Dino Martinović: Najbolje dolazi iz srca, strasti i predanosti brendu

Za najuspješnije brendove ključno je uspostaviti emotivnu vezu, ne samo sa
svojim potrošačima, već i sa svojim zaposlenicima i kolegama, koji su prije svega i brend ambasadori kompanije i njenih proizvoda. Ako njih iznevjerimo, onda ćemo zasigurno i naše potrošače, poručuje Dino Martinović, direktor marketinga u tvrtki Stanić Beverages d.o.o.

Razgovarala: Marija Sedlar

Dino Martinović je u rodnom Zadru stekao zvanje diplomiranog komunikologa, a u Zagrebu je kasnije upisao specijalistički postdiplomski studij marketinški menadžment na Ekonomskom fakultetu koji uskoro završava. Radno iskustvo tijekom studentskih dana već je usmjerilo njegovu karijeru ka marketingu u FMCG industriji. „Bilo je to divno trogodišnje iskustvo u tvrtki Red Bull Adria, gdje sam imao priliku raditi kao organizator studentskih i sportskih evenata te sampling promocija, a tijekom ljetne sezone i kao unaprjeđivač prodaje u retail i HoReCa kanalu. Iz prve ruke sam naučio kako jedan od najboljih brendova u branši pristupa direktno potrošačima na izuzetno kreativan i efikasan način. Bila je to ljubav na prvi pogled tako da sam u FMCG marketingu napitaka ostao sve do danas.

Nakon završenog fakulteta i studentskog iskustva, u Zagrebu dobivam priliku raditi kao asistent u marketingu u tvrtki Obala Grupa gdje ubrzo postajem Brand Manager za rum Stroh, San Pellegrino i Shark Energy te Oranginu. Vidjeti iz prve ruke procese, prakse i načine razmišljanja te implementirati te iste strategije na naše tržište bilo je za mene nezaboravno iskustvo i velika škola. Također, moram napomenuti kako sam u Obala Grupi imao i priliku učiti te divno surađivati sa svim nadređenima i kolegama u timu.“ Dino početkom 2015. dolazi u Stanić Beverages na poziciju Brand Managera, samo godinu dana nakon što je Stanić Grupa od koncerna Agrokor kupila Juicy brendove.

Na poziciji direktora marketinga Dino je od ožujka 2018., prvo kao vršitelj dužnosti, a od 1. siječnja ove godine i službeno je preuzeo tu funkciju.

„Mogu slobodno reći da je to bilo vrijeme prilagodbe grupacije na sve izazove koje sa sobom nosi proizvodna kompanija, pa tako i činjenicu da marketing ima puno veći utjecaj na poslovanje, nego što je to slučaj u distribucijskim kompanijama. S obzirom na sve izazove koji su bili ispred nas, s ponosom mogu reći da imamo odlična ostvarenja, poput osnaživanja liderske pozicije Juicyja u kategoriji voćnih sokova u Hrvatskoj te zauzimanje liderske pozicije TO brenda na BiH tržištu u nepune dvije godine od lansiranja na to tržište. Također, Juicy je ostvario neke ključne izvozne ambicije, od kojih smo možda najponosniji na činjenicu da je brend postao relevantan igrač na HoReCa tržištu UAE prijestolnice, lukrativnom Dubaiju. Ta činjenica nije promakla ni vodećim retailerima u UAE, poput Coopa i Carrefoura pa danas s ponosom možemo reći da se Juicy nalazi na njihovim policama“, ističe Dino.

Na poziciji direktora marketinga Dino je od ožujka 2018., prvo kao vršitelj dužnosti, a od 1. siječnja ove godine i službeno je preuzeo tu funkciju. „Kako je 2017. bila prepuna izazova za našu kompaniju, proteklu smo godinu iskoristili za duboku analizu našeg poslovanja u protekle 4 godine i jako smo puno napora uložili u bolje upoznavanje naših potrošača kako bismo donijeli prave dugoročne odluke i strategije za naše brendove. Uz pomoć dvije ponajbolje agencije za istraživanje tržišta došli smo do ključnih odgovora što potrošači očekuju od kategorije sokova i napitaka i što konkretno očekuju te kako vide naše brendove. Također smo puno vremena posvetili analizi i mjerenju naše efikasnosti na prodajnim mjestima. Ta saznanja smo iskoristili kako bismo u procesu planiranja naših komercijalnih aktivnosti formirali idealnu sliku prodajnog mjesta. Saznanje koje nas je ponukalo da poboljšamo egzekuciju na prodajnom mjestu je činjenica da se više od polovice konzumenata ponaša impulzivno, odnosno da odabiru preferirani proizvod tek na mjestu kupnje, dok je tek 20% potrošača u kategoriji sokova i napitaka zaista lojalno svom brendu, što je nama marketingašima puno veći izazov u udio lojalnih potrošača bio bliži 40%.“

Dino nadalje ističe kako je jako ponosan na mali tim koji je dobio priliku voditi, a koji je u proteklom periodu odradio lavovski posao na pripremi poslovne godine 2019. te im je izuzetno zahvalan na tome. „Tim čine tri kolegice koje su, svaka u svom području, izuzetni stručnjaci, bilo da je riječ o trade marketingu, brand menadžmentu ili digitalnom marketingu. Tim ćemo uskoro pojačati i s dva nova lica, internim dizajnerom te product managerom/icom za jedan novi projekt kojeg pripremamo za drugi dio godine.

“REKAO BIH DA JE ATMOSFERA ISTOVREMENO OPUŠTENA I UŽURBANA. IAKO IMAMO PUNO DNEVNIH ZADATAKA, SASTANAKA I KOLEGIJA, UVIJEK NAĐEMO I VREMENA ZA POPRIČATI, NAŠALITI SE I NASMIJATI. POZITIVNA RADNA ATMOSFERA IZNIMNO JE VAŽNA TE PUNO UTJEČE NA USPJEŠNOST POSLA”.

Najveći izazovi u implementaciji naših planova su tek ispred nas, ali siguran sam da imamo tim koji će odgovoriti na sve izazove koje tržište i potrošači stave ispred nas. Svoju ulogu u vođenju tima, prije svega, vidim u kontekstu motivatora koji će iz tima iznijeti ono najbolje. A najbolje dolazi iz srca, strasti i predanosti prema brendu i poslu općenito, ne iz galame i stvaranju konflikata. Često se sjetim primjera kad mi je naša tadašnja marketing asistentica došla u ured s prijedlogom vizuala za naš social media content. Pitao sam je: ‘’Jesi li ti zaljubljena u ove fotografije toliko da bi ih stavila na svoj instagram feed?“ Odgovorila mi je: „Pa i ne bih baš, ne zapravo.“ Nakon tog odgovora, ljubazno sam joj vratio prijedlog tog sadržaja i zamolio: „Vrati mi se prijedlogom u koji ćeš biti zaljubljena i koji ćeš zaželjeti imati na svom Insta feedu.“ Bila je to pouka ne samo za nju, već i za mene jer sam shvatio da i mene u poslu pokreće strast više od svega i da isto očekujem od svojih suradnika. Poruka je da je za najuspješnije brendove ključno uspostaviti emotivnu vezu, ne samo sa svojim potrošačima, već i sa svojim zaposlenicima i kolegama, koji su prije svega i brend ambasadori kompanije i njenih proizvoda. Ako njih iznevjerimo, onda ćemo zasigurno i naše potrošače“, poručuje Dino.

Radna atmosferu opisuje kao vrlo dinamičnu, no svatko ima svoje jasno definirano mjesto i zadatke. „Svatko od nas brine se o jednom segmentu Juicyja kako bi zajednički stvorili cjeloviti brend. Bez obzira na podjelu posla često brainstormamo, komentiramo zajedničke ideje i tako dolazimo do kreativnih i inovativnih rješenja koje Juicy čine liderom. Rekao bih da je atmosfera istovremeno opuštena i užurbana. Iako imamo puno dnevnih zadataka, sastanaka i kolegija, uvijek nađemo i vremena za popričati, našaliti se i nasmijati. Smatram kako je pozitivna radna atmosfera iznimno važna te na kraju dana i ona sama puno utječe na uspješnost posla.“

VELIKIH 20 GODINA
Ispred Stanić Beveragesa ove je godine velika slavljenička obljetnica – 20 godina postojanja Juicy brenda u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. “U usporedbi s nekim međunarodnim brendovima to možda ne zvuči puno, ali mi smo izuzetno ponosni na tu obljetnicu. Na kraju krajeva, i naša mlada država postoji tek 28 godina, tako da u tom kontekstu biti lider zadnjih 20 godina za brend poput Juicyja znači jako puno. Ne želim kvariti iznenađenje i previše otkrivati, ali vrlo brzo ćete saznati više o svim slavljeničkim aktivnostima koje smo pripremili. Osim same obljetnice brenda, projekt na koji smo najviše ponosni je širenje našeg asortimana 100% sokova. Prirodnost, zdravlje i nutricionizam više nisu samo trend – oni su postali realnost i svakodnevica naših potrošača. Zato smo odlučili četiri popularna okusa, koja smo do sad imali u ponudi isključivo u varijanti nektara (50% udjela voća), lansirati i u varijanti 100% voćnog udjela“, najavljuje Dino.


KUHANJE, MORE…
A kada nije na radnom mjestu, Dino je najradije u svojoj “kužini”. Otkriva nam kako posljednjih nekoliko godina gaji veliku strast prema kuhanju i puno više promišlja kakve namirnice bira za svoju obitelj. „Gotovo svaku subotu možete me vidjeti na Dolcu u potrazi za svježim i organskim namirnicama. Sretan sam što sam se tamo povezao s nekoliko izuzetno predanih ljudi koji svoje voće, povrće i meso proizvode na biodinamički i organski način. Volim biti kreativan u kuhanju, a istovremeno svakoj namirnici dopuštam da bude prava zvijezda na tanjuru, ne volim namirnice maskirati s previše začina – volim punoću izvornog okusa“. Pitamo ga za kraj kako izgleda njegov idealni odmor, a Dino uz smiješak odgovara: „U posljednja dva mjeseca, od kada sam po prvi puta postao tata, svaki odmor je kao idealan kad beba Tereza odspava u komadu duže od 3 sata! Život Dalmatinca u Zagrebu nemoguć je bez nostalgije, stoga odmor najčešće provodim u rodnom Zadru i na otoku Ugljanu, ali i na otoku Krku, odakle je moja supruga. Tako nas svaki put kod biranja odredišta za odmor more slatke brige: na koji dio našeg prekrasnog Jadrana ćemo otputovati!?“.