Marko Gross: Smatramo da svaki naš brend ima kvalitetu i snagu za borbu u globalnoj areni

Tvrtku Magdis d.o.o. osnovao je 1993. godine mr. sc. Srećko Gross, dipl. ing. pharm., stručnjak s dugogodišnjim iskustvom u farmaceutskoj proizvodnji. Tijekom godina, Magdis je usavršio farmaceutske procese te unaprijedio proizvodnju, profiliravši se u jednog od vodećih hrvatskih uslužnih proizvođača dijetetskih i kozmetičkih proizvoda, kao i ljekarničkih, te medicinskih sirovina i proizvoda. Osim proizvodnjom, tvrtka se kontinuirano bavi istraživanjem i razvojem novih proizvoda, te sustavno ulaže u istraživanje i razvoj, kao i izgradnju suvremenog proizvodnog pogona. O prvih 25 godina poslovanja, velikoj akviziciji Neve te budućim planovima razgovaramo s predsjednikom Uprave Magdis Grupe Markom Grossom.

Razgovarala: Marija Sedlar

Grupa preuzela je tvrtku Neva, u vlasništvu Atlantic Grupe. Zašto ste se odlučili na taj potez i što ovo preuzimanje predstavlja za Magdis?

Neva za nas ima i poslovnu i emotivnu vrijednost. Naime, ova akvizicija s jedne strane pokazuje kako je u zadnjih 25 godina Magdis uspješno poslovao, izrastao u renomiranog proizvođača dodataka prehrani i kozmetike te se s relativno novim brendom prirodne kozmetike, Biobaza, uspio kvalitetno pozicionirati na domaćem i izvoznim tržištima. Dakle, razvili smo se do te razine da imamo poslovne snage i znanja, ali i hrabrosti, preuzeti jednog od najrenomiranijih proizvođača kozmetike u regiji sa stoljetnom tradicijom – Nevu. S druge, pak, strane ova akvizicija je za mene i moju obitelj, posebice oca uz kojeg sam poslovno stasao i s kojim sam izgradio Magdis, jedno vrlo emotivno iskustvo. Naime, otac je svoje poslovno iskustvo dugi niz godina stjecao u Plivi, Neva je dugi niz godina bila Plivin SOUR tako da otac još poznaje procese, sustav, stručnjake.

Kako će se novi brendovi uklopiti u Vaš portfolio i u kojem ih smjeru planirate razvijati? Na čemu će biti naglasak?

Tržištu su jako dobro poznati Nevini brendovi, poput Plidente, Melema, Rosala, Ralona, Pitrodina, Dipterola, Asebona i drugih. Ovaj portfelj nije konkurencija Biobaza prirodnoj kozmetici, štoviše, smatram da se jedna priča savršeno nadopunjuje s drugom. U procesu od akvizicije do sada već smo razvili jedan novi brend. Svakako ćemo jednakom dinamikom nastojati razvijati i osnaživati sve brendove iz portfelja te unositi neke nove ideje i trendove u svaki od prije spomenutih brendova. Cilj nam je cjelokupni portfelj ponuditi izvoznim tržištima – smatramo da svaki od brendova ima kvalitetu i snagu za borbu u globalnoj areni.

Krajem prošle godine u hotelu Esplanade ste obilježili 100. rođendan tvrtke Neva i 25. rođendan tvrtke Magdis te predstavili novi kozmetički brend na hrvatskom tržištu. O kakvom se brendu radi?

Kao posvetu stoljetnoj tradiciji postojanja kozmetičke proizvodnje u Hrvatskoj u sklopu društva Rave i Neva, ali i kao posebnu, vintage ponudu koja će osvježiti standardnu drogerijsku ponudu kozmetike – osmislili smo novi kozmetički brend Neva1918. Ovaj brend nadahnut je posebnom linijom kozmetike koju je Rave 1918. ponudio tadašnjoj ženi. Želja nam je oživjeti tu tradiciju te smo ambalažom, odabirom proizvoda i mirisnom linijom ljubičice, jorgovana i nebeske ruže suvremenoj ženi omogući da se olfaktivnim iskustvom vrati u vrijeme kada su njene bake i prabake uživale u proljetnom cvjetnjaku i pažljivo čuvale svoje kozmetičke proizvode na stoliću za uljepšavanje.

Tvrtka Magdis osnovana je 1993. godine – prisjetite se početaka poslovanja? S kojim je ciljem tvrtka osnovana i kako se razvijao asortiman?

Godine 1993. moj je otac doživio „sreću u nesreći“. Naime, iz Plive je otpušten kao neperspektivni kadar, a s druge strane s ogromnim znanjem koje je imao te željom za poslom, osnovao je Magdis, društvo kojem je cilj bilo pružanje savjetodavnih usluga za farmaceutsku i kozmetičku proizvodnju. S obzirom na to da je takvih stručnjaka bilo malo te da je otac izuzetni profesionalac, vrlo brzo je uspostavio niz klijenata koji su nam dali povjerenje na raznim projektima. Kako su klijenti rasli, tako smo i mi u Magdisu rasli. Dobit smo ulagali u razvoj društva i kroz 25 godina postigli ovaj rezultat. Naravno, nije sve uvijek išlo savršeno glatko, ali možda smo uz puno znanja imali tu i tamo i malo poslovne sreće koja nas je dovela u ovu situaciju.

U KOZMETIČKOM SEKTORU „SAMO STALNA MIJENA JEST“ – KONSTANTNO SE STVARAJU NOVI TRENDOVI I U ORALNOJ NJEZI, I U NJEZI LICA, I U NJEZI KOSE, U NJEZI ZA SUNČANJE… VELIKI TREND STVARA KOREJSKA KOZMETIČKA INDUSTRIJA KOJA PROPULZIVNO RASTE, GDJE VELIKI EUROPSKI PROIZVOĐAČI INTENZIVNO TRAGAJU ZA PARTNERIMA I STVARAJU NOVE TRENDOVE I BRENDOVE. AKTIVNO PRATIMO SVE TRENDOVE I NASTOJIMO FILTRIRATI ONE KOJI BI BILI ZANIMLJIVI NAŠIM KUPCIMA. ALI PRIJE SVEGA, NASTOJIMO SAMI STVARATI TRENDOVE – KAO ŠTO NAM JE USPJELO S BIOBAZA SUN LINIJOM.

Veliki naglasak stavljate na prirodnu kozmetiku, trend koji je u svijetu sve više u porastu. Kakva je situacija na hrvatskom tržištu – primjećujete li porast potražnje za prirodnim proizvodima i smatrate li da iskorištavamo dovoljno domaće sirovine?

Prirodna kozmetika je trend već dosta dugi niz godina. Trenutno je na tržištu gotovo sve što se nudi u jednu ruku „prirodno“, barem je upakirano u ambalažu koja sugerira prirodnost proizvoda. Pratimo promjene i kod globalnih brendova koji se u potpunosti usmjeravaju prema prirodnoj kozmetici. To je apsolutan znak da suvremeni kupac traži prirodnu kozmetiku i ne pristaje na alternativu. Naši Biobaza prirodni proizvodni nisu samo prirodni – oni su ujedno i proizvod farmaceutske kvalitete tako da svakako nastojimo što više koristiti domaću sirovinu koja svojom kvalitetom zadovoljava naše farmaceutske standarde.

Gdje vidite mogućnost rasta kozmetičkog sektora? U kojem smjeru mislite da će se razvijati?

U kozmetičkom sektoru „samo stalna mijena jest“ – konstantno se stvaraju novi trendovi i u oralnoj njezi, i u njezi lica, i u njezi kose, u njezi za sunčanje… Veliki trend stvara korejska kozmetička industrija koja propulzivno raste, gdje veliki europski proizvođači intenzivno tragaju za partnerima i stvaraju nove trendove i brendove. Aktivno pratimo sve trendove i nastojimo filtrirati one koji bi bili zanimljivi našim kupcima. Ali prije svega, nastojimo sami stvarati trendove – kao što nam je uspjelo s Biobaza SUN linijom.

Na koja tržišta izvozite svoje proizvode? Planirate li nova?

Trenutno izvozimo na niz stranih tržišta. Primjerice, Biobazu izvozimo u Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Mađarsku, Slovačku, Češku, Rumunjsku, Bugarsku i Poljsku. Za niz stranih tržišta radimo PL – private lable proizvode. No svakako nam je jedan od poslovnih prioriteta proširiti broj izvoznih tržišta i stranih partnera. marketinškim budžetom. Najbolji marketinški budžet, iz našeg iskustva, je kvalitetan proizvod koji se usmenom predajom brzo širi među ciljanom publikom. Naime, u početku Biobaza nije imala gotovo nikakva sredstva za marketing, ali kvalitetni proizvod, atraktivna komunikacija i prisutnost na društvenim mrežama pomogli su nam da brzo dosegnemo svog kupca i zadržimo ga do danas. S portfeljom renomiranih Neva brendova smatram da imamo ogromne mogućnosti za osvajanje zahtjevnih tržišta, kako regije, tako i šire.

MI UVIJEK NAŠE KUPCE STAVLJAMO NA PRVO MJESTO, S DRUGE, PAK, STRANE ZA SVOJE PROIZVODE JAMČIMO IZVRSNOM KVALITETOM. MISLIM DA JE TO DOBITNA FORMULA NAŠEG POSLOVANJA. OSIM TOGA, SUSTAVNO ULAŽEMO U RAZVOJ PROIZVODNJE TE ZNANJA I VJEŠTINA NAŠIH KOLEGA KAKO BISMO MOGLI BITI KONKURENTNI I U STOPU PRATITI SUVREMENE TRENDOVE.

Iza Magdisa je 25 godina poslovanja: što biste izdvojili da je presudno za uspješno poslovanje? O čemu proizvođač treba najviše voditi računa?

Mi uvijek naše kupce stavljamo na prvo mjesto, s druge, pak, strane za svoje proizvode jamčimo izvrsnom kvalitetom. Mislim da je to dobitna formula našeg poslovanja. Osim toga, sustavno ulažemo u razvoj proizvodnje te znanja i vještina naših kolega kako bismo mogli biti konkurentni i u stopu pratiti suvremene trendove.

Iza Magdisa je velika investicija – preuzimanje Neve. Planovi za nadolazeće razdoblje? (Širenje poslovanja, investicije, gradnja pogona, nova zapošljavanja, nove linije…?)

Prvi cilj, s kojim smo, usudio bih se reći, već pri kraju, je tranzicija i spajanje dva velika sustava – seljenje ureda, uvođenje novih protokola i poslovnih procedura, povezivanje kolega na tri lokacije je iza nas. S obzirom na to da smo u hodu napravili planove za 2019. te već počeli s proizvodnjom noviteta, mogu se samo nadati da će kupac biti oduševljen onime što smo pripremili. Usporedno radimo na izvoznim tržištima, što nam je u vrhu prioriteta. Nadamo se uspješnoj godini kako bismo u 2020. nastavili planirani ciklus investicija koji će nam omogućiti unapređenje kako proizvodnje tako i općeg poslovanja Magdis Grupe.