Potpisan Memorandum o razumijevanju o označavanju sastojaka i energetskih vrijednosti na alkoholnim pićima

Udruga „Europski pivari“ („Brewers of Europe“) zajedno sa svojim članovima u sklopu projekta „Brewer’s Ambition 2022“ potpisala je Memorandum o razumijevanju, prema kojem će do 2022. godine na svim pivskim bocama i limenkama obvezno biti istaknuti sastojci piva i njegova energetska vrijednost.

Ovu pohvalnu akciju, dogovorenu u suradnji s Europskom komisijom, u lipnju ove godine prihvatila je Glavna skupština „Europskih pivara“, a Memorandum o razumijevanju u četvrtak, 5. rujna u Bruxellesu je potpisalo 37 potpisnika, uključujući 25 nacionalnih udruga pivara.

Kao predstavnica hrvatskih pivara, Memorandum je u ime Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori potpisala Sandra Tankosić, viša stručna savjetnica i glavna nacionalna tajnica hrvatskih pivara u udruzi „Brewers of Europe“, koja je tom prigodom izjavila:

Industrija piva u RH od 2015. godine sudjeluje u procesu samoregulacije/dobrovoljnog označavanja nutritivnih sastojaka i energije na etiketama piva s alkoholnom jakosti preko 1,2 % alkohola te smo postigli da 99 % piva u RH ima izraženu etiketu kalorijskih vrijednosti, a 54 % njih nosi izražen popis sastojaka. Iako to nije zakonom obvezujuće, pivska industrija smatra da na ovaj način, transparentnim označavanjem na etiketi, izravno i odgovorno informira potrošače te im osigurava izbor.

Svrha je Memoranduma o razumijevanju da kompanije preuzmu javnu odgovornost kad je riječ o isticanju sastojaka i energetskih vrijednosti na etiketama svojih proizvoda, dok trgovačka društva podržavaju te napore.

Memorandum je otvoren za tvrtke i udruge iz svih sektora alkoholnih pića, pod uvjetom da ga se potpisnici odgovorno pridržavaju. Ideja je ove akcije da potrošači uvijek imaju na uvid razumljive, prepoznatljive, usporedive i točne informacije na naljepnicama svih alkoholnih pića.

Svečanom potpisivanju Memoranduma prisustvovao je i europski povjerenik za zdravlje i sigurnost hrane Vytenis Andriukaitis, koji je tom prigodom rekao:

Iznimno sam zadovoljan što mogu biti dio današnjeg događanja i ovu bih prigodu iskoristio da vam čestitam na odluci da se na alkoholnim pićima navedu i njihovi sastojci. Također, želim vas ohrabriti da i u širem spektru alkoholnih pića nastavite biti sudionici ovog projekta. Potrošači žele znati više, mnogi od njih žele više detalja o tome što pića koja konzumiraju sadržavaju i kako se ti pojedini sastojci odražavaju na njihovo zdravlje. Povratne poruke koje primamo u svim našim poslovima vezanima uz javno zdravstvo i sigurnost hrane pokazuju da svi žele jasne i transparentne informacije o proizvodu koji konzumiraju.“

Na europskoj razini i u potpunom skladu s Uredbom (EU) 1169/20111 Europskog parlamenta i Vijeća o informiranju potrošača o hrani, pivari su u posljednje četiri godine na svojim proizvodima dobrovoljno predstavili sastojke i energetske vrijednost. Kao što je to prikazano u izvješću o provedbi, u zemljama EU-a ostvarili su znatan napredak u boljem informiranju potrošača, pri čemu 60 posto piva već ima izraženu etiketu kalorijskih vrijednosti, a 80 posto njih nosi izražen popis sastojaka. Očekuje se da će zahvaljujući potpisima ključnih zemalja na Memorandumu o razumijevanju te brojke do sljedeće godine biti znatno povećane.

U sklopu događanja predstavljene su stotine pivarskih kompanija iz cijele Europe koje već udovoljavaju uvjetima označavanja na etiketama te pritom pokazuju širinu obveza i sve veću raznolikost europskog pivskog sektora, koji sada broji 9500 pivara.

Tijekom potpisivanja predsjednik udruge „Brewers of Europe“ Pavlos Photiades je izjavio:

Posebno mi je drago da je povjerenik EU-a za zdravlje V. Andriukaitis prisustvovao potpisivanju Memoranduma o razumijevanju našeg projekta „Brewers’ Ambition 2022’“. Ovo je važan korak u procesu koji smo započeli prije četiri godine, pokazujući ambiciju naših članova da osiguraju isticanje svih sastojaka i kalorijskih vrijednosti na svojim naljepnicama. Izvršavajući ovu obvezu, europski sektor pivara ispunjava očekivanja potrošača kad je riječ o uvidu u informacije o sastojcima i kalorijskoj vrijednosti proizvoda.