Ova grupa proizvoda obuhvaća kategorije dezodoransa, gelova za tuširanje, higijenskih uložaka, njege kože tijela i ruku (proizvodi namijenjeni hranjenju, zaštiti ili vlaženju kože tijela i ruku – u obliku krema, losiona, gelova, itd.), toaletnih sapuna, sredstava za depilaciju i pjena za kupanje
Analizira: Filip Zobec, Customer Service Executive, NielsenIQ
Njega tijela prema klasifikaciji istraživačke agencije NielsenIQ pripada u grupu proizvoda ‘Osobna njega’ te obuhvaća kategorije dezodoransa, gelova za tuširanje, higijenskih uložaka, njege kože tijela i ruku (proizvodi namijenjeni hranjenju, zaštiti ili vlaženju kože tijela i ruku – u obliku krema, losiona, gelova, itd.), toaletnih sapuna, sredstava za depilaciju i pjena za kupanje. Grupa kategorija za osobnu njegu zabilježila je značajniji rast vrijednosne prodaje u 2023. godini dok je komadno zabilježila pozitivan rast vrijednosti s manje izraženom stopom rasta u odnosu na isti period godinu prije.
RAST PRODAJE SVIH KATEGORIJA
Rast vrijednosne prodaje dolazi uslijed rasta prodaje svih kategorija. Dezodoransi/antiperspiranti su prva kategorija s najvećim vrijednosnim udjelom u grupi osobne njege s 27%. Dezodoransi, gelovi za tuširanje i higijenski ulošci zajedno čine 70% vrijednosne prodaje i 68% komadne prodaje cjelokupne grupe osobne njege. Higijenski ulošci su treća po važnosti kategorija s 20% vrijednosnog udjela, ali prva po kretanju komadnog udjela od 23,3%.
Njega kože tijela i ruku nosi 18,1% vrijednosne prodaje grupe osobne njege, a komadno 12,3% u 2023. Toaletni sapuni su peta po važnosti kategorija po vrijednosnom udjelu s 9%, ali su četvrta kategorija u grupi po komadnom udjelu od 17,5%. Sredstva za depilaciju nose 1,9% vrijednosnog udjela i 1,4% komadnog udjela. Pjene za kupanje predstavljaju najmanji segment u cjelokupnoj grupi osobne njege s 1% vrijednosnog i 0,9% komadnog udjela.
MODERNI FORMATI NOSE PRODAJU
Čak 88,4% ukupne vrijednosne prodaje kategorija osobne njege ostvaruje se kroz moderne formate (hipermarketi, supermarketi i drogerije) dok tradicionalna trgovina (trgovine ispod 300 m2 prodajne površine) predstavlja preostalih 11,4% vrijednosne prodaje u 2023., a vrlo mali udio, od svega 0,2% vrijednosne prodaje, ostvaruje se kroz convenience kanal (kiosci i trgovine na benzinskim postajama). Vodeća tri proizvođača čine ukupno 38,9% vrijednosne prodaje kategorija osobne njege u prošloj godini, a oni su abecednim redom: Beiersdorf, Procter & Gamble i Unilever.
Rast prodaje u njezi kože potaknut rastućom potražnjom za ciljanim proizvodima
Konkretniji proizvodi usmjereni na kožne probleme sve su popularniji među širom skupinom hrvatskih potrošača. Ovi proizvodi sadrže tražene sastojke kao što su hijaluronska kiselina, niacinamid, salicilna kiselina i kofein, za koje se sve reklamira da su vrlo korisni za kožu.
Piše: Lina Sidorenke, Euromonitor International
Prema podacima istraživačke analitičke agencije Euromonitor International iz travnja ove godine, kategorija ‘njega kože’ u Hrvatskoj nastavila je bilježiti pozitivan rast količine u 2023., uz rast prodaje podržan rastućom potražnjom za proizvodima sa sastojcima koji ciljaju na specifične probleme kože. Konkretniji proizvodi usmjereni na kožne probleme sve su popularniji među širom skupinom hrvatskih potrošača. Ovi proizvodi sadrže tražene sastojke kao što su hijaluronska kiselina, niacinamid, salicilna kiselina i kofein, za koje se sve reklamira da su vrlo korisni za kožu.
ORGANSKO/VEGANSKO/BIO
Organski/veganski/bio proizvodi za njegu kože također bilježe pozitivne performanse, iako je potražnja za tim proizvodima i dalje ograničena na usku nišu hrvatskih potrošača, a šira populacija za njih ima malo interesa. Također treba napomenuti da bi mnogi hrvatski potrošači radije kupovali proizvode za njegu kože koji su usklađeni s kliničkim i/ili dermatološkim načelima jer se smatraju učinkovitijima. To je razlog zašto su se neke od najučinkovitijih marketinških kampanja u kategoriji posljednjih godina usredotočile na utjecajne osobe na društvenim mrežama s iskustvom u dermatologiji tijekom studija ili posla.
PROIZVODI VISOKIH PERFORMANSI
Jedan od najzanimljivijih trendova koji se pojavio u njezi kože u Hrvatskoj tijekom 2023. bila je sve veća popularnost proizvoda vrlo visokih učinaka u obliku seruma, unatoč pritisku na potrošačku potrošnju. Ovo je znak da lokalni potrošači postaju sve sofisticiraniji i zahtjevniji kada je riječ o izboru proizvoda za njegu kože, što je situacija koja je mnoge od njih navela da se više zainteresiraju za proizvode za njegu kože koji nude vrhunske performanse i funkcionalnost.
Konkretno, proizvodi koji sadrže kombinaciju niacinamida i hijaluronske kiseline pokazali su se posebno popularnima i sve se više prodaju urbanim stanovnicima kao ultimativna njega kože. Međutim, ozbiljno zanimanje za ove proizvode ograničeno je na segmente lokalnog stanovništva s višim prihodima jer su to jedini potrošači koji si mogu priuštiti redovitu kupnju cjenovno višepozicioniranih proizvoda za njegu kože, posebno s obzirom na utjecaj visoke inflacije na primanja i potrošnju velikog dijela hrvatskog stanovništva.