“Svugdje pronalazimo izvor ideja, komentiramo, raspravljamo, istražujemo, radimo evaluacije – želimo znati što smo mi učinili dobro i zašto smo baš tu postigli uspjeh, a zanimaju nas i primjeri dobre prakse izvan dm-a. Naša mašta nikad ne spava i smatram da je to najveća specifičnost posla kojim se bavimo”, ističe Ivan Horvat, menadžer marketinga i PR-a u dm-u.
Razgovarala: Marija Sedlar
Srednju ekonomsku školu Ivan Horvat završio je u Jastrebarskom, nakon čega je studirao na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i diplomirao na smjeru Marketing, kolegij Istraživanje tržišta. Kao i kod većine studenata, vrijeme provedeno na faksu zahtijevalo je i potrebu za džeparcem te je Ivan radio razne poslove, poput prodaje osiguranja. Jedan od studentskih poslova bio je i rad u odjelu Centralne logistike dm-a, gdje je kasnije i nastavio raditi u drugim odjelima.
„Moja prva radna iskustva nakon završenog fakulteta vezana su za dm, gdje s ponosom radim i danas. Prvi ‘pravi’ posao dobio sam u odjelu Kontrolinga, sad već daleke 2009. godine. Jedno od područja interesa i rada bio je i kontroling odjela Marketing, što mi je omogućilo da cijelo vrijeme budem u kontaktu s onime što sam od studentskih dana uvijek i želio raditi. U narednim godinama imao sam prilike raditi i učiti u drugim odjelima tvrtke, sudjelovati u mnogim nacionalnim i internacionalnim projektima, što mi je naposljetku omogućilo i dolazak u odjel marketinga i PR-a“.
DINAMIČNO I PROAKTIVNO OKRUŽENJE
Sadašnje mjesto rada na mjestu menadžera marketinga i PR-a odlikuje ono što se od marketinga i očekuje – dinamičnost i proaktivnost, ističe Ivan te dodaje: „Vjerujem da će svatko tko se bavi marketingom i odnosima s javnošću najprije istaknuti da voli ono što radi, a tek onda da je riječ samo o poslu. U mom slučaju mogu zaista reći da volim svaki dio marketinga, od super zabavnih tema poput osmišljavanja kampanja i organizacije evenata do zakupljivanja medija, budžetiranja i pregovora s partnerima. U redu, ne volim administraciju baš previše, ali možemo zaključiti da je i ona nužan i koristan dio svakodnevnog poslovanja :)!
Mogu istaknuti da imam priliku za svakodnevno učenje i napredovanje, a to je veoma važna stavka koja čini dodatno zadovoljstvo. Također, poslovanje na izuzetno zanimljivom drogerijskom tržištu i u tvrtki poput dm-a, koja je gotovo 25 godina neprikosnoveni lider na hrvatskom tržištu, zahtijeva od nas da svaki dan ostvarimo korak naprijed, a mogu zaista biti sretan što zajedno sa svojim timom činimo sve kako bi do tog koraka i došlo. Svaki menadžer složit će se kako je tim najvažniji faktor uspjeha. Kad sam tek počeo raditi, pročitao sam da je voditelj onoliko dobar koliko je dobar tim. U potpunosti smatram da je to točno i čini me presretnim što imam prilike svoj dan dijeliti s iznimnom skupinom ambicioznih, kreativnih i marljivih ljudi te što zajedno provodimo dobre i one manje dobre trenutke. U svakom trenutku imam osjećaj da nismo samo kolege i da smo uvijek tu jedni za druge.
U dm-u iznimno puno vremena posvećujemo radu s djelatnicima, njihovom profesionalnom i osobnom razvoju i to je dio naše kulture poslovanja, pa s ponosom naglašavamo i naš moto ‘Tu sam čovjek’ kojeg se držimo, kako u internim procesima i međuljudskim odnosima, tako i u svakodnevnom odnosu prema našim kupcima.“
KUPCIMA DOVODIMO TRENDOVE
Specifičnosti posla menadžera marketinga i PR-a u dm-u ogledaju se u dinamici drogerijskog tržišta koji je među najintenzivnijima od svih tržišta. Ivan naglašava kako su motivirani ne samo pratiti trendove, već ih stvarati i dovoditi svojim kupcima u dm prodavaonicama. „Sa sigurnošću mogu reći kako je svatko od nas iz marketinga dm-a, i za vrijeme i izvan radnog vremena, posvećen kreiranju kampanja koje će zainteresirati i, nadamo se, oduševiti kupce. Svi pozorno promatramo sve što se događa oko nas – na ulici, u shopping centru, maloj trgovini iza ugla… Svugdje pronalazimo inspiraciju i izvor ideja, komentiramo, raspravljamo, istražujemo, radimo i evaluacije – želimo znati što smo mi učinili dobro i zašto smo baš tu postigli uspjeh, a zanimaju nas i primjeri dobre prakse izvan dm-a. Naša mašta nikad ne spava i smatram da je to najveća specifičnost posla kojim se bavimo.
Sve što radimo, radimo kako bismo osigurali bolje uvjete za zajednicu, okoliš, skrenuli pozornost na važnu problematiku, pomogli društvu i pojedincima
Naš radni tjedan započinje internim sastankom tima u kojem prolazimo aktualne teme, projekte, kampanje, marketinške planove, ali i analiziramo stanje tržišta, novitete, rad drugih gospodarskih subjekata i slično. Naravno, rado tijekom sastanka ponekad prokomentiramo i neko iskustvo ili događaj iz privatnog života, što nas dodatno zbližava i opušta kako bismo bili još kreativniji i produktivniji. Uvijek se trudimo biti proaktivni i reagirati trenutno na zahtjeve i potrebe naših kupaca te stoga ostavljamo dovoljno vremena i prostora za razgovor i razmjenu mišljenja između svih članova tima tijekom cijeloga tjedna.
Iznimno poštujemo različitost svakog od nas i već smo više puta utvrdili koliko nam dobrih ideja može osigurati jedan jutarnji brainstorming uz kavu. Svi koji rade u marketingu upoznati su s posebnom atmosferom koju taj posao donosi, no siguran sam da je nitko od nas ne bi mijenjao ni za što drugo. Naleti adrenalina koje ovaj posao donosi izuzetno nas motiviraju i to je, između ostalog, razlog zašto volimo to što radimo. Ne mislimo uvijek svi isto, ali svjesni smo da je upravo to naše najveće bogatstvo i potičemo svakoga da iznese svoje stavove i uvjerenja. Radna pozicija u potpunosti je ispunila moja očekivanja. Marketing je ono što volim i što sam oduvijek htio raditi. Rad sa savršenim timom i u tvrtki koja se za djelatnike brine kao da su dio obitelji, kao što to radi dm, velika je privilegija“, ističe Ivan.
EFIKASNA KOMUNIKACIJA JE KLJUČNA
Na izazove s kojima se susreće na svojoj poziciji, Ivan uvijek gleda kao na prilike, a propuste ili greške koji se ponekad događaju svakome tko radi puno i sa strašću, kao dio svakodnevnog učenja. „U dm-u veliku pažnju posvećujemo učenju jedni od drugih te je samim time i smanjen osjećaj usamljenosti u suočavanju s problemima, a posljedično time utječemo i na rješavanje problema. U svojem radu smatram da je nužno imati kontinuiranu i efikasnu komunikaciju s drugim voditeljima odjela, što mi pomaže da i sam budem bolji voditelj, kolega i prijatelj. Možemo reći da je potreba za kontinuiranim učenjem ponekad područje u kojem bi svi ljudi mogli uložiti više vremena te je iz tog razloga veoma važno pravilno procijeniti prioritete u poslu i osvijestiti da rad na sebi znači i višestruku korist za tim, ne samo pojedinca. U fokus dm-a uvijek je društveno odgovorno poslovanje, i svi u kompaniji smo veoma zahvalni i ponosni što možemo biti dio projekata kojima izravno doprinosimo rješavanju stvarnih problema u zajednici.
Sve što radimo, radimo kako bismo osigurali bolje uvjete za zajednicu, okoliš, skrenuli pozornost na važnu problematiku, pomogli društvu i pojedincima. Navedenu filozofiju slijedimo u svim marketinškim aktivnostima te smo iznimno sretni što imamo priliku dati svoj doprinos i učiniti nešto više od samog obavljanja posla. Kao primjer mogu istaknuti dm inačicu Black Fridaya koju smo nazvali Giving Friday i u okviru koje smo, zajedno s našim kupcima, osigurali donaciju od preko 330.000 kn za Udrugu vitalno ugrožene djece Kolibrići. Kod navedene aktivnosti odlučili smo ne poticati naše kupce na konzumerizam, već naglasiti ono što je zaista i najvažnije u životu – pomoć onima kojima je to najpotrebnije. Kupci su prepoznali naš poziv i na tome smo im vrlo zahvalni.“
Kada su u pitanju nadolazeći planovi, Ivan otkriva kako u dm-u uvijek pripremaju novosti i traže načine kako iznenaditi kupce. I tema održivog razvoja bit će od iznimne važnosti u narednom periodu, a u kompaniji se vesele svim novitetima koje će ponuditi kupcima i za koje su uvjereni da će biti na iznimno zadovoljstvo svih posjetitelja prodavaonica dm-a. A kada ne radi, Ivan svaki slobodan trenutak koristi za neki oblik sporta – trčanje, fitness, košarka… „Uz navedeno volim čitati stručne knjige, a moram priznati da se veselim i svakom trenutku provedenom s prijateljima. Idealan odmor za mene je definitivno more, konkretno mjesto Srima u kojem sam svake godine u ljetnim mjesecima i gdje se osjećam apsolutno kao kod kuće!”