Gelovi za tuširanje: Rast komadne i vrijednosne prodaje

U 2018. godini, zaključno s prosincem, promatrajući vrijednosni udio, vodeća tri proizvođača čine 49% vrijednosne prodaje kategorije gelova za tuširanje, a oni su abecednim redom: Beiersdorf, Colgate Palmolive, Unilever

Analizirala: Šima Katić, Nielsen

Gelovi za tuširanje obuhvaćaju proizvode za tuširanje bilo u kremi, gelu ili tekućini. Također, tu spadaju proizvodi koji su za tuširanje, a ujedno mogu biti i kupka, gelovi za tuširanje i losioni za tijelo u jednom, dječji proizvodi za tuširanje, antibakterijski i dermatološki gelovi za tuširanje, ako na njima nije navedeno da su protiv akni, te emulzije za tuširanje koje su pakirane bez pumpice. Kombinacija: Body and Hair Shampoo, Shower & Shampoo, Shower and Bath, Body and Hair soaps, Face & Body wash, Face & Body & Hair wash isto spadaju u ovu kategoriju. Kategorija ne obuhvaća sapune, proizvode koji nemaju svrhu pranja tijela, proizvode za pranje ruku te proizvode na kojima je naznačeno da su protiv akni.Gelovi za tuširanje obuhvaćaju proizvode za tuširanje bilo u kremi, gelu ili tekućini.

Također, tu spadaju proizvodi koji su za tuširanje, a ujedno mogu biti i kupka, gelovi za tuširanje i losioni za tijelo u jednom, dječji proizvodi za tuširanje, antibakterijski i dermatološki gelovi za tuširanje, ako na njima nije navedeno da su protiv akni, te emulzije za tuširanje koje su pakirane bez pumpice. Kombinacija: Body and Hair Shampoo, Shower & Shampoo, Shower and Bath, Body and Hair soaps, Face & Body wash, Face & Body & Hair wash isto spadaju u ovu kategoriju. Kategorija ne obuhvaća sapune, proizvode koji nemaju svrhu pranja tijela, proizvode za pranje ruku te proizvode na kojima je naznačeno da su protiv akni.

Ukoliko promatramo kanale prodaje, 59% ukupne vrijednosne prodaje ostvaruje se kroz drogerije i trgovine mješovitom robom.

Ukupno u 2018. godini, kategorija gelova za tuširanje zabilježila je rast komadne i vrijednosne prodaje, najviše uslijed rasta prodaje muških gelova za tuširanje, koji čine 30% komadne prodaje i 32% vrijednosne prodaje cjelokupne kategorije. Od preostalih segmenata, obiteljski gelovi za tuširanje čine 61% vrijednosne prodaje, a dječji gelovi za tuširanje čine 8% vrijednosne prodaje. Ukoliko promatramo kanale prodaje, 59% ukupne vrijednosne prodaje ostvaruje se kroz drogerije i trgovine mješovitom robom dok moderni formati (trgovine iznad 300 m2 prodajne površine) predstavljaju prodaju preostalih 41% vrijednosne prodaje. U 2018. godini, zaključno s prosincem, promatrajući vrijednosni udio, vodeća tri proizvođača čine 49% vrijednosne prodaje kategorije gelova za tuširanje, a oni su abecednim redom: Beiersdorf, Colgate Palmolive, Unilever.

Najčešće ih koristimo svakodnevno

Unutar učestalih korisnika kategorije gelova za tuširanje od 15 do 64 godine u Hrvatskoj, vodeći je brend Nivea – u zadnjih 6 mjeseci ovaj gel za tuširanje koristilo je 50% učestalih korisnika. Na drugom mjestu se nalazi Dove sa 46%, a na trećem, s 30% korisnika, je Fa gel za tuširanje.

Analizirala: Jelena Jakšić Matovina, Product Manager, Ipsos

U Hrvatskoj populaciji od 15 do 64 godine većina ljudi koristi gelove za tuširanje, točnije njih 97%, dok ih 3% ne koristi ovu kategoriju. Pokazali su to podaci istraživanja BRANDpuls, Ipsosovog alata za brend i marketing menadžment, prikupljeni u prvoj polovici 2018. godine na području Hrvatske. Učestali korisnici kategorije (heavy) koriste gelove za tuširanje svakodnevno ili čak više puta dnevno i njih brojimo 45%. Srednji korisnici (medium) koriste gelove za tuširanje 4-6 puta tjedno, njih je 25%. Preostalih 27% su lagani korisnici kategorije (light) koji gelove koriste 2-3 puta tjedno ili rjeđe. Čak 43% korisnika kategorije smatra bitnim koji brend gela za tuširanje će kupiti.

TKO SU HEAVY KORISNICI?
Učestali korisnici gelova za tuširanje su češće žene (55%), najviše ih je u dobi od 20 do 49 godina, srednje i visoko su obrazovani, zaposleni. Najviše ih živi u gradu, Zagrebu i okolici, polovina ovih korisnika je u braku, a ukupni prihodi kućanstva su im 8.000 kuna i više. Od medija izrazito su skloni internetu, a u životu su usmjereni na izgradnju vlastite karijere i ugleda, vole fino i zdravo jesti, a najviše ih zanimaju sport i tehnologija ili zdravlje i uređenje doma. Sredstva za kozmetiku i higijenu u najvećem broju (58%) kupuju u dm-u ili Mulleru.

STAVOVI O KATEGORIJI
Više od pola učestalih korisnika gelova za tuširanje voli eksperimentirati sa mirisima gelova za tuširanje, a pola ih preferira gelove koji stvaraju dosta pjene. Tek nešto malo manje od polovine korisnika smatra da je osjećaj opuštenosti tokom tuširanja njegov značajni efekt.

BRANDusage
Osim općenitog praćenja kategorije gelova za tuširanje, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda su isti koristili u posljednjih 6 mjeseci. Unutar učestalih korisnika kategorije gelova za tuširanje od 15 do 64 godine u Hrvatskoj, vodeći je brend Nivea – u zadnjih 6 mjeseci ovaj gel za tuširanje koristilo je 50% učestalih korisnika. Na drugom mjestu se nalazi Dove sa 46%, a na trećem, s 30% korisnika, je Fa gel za tuširanje.

BRANDloyalty
Pored korištenja svakog brenda pratimo i lojalnost brendovima. Model dijeli tržište brenda na 4 segmenta. Mjeri lojalnost našeg i dostupnost konkurentskog potrošača. Koncipira se na korištenosti brenda, važnosti brenda pri kupovini, ocjeni imidža i odnosu prema konkurentskim brendovima. Vodeći brend Nivea ima najviše lojalnih potrošača među učestalim korisnicima kategorije, 8%. Lojalni potrošači su najveća vrijednost brenda. Spremni su platiti veću cijenu, otporniji su na marketinške aktivnosti konkurencije i lakše je poticati ponovnu kupnju. Lojalnost je osim tržišnog ponašanja i rezultat emotivnog odnosa sa brendom tako da je za jačanje tog indikatora potreban rad na imidžu i konzistentno uvjeravanje potrošača u vrijednosti brenda kroz duži vremenski period.