- Novo istraživanje koje je diljem Europe provela tvrtka Mondelēz International, vlasnik brenda Milka, otkriva da 61% ispitanika primjećuje manje nježnosti u ponašanju ljudi u usporedbi s vremenom kada su bili djeca.
- Zbog percipiranog nedostatka nježnosti u društvu, 38% ispitanih izjavljuje da se osjeća usamljeno, dok 26% doživljava anksioznost.
- Istraživanje pokazuje da 61% ispitanika nježnost povezuje sa sretnijim društvom, a preko 50% kaže da bi to pružilo veću mentalnu dobrobit za sve.
- Milka nastoji poticati više nježnosti u svakodnevici kako bi pokazala njezin pozitivan utjecaj na društvo.
Novo istraživanje otkriva da se čini da je svijet izgubio svoju nježnu notu. Naime, 61% ispitanika smatra da je svijet bio nježniji kada su bili djeca. Zbog nedostatka nježnosti gotovo četvero od 10 anketiranih kaže da se osjeća usamljeno, a kod 26% ispitanika prisutna je anksioznost. Potreba za nježnošću dodatno je istaknuta jer 37% ispitanika smatra da ideja svijeta bez nježnosti predstavlja zabrinjavajuću sliku za buduće generacije.
Mondelēz International, vlasnik poznatog brenda čokolade Milka, proveo je veliko istraživanje koje je obuhvatilo 20 000 ispitanika diljem Europe kako bi skrenuo pažnju na važnost nježnosti u čovječanstvu. Osnovana 1901. godine, Milka je rođena nježnim postupkom kada je izumitelj Philippe Suchard krenuo kupiti čokoladu za svoju bolesnu majku ne bi li ju oraspoložio. Kada je nakon dvosatne potrage napokon pronašao malo čokolade, shvatio je da će ga koštati pravo malo bogatstvo. Smatrao je nepravednom činjenicu da čokolada nije dostupna za uživanje svima, što ga je navelo da počne izrađivati vlastitu čokoladu. Milka je 120 godina poslije i dalje čokolada nježnog okusa koja nadahnjuje ljubitelje čokolade da se u svakodnevnom životu s pažnjom odnose prema drugima te potiče ljude da pokazuju više nježnosti, pritom nas podsjećajući koliko je i sama nježnost dobrog okusa.
Iako su podatci pokazali da nježnost mnogima predstavlja veliku utjehu, čini se da neki od nas doživljavaju svojevrsnu crnu rupu kada govorimo o nježnosti. Alarmantan podatak iz istraživanja govori da gotovo svaki peti ispitanik ne vjeruje u dobrotu drugih, 66 % vjeruje da smo previše usmjereni na same sebe, a gotovo četvrtina ispitanika izjavljuje da nisu odgajani da bi bili nježni.
Unatoč tome, nije sve tako crno. Naime, 28 % ispitanika reklo je da ljudi u ovo vrijeme pandemije više misle na svoju obitelj i druge. Nadalje, više ljudi radije pokazuje nježnost prema drugima nego što je sami primaju. Najčešći izrazi nježnosti jesu pokazivanje brige, slušanje, poticanje te pružanje savjeta. 42 % ispitanika reklo je da su to činili da bi se drugi osjećali bolje, dok je 63 % reklo da ih to, jednostavno, čini sretnima.
Nicholas Christakis, profesor društvenih i prirodnih znanosti na Sveučilištu Yale, komentirao je rezultate istraživanja: „Kad se ponašate ljubazno prema svojim sugrađanima koje ne poznajete, posebno kada je to neočekivano i nadahnuto istinskim osjećajem empatije, to pomaže stvoriti kaskade vrlina. Ljudi žele primati, ali – čak i više od toga – ljudi žele darivati nježnost, jer shvaćaju da što su nježniji prema drugima, uključujući i sugrađane, a ne samo obitelj, svijet može biti bolje mjesto.”
Rezultati istraživanja dodatno potvrđuju da je nježnost ponašanje koje svi želimo vidjeti u većoj mjeri u našem svakodnevnom životu. Naime, 61 % ispitanika nježnost povezuje sa sretnijim društvom, a preko 50 % kaže da bi to pružilo veću mentalnu dobrobit za sve. Iako podatci pokazuju da svjedočimo u prosjeku četirima nježnim djelima tjedno, čini se da još uvijek ima prostora za poboljšanje. Jednostavno pokazivanje više brige, iskrenosti i opraštanja povećalo bi naše uvjerenje da čovječanstvo može biti nježnije, smatraju ispitanici.
Godert van den Heuvel, globalni direktor brenda Milka, dodao je: „Milka vjeruje da u životu, kao i u čokoladi, nježnost ima bolji okus. Kao čokolada s nježnim okusom, želimo potaknuti još više nježnosti u svijetu. Zbog toga smo uzbuđeni što ćemo 2021. pokrenuti kampanju ‘Nježnost ima bolji okus’. U sklopu ove kampanje pokrenut ćemo ograničeno izdanje čokolade ‘Nježne riječi’, pozivajući ljude da kreiraju vlastite nježne poruke, kako u stvarnom životu tako i na društvenim mrežama. Naše istraživanje pokazuje da nježnost ima ogromnu ulogu u društvu, čak i više s godinom koju smo imali, kao i da samo jedan mali čin nježnosti dnevno može donijeti veliku promjenu. Pridružite nam se i učinite 2021. godinu najnježnijom do sada!“
Pratite @milka.hrvatska da biste saznali više o tome kako Milka čini nježnost ukusnijom.
* Tvrtka ONE POLL anketirala je 20 000 sudionika starijih od 18 godina između 12. listopada i 6. studenog 2020. Istraživanje je provedeno u Nizozemskoj, Austriji, Francuskoj, Njemačkoj, Rusiji, Poljskoj, Španjolskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj i Srbiji.