“Zaista smo ustrajni i uporni u namjeri da naše obećanje kvalitete i cjelokupnog iskustva koje nosi KING brend dostavimo svim našim potrošačima. Sljedeće godine obilježavamo 30 godina ovog brenda i jubilej dočekujemo s novom investicijom u ekstruzijsku liniju koja će nam omogućiti daljnje inovacije i povećanje kapaciteta”, otkriva Andrea Klišanić, Marketing Manager u tvrtki Ledo.

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon što je završila Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, diplomirala Financije te magistrirala Menadžment, iako je, kao većina mladih te dobi, tek birala smjer karijere, Andrea Klišanić je znala da se želi zaposliti u kompaniji koja joj može ponuditi razne mogućnosti i gdje će imati priliku iskusiti i sudjelovati u različitim vrstama poslovanja. To je pronašla na svom prvom radnome mjestu u Agrokoru, na poziciji asistenta koja je obuhvaćala poslovne analize proizvodnih kompanija.

„Nakon godinu dana rada dobila sam priliku obići sve kompanije iz koncerna i kroz strukturirani program provesti mjesec dana u svakoj od njih, s ciljem upoznavanja načina funkcioniranja operativnog poslovanja i kolega s kojima sam blisko surađivala. Ledo je bila jedna od tih kompanija, a spletom okolnosti najviše vremena provela sam u sektoru Marketinga i razvoja. Maksimalno su me uključili u svoje tekuće projekte, a posao koji sam s njima radila dolazio mi je vrlo intuitivno i prirodno. To me iznenadilo jer sam cijeli život zazirala od marketinga, smatrajući da su financije jedini ‘pravi, konkretan posao’, a i nisam se smatrala prilično kreativnom. Međutim, neočekivano, tadašnji direktor marketinga Leda odlučio mi je ponuditi posao na poziciji Product Managera kategorije sladoleda. To je bio poziv koji je promijenio moju karijeru te sam iz financija otišla u marketing, ali znala sam da radim pravu stvar jer strast i uzbuđenje koje sam tada osjetila prema poslu nije se moglo usporediti s prethodnim iskustvima. Često se znam našaliti da je moja karijera zapravo pronašla mene jer marketing nikada nije bio u mojim planovima. Ove godine imala sam priliku držati predavanje na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu kao gost predavač na katedri Marketinga gdje sam studentima prenosila primjere i iskustva iz prakse. Imala sam osjećaj da sam napravila cijeli krug koji se lijepo zatvorio jer sam se vratila na fakultet, ali ovaj put tamo gdje zaista pripadam.“

PREMIUM I DJEČJI SLADOLEDI

Andrea trenutno radi na poziciji Marketing Managera premium i dječjih sladoleda te je odgovorna za strateško planiranje brendova, profitabilnost, inovacije, rast i razvoj, harmonizaciju asortimana unutar regije i cjelokupnu kreativu, dizajn i komunikacije. Ukratko, sve što je vidljivo na tržištu (i jako puno onoga što nije) pod brendovima KING, Kontiki i Ledo medo, dolazi iz radionice Andreinog tima.

„Moj uži tim čine dvije izuzetne kolegice s kojima svakodnevno radim na unaprjeđenju i vođenju brenda. Donosimo ključne odluke, rješavamo operativna pitanja, konstantno pronalazimo inovativne načine i ideje kako brend podići na nove razine uspjeha. Širi tim čine kolege iz brand developmenta, medija, istraživanja tržišta i razvoja. Šarolika grupa ljudi u kojoj se svi međusobno poštujemo, ali se apsolutno ne bojimo izazivati jedni druge u mišljenjima i kritičkim promišljanjima što, u konačnici, daje najbolje rezultate“, smatra Andrea, koja kao jedan od ključnih izazova s kojima se susreću izdvaja inflaciju koja pogađa cijelo tržište, uz značajan rast cijena sirovina i materijala.

„Naš primarni fokus stavljen je na očuvanje razine visoke kvalitete proizvoda, što je prepoznatljiv znak našeg brenda, dok istovremeno radimo na održavanju profitabilnosti kompanije. To nam omogućava daljnje investicije u proizvodne kapacitete i procese što je ključno za povećanje efikasnosti, kao i za kontinuirana ulaganja u inovacije. Smatramo da je upravo takva održiva strategija ključ dugoročnog uspjeha i otpornosti promjenjivim tržišnim uvjetima. Tu je i izazov s kojim se suočava svaka sladoledna industrija – sezonalnost koju nastojimo ublažiti na razne načine, ali to je dugoročan proces koji zahtijeva kontinuirano ulaganje i promjenu navika potrošača.“

KVALITETA I CJELOKUPNO ISKUSTVO

Prisjećajući se odrađenih projekata, Andrea kaže da su unatrag nekoliko godina radili zaista odlične projekte, ali posebno izdvaja ovu godinu koja je bila izuzetno uspješna za KING brend. Lansirali su šest novih proizvoda u impulsnom i obiteljskom segmentu, a jedan od tih proizvoda, KING Supreme, nedavno je osvojio zlato u kategoriji Najboljeg sladoleda od strane IICC udruženja.

„Također, lansiranjem KING čaša s inovativnom tehnologijom layera proširili smo brend u novi format unutar obiteljskog sladoleda. Upravo ta tehnologija omogućila nam je još jednu nagradu, srebro u kategoriji Najinovativnijeg proizvoda 2024., također od strane IICC-a. Što se tiče poslovnih rezultata, premašili smo sve postavljene interne KPI-eve, ne samo u Hrvatskoj nego na razini regije, pa nam to daje dodatni vjetar u leđa za sve što planiramo u narednom periodu“, naglašava Andrea te dodaje kako je velika čast i privilegija razvijati brend koji kontinuirano ima zdravi rast i vrlo jasno postavljene kratkoročne i dugoročne ciljeve.

„Zaista smo ustrajni i uporni u namjeri da naše obećanje kvalitete i cjelokupnog iskustva koje nosi KING brend dostavimo svim našim potrošačima. Sljedeće godine obilježavamo 30 godina ovog brenda i iako još ne mogu podijeliti detalje, mogu reći da radimo na uzbudljivim inovacijama koje će obilježiti ovu posebnu obljetnicu. Simbolično, u godini kada KING slavi 30 godina, stavljamo u pogon novu ekstruzijsku liniju na kojoj se proizvode prvenstveno King sladoledi. Radi se o liniji vrijednoj oko 4,2 milijuna eura koja će značajno povećati naše kapacitete, što pokazuje našu predanost modernizaciji i unaprjeđenju poslovanja“, otkriva Andrea.

MARKETING JE ŽIVOTNI STIL

Iako je Andrein put unutar Ledo kompanije počeo prije 10 godina, kaže kako je posao kojim se bavi toliko inspirativan, a industrija zanimljiva, da često ima osjećaj da je tek zagrebala površinu.

„Odgovorno tvrdim da posao u marketingu nije samo posao, nego životni stil, jer kada radite na razvoju i inovacijama morate biti u tijeku sa svim trendovima. Bez obzira radi li se o digitalnim medijima, specijaliziranim sajmovima, zadnjim krikovima mode i ljepote, vi morate znati što se događa. Konstantno tragate za novim idejama i rješenjima. Vaš mozak je programiran na način da svaki odlazak u trgovinu, putovanje ili doticaj s raznim proizvodima i tehnologijama koristite da biste naučili nešto novo ili usporedili s onim na čemu trenutno radite. Ključno je pratiti trendove, ali prava vještina leži u sposobnosti prilagođavanja specifičnostima brenda, potrebama ciljne skupine i u prepoznavanju idealnog trenutka za njihovu aktivaciju. Upravo to čini razliku između proizvoda / brendova koji postanu uspješni i onih koji ostanu neprepoznati.“

Kada ne radi, Andrea slobodno vrijeme koristi za odmor sa suprugom i djecom. Najčešće su to šetnje, vožnja biciklom, razni izleti ili posjete obitelji u rodnim Vinkovcima. „Volim kuhati i peći kolače, veseli me vrijeme koje mogu izdvojiti za čitanje knjige ili druženje s prijateljima. Putovanja su također važan dio mog života jer unose svježinu u svakodnevicu, inspiriraju i omogućuju da vidimo svijet iz nekih novih kutova“, zaključuje Andrea.