prostora ugradnjom fotonaponske elektrane na našem centralnom skladištu u Kerestincu. Ulaganje u održivo poslovanje važno je ne samo zbog zaštite okoliša, već i zbog stvaranja dugoročne vrijednosti za naše klijente i zajednicu. Vjerujemo da odgovorno poslovanje doprinosi stabilnosti i konkurentnosti tvrtke, ali i boljoj kvaliteti života.

Planovi za nadolazeće razdoblje i godine – planirate li širenje poslovanja, nova ulaganja…?

Za nadolazeće razdoblje imamo ambiciozne planove koji će dodatno ojačati našu poziciju na tržištu i otvoriti nove prilike za rast. Jedan od ključnih prioriteta je razvoj i širenje vlastitog maloprodajnog lanca, Diskonta Stanić, s ciljem da se još više približimo HoReCa kupcima koji su uvelike u središtu našeg poslovanja. Na taj način im osiguravamo lakši i brži pristup našim proizvodima. Također, nastavljamo raditi s vrhunskim brendovima kao što su Starbucks, Arla, Zott, Bonduelle, Danone, Rama, Philadelphia, Häagen-Dazs i drugi. Ovi brendovi su izuzetno važni jer nam omogućuju prisustvo u premium segmentu nudeći proizvode koji zadovoljavaju najviše standarde kvalitete.

Planiramo širenje asortimana, kako bismo kupcima ponudili još veći izbor i dodatno učvrstili poziciju pouzdanog partnera za svjetske brendove. Osnaživanjem logističke i infrastrukturne mreže namjeravamo ulagati u modernizaciju naših distributivnih centara, optimizaciju logističkih procesa te implementaciju naprednih tehnologija koje će nam omogućiti bržu i efikasniju isporuku. Modernizacija i proširenje vlastitog pogona za proizvodnju i narezivanje sireva i suhomesnatih proizvoda također je ključni dio naših planova za budućnost. Svi ovi planovi usmjereni su na dugoročni rast i jačanje tržišne pozicije. Kroz strateška ulaganja, suradnju sa svjetskim brendovima i logističko osnaženje, sigurni smo u uspješan rast u godinama koje dolaze.