“U suradnji s timom stručnjaka iz različitih sektora radim na tome da naši brendovi ne samo zadrže svoju tržišnu poziciju, već i da se kontinuirano unapređuju. Moja odgovornost je osigurati da svaki novi proizvod odgovara potrebama potrošača, uz zadržavanje visokih standarda kvalitete i prepoznatljivosti brendova“, ističe Barbara Lakić, specijalistica za razvoj grupa proizvoda Coca-Cola HBC za Hrvatsku, BiH i Sloveniju.
Razgovarala: Marija Sedlar
Obrazovanje Barbare Lakić započelo je na Sveučilištu u Dubrovniku, gdje je završila preddiplomski i diplomski studij poslovne ekonomije, smjer marketing. Tijekom studija je, otkriva nam, sudjelovala u Erasmus+ programu u Madridu, gdje je provela jedan semestar na Universidad Complutense de Madrid.
„To iskustvo omogućilo mi je dublje razumijevanje globalnih tržišta i trendova te probudilo želju da jednog dana postanem dio globalne korporacije, gdje bih svojim znanjima i sposobnostima mogla doprinositi razvoju velikih međunarodnih brendova. Osim akademskih obaveza, tijekom studija na Sveučilištu u Dubrovniku bila sam vrlo aktivna u različitim studentskim projektima i organizacijama, uključujući funkciju predsjednice studentske organizacije Erasmus Student Network Dubrovnik, studentske pravobraniteljice te člana odbora za marketing i PR Studentskog zbora Sveučilišta u Dubrovniku. Također sam sudjelovala u projektima poput Case Study Competition i raznim drugim inicijativama koje su mi omogućile stjecanje praktičnih iskustava i razvijanje vještina, čime su postavljeni čvrsti temelji za moj kasniji profesionalni razvoj u marketingu.“
Nakon završetka fakulteta, Barbara je karijeru u marketingu započela u jednoj od vodećih marketinških agencija u Dubrovniku, gdje je radila kao asistentica u marketingu, a potom kao Account Manager.
„Ova pozicija omogućila mi je rad na raznovrsnim kampanjama i upravljanje ključnim klijentima, što je dodatno proširilo moje profesionalne kompetencije. Zahvaljujući postignutim rezultatima, s vremenom sam preuzela i ulogu direktorice, što mi je omogućilo da još više doprinesem razvoju i poslovanju agencije. Nakon nekoliko godina rada u struci, pozvana sam kao vanjski suradnik- predavač na Sveučilište u Dubrovniku, gdje sam prenosila svoje znanje i iskustvo studentima kroz kolegije Internetski marketing i Integrirane marketinške komunikacije. Ova uloga bila je za mene iznimna čast jer sam mogla izravno utjecati na obrazovanje budućih stručnjaka u području marketinga, s posebnim naglaskom na praktične aspekte.“
DOLAZAK U COCA-COLU HBC
Barbara se u srpnju 2021. pridružila Coca-Cola HBC Hrvatska kao specijalistica za marketinšku izvedbu u kanalu neposredne konzumacije gdje je bila odgovorna za implementaciju brend strategija na terenu i usklađivanje istih s potrebama tržišta. Trenutno obnaša funkciju specijalistice za razvoj grupa proizvoda unutar Coca-Cola HBC poslovne jedinice Adria, koja obuhvaća tri zemlje: Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu te Sloveniju. Njezin je posao usmjeren na razvoj i upravljanje portfeljem za brendove Schweppes, Fanta i Sprite.
„Ova vrlo dinamična pozicija obuhvaća sve aspekte razvoja proizvoda, od analize tržišnih trendova i konkurencije, do implementacije i evaluacije marketinških kampanja. U suradnji s timom stručnjaka iz različitih sektora, radim na tome da naši brendovi ne samo zadrže svoju tržišnu poziciju, već i da se kontinuirano unapređuju. Ključni zadaci uključuju kreiranje i implementaciju strategija za lansiranje novih proizvoda, praćenje tržišta i kontinuiranu evaluaciju učinkovitosti. Moja odgovornost je osigurati da svaki novi proizvod odgovara potrebama potrošača, uz zadržavanje visokih standarda kvalitete i prepoznatljivosti brendova. Radim s timom visoko motiviranih stručnjaka koji dijele zajedničku viziju i posvećenost uspjehu naših brendova. Njihova stručnost i suradnja ključni su za implementaciju strategija i postizanje tržišnih ciljeva.“
ODRŽAVANJE I JAČANJE POZICIJE
Činjenica da je fokus njezina rada usmjeren na održavanje i jačanje tržišne pozicije brendova za Barbaru predstavlja veliku privilegiju, ali i odgovornost, jer je jedan od kreatora strategija brendova uz koje je odrasla.
„Naši brendovi oduvijek su pružali potrošačima više od samog proizvoda – oni su stvarali nezaboravne trenutke i uspomene, što smatram ključem našeg trajnog uspjeha na tržištu. Trenutno, moju pažnju najviše zaokuplja Schweppes – najstariji brend u našem portfelju, s dugom tradicijom koja postoji više od 200 godina. Svjesni smo kako se FMCG industrija brzo mijenja te razumijemo da potrošači, suočeni s ubrzanim stilom života i pretrpanim rasporedima, sve više cijene svoje slobodno vrijeme i žele svaki trenutak učiniti posebnim. Stoga kontinuirano radimo na tome da Schweppes, kao brend s dugom tradicijom i prepoznatljivim okusom, ostane njihov prvi izbor u svakom društvenom kontekstu. Kako potrošači postaju sve sofisticiraniji, više nije dovoljno ponuditi samo klasičan tonic za gin.
S obzirom na rastuće preferencije prema složenijim i profinjenijim okusima u miješanju alkoholnih pića, ove godine lansirali smo novi Schweppes Grapefruit Botanical Tonic Zero, a uskoro ćemo predstaviti i Schweppes Pink Grapefruit, čime naš portfelj sada broji ukupno sedam različitih Schweppes okusa na tržištu. Pored toga, prepoznajemo rastući trend prema zdravijim životnim stilovima. Potrošači sve više paze na unos šećera, pa smo u skladu s tim ponudili naše najpopularnije napitke u verzijama s nula šećera. Dugoročno, cilj nam je povećati dostupnost i vidljivost ovih proizvoda kako bi potrošači mogli uživati u prepoznatljivim okusima bez kompromisa po pitanju zdravlja. Ova godina bila je velika prekretnica i za Fantu naranču, koja je dobila ne samo novi vizualni dentitet, već i novu poboljšanu formulu. U nadolazećoj godini, planiramo tržištu predstaviti i novi poboljšani okus Spritea i tako ostati relevantni sa svim promjenama tržišnih trendova“, otkriva Barbara.
PRILAGODBA LOKALNOM TRŽIŠTU
Kao jedan od najvećih izazova u svakodnevnom radu Barbara izdvaja razumijevanje i anticipiranje promjena u potrošačkim navikama te brzu prilagodbu strategija u skladu s tim promjenama. „Također, prilagodba globalnih trendova i strategija na lokalno tržište predstavlja poseban izazov. Dok manje lokalne tvrtke imaju više slobode u kreativnom izražavanju, rad u sklopu globalnog brenda zahtijeva usklađivanje s globalnim smjernicama koje ponekad još nisu u potpunosti zaživjele na našem tržištu. Uz to, na ovoj poziciji ključno je surađivati s različitim odjelima u cijelom lancu, od planiranja i proizvodnje do prodaje, što zahtijeva duboko razumijevanje i koordinaciju svih procesa. To donosi potrebu za kontinuiranim učenjem i prilagodbom, kako bismo osigurali kvalitetne rezultate u zadanim rokovima i učinkovito odgovorili na sve izazove tržišta.“
INSPIRATIVNI PROJEKTI
Barbara priznaje kako je rad u Coca- Coli HBC u potpunosti ispunio njezina očekivanja. Dinamično radno okruženje s mnogim prilikama za profesionalni rast i razvoj omogućili su joj da, uz redovan posao, sudjeluje i u projektima koji su u skladu s njezinim interesima i strastima.
„Kao jedan od primjera, istaknula bih priliku rada na projektu Raise the Bar koji je inicijativa društveno odgovornog poslovanja Coca-Cole Hellenic, usmjerena na unapređenje kvalitete znanja radnika u ugostiteljstvu i turizmu kroz edukaciju i podršku mladim profesionalcima. Rad na ovom projektu bio je izuzetno inspirativan, omogućio mi je suradnju sa stručnjacima iz ugostiteljstva i turizma te učenje o novim trendovima i izazovima u ovoj industriji. Sve ove prilike, zajedno s podrškom unutar tvrtke, učinile su moj rad u Coca-Coli HBC iznimno ispunjavajućim.“
Kada je u pitanju slobodno vrijeme, Barbara otkriva kako ima mnogo različitih interesa, no sve ih povezuje ljubav prema kvalitetnim stvarima i trenucima. „Nekad je to uživanje u dobroj knjizi, predstavi ili izložbi, ili pak večera uz čašu vrhunskog vina, a može biti i izlazak uz nekoliko odličnih koktela. Također, jako volim putovanja, a najviše cijenim vrijeme provedeno u krugu najbližih. Putovanja me uvijek inspiriraju i daju mi nove perspektive koje mogu primijeniti i u poslovnom životu, dok me druženja s bliskim ljudima opuštaju i pune energijom za nove izazove“, zaključuje Barbara.