Industrija 4.0 – tvrtke koje je ne provode, daruju konkurenciju

HGK je u suradnji s Hrvatskim centrom razvoja industrije 4.0 organizirala webinar Najčešće greške pristupa Industriji 4.0 namijenjen proizvodnim tvrtkama koje se žele transformirati u skladu s najnovijim globalnim trendovima.

„Mnogi su već dobro upoznati s terminom industrija 4.0, ali kompanije vrlo često ne znaju kako konkretno pristupiti toj temi. Zato danas donosimo praktična rješenja i korake za sve koji žele implementirati novu organizaciju poslovanja. Nadam se da ćemo u potpunosti demistificirati pojam industrije 4.0 i da digitalna transformacija neće ostati samo buzzword za naše tvrtke“, istaknuo je Alexander Friedman iz Sektora za industriju i održivi razvoj HGK.

Damir Ivan Konjevod i Nikica Josip Ivandić iz Hrvatskog centra razvoja industrije 4.0 pojasnili su preduvjete i korake koje tvrtke moraju poduzeti kako bi uspješno provele transformaciju i izbjegle neke od uobičajenih grešaka na tom putu.

„Tvrtke moraju imati sistematičan, ekonomičan i ostvariv pristup organizacijskoj strukturi i kulturi, a ne samo tehničkim aspektima transformacije na industriju 4.0. Morate imati digitalne vještine kako biste znali iskoristiti nove alate na pravi način. Ključna potreba je predvidjeti nadolazeće promjene i na njih pravovremeno reagirati jer čekanjem zapravo darujete vrijeme konkurenciji“, pojasnio je Konjevod, dodavši kako ipak treba biti realan i ne ulaziti u cijelu priču samo zato jer je trend.

Ivandić je naglasio da pristup prelasku na industriju 4.0 mora biti sveobuhvatan, brz, konkretan, u stadijima i ekonomičan. „Ovo su već zrele prakse, više nismo u pionirskim danima industrije 4.0. Morate baratati podacima, razumjeti ih, predvidjeti budući razvoj događaja i onda mu se prilagoditi svojim biznis modelom. Važno je ustanoviti kako se taj pojam odnosi na vas, odnosno kako najboljim praksama možete izraditi ekonomičan plan i koji su koraci koje morate poduzeti. Naša misija je pomoći tvrtkama da implementiraju najbolje svjetske prakse digitalne transformacije, a gledamo je isključivu u svjetlu stvarnih potreba proizvodnih kompanija“, rekao je Ivandić, uz napomenu kako je digitalnim tvrtkama puno lakše ući u nove industrije nego etabliranim firmama naučiti potrebne digitalne vještine. 

Elaborirali su i tri obavezna koraka za transformaciju poslovanja. Prvi je ustanoviti trenutnu razinu zrelosti kompanije u područjima industrije 4.0, drugi korak je uskladiti viziju/očekivanja od industrije 4.0 sa strategijom kompanije, a treći izrada detaljne karte s ekonomičnim redoslijedom aktivnosti poboljšanja i izgradnji pojedinačnih kapaciteta kompanije.

„Kritični faktor uspjeha razvoja svakog od ovih pojedinih kapaciteta je vaša sposobnost kao kompanije da identificirate vaše informacijske potrebe i odaberete prikladne tehnologije“, upozorio je Konjevod pa se osvrnuo na konkretan primjer iz kožarske industrije gdje tvrtka može dobiti željeni dizajn proizvoda od naručitelja, odraditi glavninu posla u svojim pogonima, a onda poslati polugotov proizvod na završnu obradu samom naručitelju ili kompaniji koja mu je geografski bliža.