Predstavljamo: Logistički centri Lidla: Uspješni primjeri optimiziranih skladišta

Vremena dostave u trgovine u potpunosti su usklađena, a proces komisioniranja, sustav skladištenja i logistika zbrinjavanja neprestano se optimira. U Lidlovim logističkim centrima, posebna pažnja pridaje se čuvanju proizvoda s posebnim temperaturnim režimima, poput voća i povrća, mesa, čokolada, mliječnih i duboko-smrznutih proizvoda, o čemu svjedoči strogo poštivanje načela HACCP sustava.

Trgovački lanac Lidl Hrvatska u Hrvatskoj ima dva logistička centra koji se nalaze u Jastrebarskom i Perušiću, a zajedno zapošljavaju gotovo 300 djelatnika. Lidlov logistički centar Jastrebarsko prostire se na 45 tisuća kvadratnih metara i kapaciteta je 22 tisuće euro paleta, dok centar Perušić ima površinu gotovo 33 tisuće, te se oba sastoje od zatvorenog skladišnog prostora i uredsko-administrativnih prostorija. Iz logističkog centra Jastrebarsko svakog se dana roba dostavlja do 50 Lidlovih trgovina na području središnje i istočne Hrvatske dok LC Perušić pokriva više od 30 trgovina na području Istre, Primorja, Like i Dalmacije.

SKLADIŠNI PROCESI

Vremena dostave u trgovine u potpunosti su usklađena, a proces komisioniranja, sustav skladištenja i logistika zbrinjavanja neprestano se optimira. U Lidlovim logističkim centrima, posebna pažnja pridaje se čuvanju proizvoda s posebnim temperaturnim režimima, poput voća i povrća, mesa, čokolada, mliječnih i duboko-smrznutih proizvoda, o čemu svjedoči strogo poštivanje načela HACCP sustava. Primjenom kratkih procesa odlučivanja, roba na najbrži mogući način dolazi u trgovine, tj. do krajnjih kupaca, što ima pozitivan učinak na proizvođače i potrošače, jer dodatno smanjuje mogućnost isteka roka trajanja (osobito kod prehrambenih proizvoda u temperaturnom režimu) te tako dodatno racionalizira troškove.

ULAZ ROBE

Odjel ulaza robe se, osim svakodnevnog prijema robe, brine i o uskladištenju i pripremi robe za komisioniranje. Ulaz robe koristi specijalizirane programe koji olakšavaju i ubrzavaju svakodnevne procese, jer se pomoću istih prate rokovi trajanja, slobodna skladišna mjesta, popunjavanje komisionih zona, ali i trenutne zalihe što dodatno pomaže prilikom inventure. Zanimljiv podatak je da se inventura provodi 4 puta godišnje, a trajanje inventure je svega nekoliko sati, što je s obzirom na veličinu skladišta impresivan podatak.

Svakodnevno se zaprima oko 1000 paleta robe u svakom logističkom centru u više područja, odnosno na različitim temperaturnim režimima. U Lidlovim se logističkim centrima koristi i specijalizirani program koji Lidlovim dobavljačima omogućava da putem Interneta prate i vrše rezervacije slobodnih termina za istovar, što pomaže i boljem planiranju radnih sati u skladištu, ali i dobavljačima omogućava bolje planiranje dostave i bolju iskoristivost kamiona.

PRIPREMA ROBE

Odjel pripreme robe priprema robu za isporuku. Proces započinje primitkom narudžbe iz trgovine, kontrolom narudžbe te otpuštanjem u komisioniranje. Komisioneri koriste “Pick by voice” sustav, čijim se uvođenjem značajno poboljšala učinkovitost skladišta. U odjelu pripreme robe koriste se specijalizirani programi koji prate vremenski tijek komisioniranja, što je od velike važnosti za osiguravanje pravovremene isporuke robe u trgovine.

IZLAZ ROBE

Odjel izlaza robe odgovoran je za svakodnevnu i pravovremenu dostavu robe u Lidlove trgovine diljem Hrvatske. Za dostavu se isključivo koriste dvorežimske hladnjače u svrhu očuvanja kvalitete i svježine robe. Prije svega, ovo se odnosi na voće i povrće koje se svakodnevno svježe dostavlja u trgovine. Svakodnevnim prilagodbama i optimiranjem plana dostave, ostvaruju se odlični rezultati, pa je tako popunjenost kamiona robom preko 97%, a kašnjenja isporuka su ispod 0,5%. Stavka kašnjenja je jako važna i za Lidlovu prodaju, jer su procesi u trgovinama optimirani i usklađeni sa skladištem. U logističkim centrima Lidla vrši se i sortiranje svih vrsta otpada, odnosno dragocjenih sirovina, za što se koriste veliki spremnici za otpadno drvo, biorazgradivi otpad, metal, komunalni otpad i tekstil.

Cilj je da se za sve navedene frakcije otpada pronađe rješenje koje će, uz ekonomske ciljeve, zadovoljiti i visoke ekološke standarde tvrtke Lidl. Gospodarenje otpadom podrazumijeva i osviještenost djelatnika Lidla kad je posrijedi sintagma “Otpad nije smeće!”. Otpad je važno pitanje u zaštiti okoliša, a samim time i važan dio održivog razvoja. Ako je nešto već postalo otpad, iz njega treba izvući sve korisne materijale te ih ponovno upotrijebiti, stoga tvrtka Lidl za svoje djelatnike redovito provodi i edukacije o važnosti pravilnog postupanja s otpadom i sortiranju istog. Tvrtka Lidl tako pod sloganom “Na putu prema sutra” djeluje proaktivno angažirajući se na području očuvanja i zaštite okoliša, ali i u ostalim područjima odgovornosti prema društvenoj zajednici..

[Iz arhive Progressiva: Objavljeno u svibnju 2014. god.]