U današnjem užurbanom svijetu ljudi sve češće traže alate koji će im uštedjeti vrijeme i olakšati svakodnevicu, pogotovo kada su u pitanju rutinske obveze poput kupovine namirnica. Nije stoga nikakvo iznenađenje da građani u Hrvatskoj sve više koriste Wolt za dostavu proizvoda iz trgovina. Najveća dostavna platforma u Hrvatskoj prošle je godine u retail segmentu rasla više od 50 posto, a već u prva dva mjeseca ove godine bilježe rast od više od 70 posto u odnosu na isti period lani.
S Tenom Velašević, Voditeljicom sektora razvoja i poslovanja za ključne kupce iz Wolt Hrvatska, razgovarali smo o budućnosti retail kupovine, Woltovoj TOP ponudi, ali i novim planovima te inovacijama u budućnosti.
U Hrvatskoj, kao i u svijetu, sve više raste broj narudžbi namirnica i različitih proizvoda iz trgovina putem dostavnih platformi. Što mislite da stoji iza te promjene navika kod potrošača?
Živimo u svijetu koji je svakim danom sve užurbaniji, zbog čega ljudi cijene svaki alat ili uslugu koja će im uštedjeti slobodno vrijeme i olakšati svakodnevicu. Ako postoji mogućnost da poklon, koji ti je potreban za vikend, naručiš tijekom tjedna i to dok si na radnom mjestu, zašto je ne bi iskoristio i tako si ostavio više vremena za hobije? Ili da naručiš namirnice za ručak, dok obavljaš druge kućanske poslove ili jednostavno odmaraš u vlastitom domu?
Naši korisnici sve više primjećuju da naručivanjem iz trgovina putem Wolta mogu značajno uštedjeti vrijeme i novac. Putem platforme mogu naručiti gotovo sve – namirnice, elektroniku, proizvode za kućne ljubimce, cvijeće, proizvode iz specijaliziranih lokalnih trgovina poput domaćeg mlijeka, mesa iz OPG-ova i još mnogo toga. S jednakim cijenama kao u fizičkim trgovinama, uz simboličnu cijenu našeg Wolt+ programa vjernosti, korisnik može obaviti kupnju bez naknade za dostavu te ne mora sjesti u auto i otići osobno po proizvode. Osim toga, uz Wolt Market, koji radi puno duže od klasičnih trgovina u Hrvatskoj, korisnici se osjećaju sigurno jer mogu doskočiti nepredvidivim situacijama.
Stoga nije nikakvo iznenađenje da je Wolt u 2024. u retail segmentu rastao više od 50 posto, a već u prva dva mjeseca ove godine vidimo rast od više od 70 posto u odnosu na isti period lani. Na Valentinovo smo, primjerice, uveli i novu opciju “Wolt gift”, čime smo omogućili korisnicima jednostavno slanje poklona, poput omiljenog jela, cvijeća i drugih proizvoda, uz personaliziranu poruku. Koliko im se svidjela ta opcija najbolje govori podatak da je prodaja cvijeća putem Wolta narasla više od 100 posto u odnosu na prošlogodišnje Valentinovo.
Na Woltu su prisutne specijalizirane trgovine koje sve rjeđe, barem u Zagrebu, nalazimo u fizičkom obliku u svim dijelovima grada. Je li to na pomolu novi trend i kako on utječe na dostave?
Trend virtualnih kuhinja ili virtualnih trgovina već je dulje vrijeme aktivan u svijetu pa i kod nas, a veliki broj takvih restorana pritom u svoju ponudu ubaci i nekoliko specijaliziranih brendova. U tom slučaju imaju manji trošak prostora, nemaju potrebu za većim brojem djelatnika te se mogu fokusirati isključivo na online kupce. Ukratko – operativno su puno brži.
Kad je riječ o retailu, imamo sve više slučajeva da specijalizirane trgovine otvaraju dodatne virtualne poslovnice koje su fokusirane samo za dostavu te svoje poslovanje u pojedinim dijelovima Zagreba prebacuju na Wolt kako bi i dalje bili dostupni svim svojim korisnicima, ali bez troška vođenja još jednog poslovnog prostora. To je praksa koju od početka njeguje Wolt Market, u sklopu kojega su otvoreni i Wolt Home te Wolt Electronics. Ovim putem pozivam sve trgovce, koji bi svoje proizvode voljeli uključiti u te prostore, da nam se slobodno jave.
Koji je razlog da se trgovine ili restorani odlučuju priključiti Wolt platformi?
Izdvojit ću onaj ključan razlog – partneri koji surađuju s Woltom bilježe rast poslovanja zahvaljujući pristupu velikoj bazi aktivnih korisnika.
Ako pričamo o restoranima, moramo uzeti u obzir da u prostor stane određen broj stolova. Ukoliko se gost u prosjeku zadržava jedan do dva sata, restoran je limitiran količinom gostiju koju taj dan može uslužiti. Prisutnošću na Woltu se taj model poslovanja mijenja te limit gostiju nije više uvjetovan prostorom. Uz dostavnu zonu, koja je trenutačno u Zagrebu 8 kilometara, restorani se mogu približiti većem broju korisnika. To je posebno važno za kupovinu gableca koji sada može biti bilo što jer su na Woltu prisutne sve vrste kuhinja i narudžba stiže unutar 30 minuta.
Nadalje, trgovine na Woltu mogu biti sigurne da će uvijek biti prvi izbor svojih korisnika jer su im u svakom trenutku dostupne. Wolt je dodatni kanal prodaje koji ne ugrožava fizičku kupovinu, već potiče korisnike da češće kupuju, s time da trgovina ima pristup kupcima koji inače ne bi posjetili fizičko prodajno mjesto. U tom kontekstu, svakako moramo spomenuti i lakši pristup online tržištu. Umjesto značajnog ulaganja i razvijanja vlastitog web shopa, trgovina koristi Woltovu logistiku, a prisutnost na platformi otvara dodatni marketinški kanal uz pojačanu promociju i lako oglašavanje određenih proizvoda ili brendova.
Wolt je vodeća dostavna platforma u Hrvatskoj. Kako tumačite taj uspjeh?
Wolt ima najbolju i najraznovrsniju TOP ponudu restorana i trgovina i po tome je široko prepoznat u cijeloj Hrvatskoj, baš kao i po brzoj i dostupnoj dostavi koja na adresu dolazi u svega 30 minuta. Platforma je također globalno poznata po intuitivnoj i user-friendly aplikaciji te kvalitetnoj korisničkoj podršci na koju smo mi u Hrvatskoj izuzetno ponosni. Već šest godina u Hrvatskoj gradimo čvrste temelje te se od samih početaka fokusiramo na kvalitetu i to je ono što su naši korisnici prepoznali. Nije bez razloga da je Wolt aplikacija u Hrvatskoj preuzeta više od 1,6 milijuna puta, što je svrstava u sami vrh najpreuzimanijih aplikacija u zemlji.
Od samog početka osluškujemo potrebe naših korisnika, a, osim što stalno poboljšavamo procese i širimo ponudu restorana i trgovina, uz naš program vjernosti Wolt+ i uz razne globalne i lokalne marketinške kampanje, kao što su Mega weeks i Winter and Summer of W+, osiguravamo najbolje ponude u svakom trenutku.
Spomenuli ste kako je jedan od razloga i TOP ponuda koju nudite na platformi. Što konkretno znači TOP ponuda na Woltu?
Wolt surađuje s najboljim i najpopularnijim restoranima i trgovinama u 35 hrvatskih gradova, omogućujući korisnicima širok izbor proizvoda i usluga dostupnih za dostavu. Veliki broj naših partnera prisutan je isključivo na Woltu, kao što su, primjerice, Good Food, Submarine, Batak, Milky, Mlinar, NTL, Baby Center…
Ukupno je više od 3000 aktivnih restorana i trgovina na platformi, a uskoro nam stiže još nekoliko nacionalno poznatih brendova koji će još više upotpuniti našu retail ponudu za korisnike.
Inovacije su jedna od ključnih karakteristika Wolta, a to ovu platformu i razlikuju od ostalih. Koje su inovacije najpopularnije i što je trenutačno aktualno ili u planu?
Iz perspektive naših partnera na platformi definitivno bih istaknula Wolt ADS – oglašivački paket koji nudi visoku vidljivost za sam brend, tvrtku ili proizvode unutar naše aplikacije. Tu je i unaprijeđena komunikacija direktno s korisnicima pa naši partneri već sada mogu kroz njihovo business sučelje nagraditi vjerne korisnike ili se možda ispričati u slučaju greške u pripremi proizvoda.
Ključna inovacija za naše korisnike je svakako već dobro poznati program lojalnosti Wolt+, ali i nove opcije, kao što su “Double Order”, koja omogućuje istovremene narudžbe iz dvije različite trgovine ili restorana, uz plaćanje samo jedne naknade za dostavu, kao i ranije spomenuti “Wolt gift”.
Moram istaknuti i našu logističku uslugu Wolt Drive s kojom Wolt postaje partner od povjerenja za brze i pouzdane dostave za online trgovine. Ova usluga je dostupna u svim gradovima u kojima Wolt posluje, a usluga je aktivna kod nekoliko trgovaca kao što su Konzum online, Decathlon, Links, Roto Svijet Pića, Tommy i ostali.