Hrvatska zemlja partner Mostarskog sajma, izlažu 42 hrvatske tvrtke

Foto: Marin Margeta

Hrvatska kao zemlja partner i Hrvatska gospodarska komora sudjeluju na jubilarnom, 25. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru koji se održava od 16. do 20. travnja. Na sajmu će se predstaviti ukupno 42 poslovna subjekta iz Hrvatske, od kojih 16 tvrtki i institucija izlaže na zajedničkom štandu u organizaciji HGK.

Hrvatski izlagači predstavljaju široku ponudu prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, drvne i tekstilne industrije, ICT sektora i drugih djelatnosti, uz predstavljanje Hrvatske turističke zajednice.

“Bosna i Hercegovina za nas je važan vanjskotrgovinski partner i mostarski sajam je odlična prilika za predstavljanje hrvatskih tvrtki i jačanje gospodarske suradnje. BiH je za Hrvatsku iznimno važna i sa stajališta prometa i logistike. Dovršetak koridora Vc preko Bosne i Hercegovine približit će središnju Europu luci Ploče, ali i ubrzati gospodarski razvoj regija kroz koje će prometovati”, izjavio je predsjednik HGK Luka Burilović.

Obje države već godinama bilježe intenzivnu turističku razmjenu pa je, primjerice, 2023. godine u BiH ostvareno 370.000 noćenja hrvatskih državljana, dok je u Hrvatskoj ostvareno više od 2,7 milijuna noćenja državljana BiH. Ujedno je Hrvatska jedan od glavnih trgovinskih partnera BiH koja se, jednako tako, redovito uvrštava među najvažnije trgovinske partnere RH. Tako se BiH nalazi na 5. mjestu najznačajnijih partnera Hrvatskoj s ukupnom robnom razmjenom u 2023. godini od 3,6 milijardi eura, što čini 5,7 posto ukupne robne razmjene Hrvatske sa svijetom. BiH je 4. najznačajnije tržište za izvoz hrvatskih proizvoda, na koje je ukupno izvezeno proizvoda u iznosu od 2,3 milijarde eura, što čini 10,1 posto ukupnog izvoza roba RH.

Najveći zamah razvitku gospodarske suradnje dviju država bit će pristupanje BiH Europskoj uniji, a nedavna odluka o otvaranju pristupnih pregovora je korak prema ispunjenju tog zajedničkog cilja.

“Pred BiH je izazovan put, ali u tome neće ostati usamljena. Možete računati na podršku Hrvatske i Hrvatske gospodarske komore kao partnera u prilagodbi poslovanja na zahtjevnom, ali perspektivnom EU tržištu”, istaknuo je Burilović.

Foto: Marin Margeta

Mostarski sajam, po broju izlagača i posjetitelja, najveći je sajam koji se održava u BiH. Ove godine na površini od preko 30 tisuća m2 predstavlja se oko 800 izlagača iz 30-ak zemalja, a očekuje se oko 50 tisuća posjetitelja. Na hrvatskom nacionalnom štandu veličine 494 m2. izlaže 13 tvrtki, Udruga Graševina Croatica, Udruženje Vino Dalmacije i Hrvatska turistička zajednica.

Vlado Čondić Galiničić, član uprave PP Orahovice i predsjednik Udruženja poljoprivrede HGK, mostarski sajam vidi kao priliku za prezentaciju proizvoda i širenje poslovanja u BiH.

“Tvrtka PP Orahovica, s više od 60 godina iskustva, odlučila je sudjelovati na Sajmu gospodarstva Mostar 2024. kako bi predstavila svoje proizvode od slatkovodne ribe, lješnjaka te bogatu lepezu vina i likera. Motivirani smo i zainteresirani za pojavljivanje na sajmu kako bismo poboljšali prisutnost na tržištu BiH. Ova prilika pruža nam mogućnost uspostaviti kontakte s potencijalnim partnerima i povećati prodaju naših proizvoda u susjednoj državi”, komentira Čondić Galiničić.

Posjetitelji sajma moći će bolje upoznati u hrvatsku drvnu industriju.

“PPS Galeković, osnovan 1956. godine, vodeći je proizvođač masivnih podnih obloga i parketa u Hrvatskoj, čiji se proizvodi od samih početaka distribuiraju na tržište BiH, ujedno značajno i interesno tržište za razvoj tvrtke. S preko 300 zaposlenika u dva proizvodna pogona i godišnjom proizvodnjom koja prelazi 750 tisuća m2 podnih obloga i drva, nudi širok izbor proizvoda – masivne i višeslojne gotove parkete, pelete i brikete, termofasade, podne obloge za eksterijere, masivne ploče i stepenice”, kaže Filip Galeković, direktor PPS Galeković i predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK.

Foto: Marin Margeta

Jedan od izlagača na Mostarskom sajmu i štandu HGK je i omiška tvornica trikotaže Galeb.

“Galeb je snagom svoga brenda postao sinonim za najznačajnijeg hrvatskog proizvođača donjeg rublja i ostalih odjevnih predmeta od najfinijih prirodnih materijala. Kroz distribuciju putem vlastite maloprodajne i veleprodajne mreže uspješno poslujemo na tržištima Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine. Na BiH tržištu planiramo širenje, ponajviše putem svog maloprodajnog formata, a kako bi zadovoljili rastuću potražnju kupaca”, poručio je direktor prodaje i marketinga Mato Arbulić.

Na štandu u organizaciji HGK još izlažu Podravka, Badel 1862, PIK Vrbovec plus, Franck, KING ICT, eKupi, Brodomerkur, Next Instruments, Autoflota i BMD stil.

Bogat konferencijski i popratni program

U sklopu konferencijskog dijela Mostarskog sajma, Hrvatska gospodarska komora je partner u organizaciji 3. Mostarskog ekonomskog foruma. Drugoga dana sajma održava se Međunarodna konferencija EU perspektive za Bosnu i Hercegovinu – iskustva Republike Hrvatske.

Ostali organizatori Foruma su Privredna/Gospodarska komora Federacije Bosne i Hercegovine, Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta, JP Elektroprivreda Hrvatske zajednice Herceg Bosne d.d. i HBOR. Međunarodna konferencija će ove godine obuhvatiti tri teme: benefite ulaska Hrvatske u EU – što BiH može očekivati, zatim internacionalizaciju i prekograničnu suradnju, kao i hrvatska ESG iskustva.

Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine u suradnji s Agencijom za unapređenje stranih investicija u Bosni i Hercegovini (FIPA), Hrvatskom gospodarskom komorom i Sveučilištem u Mostaru, 17. travnja organizira poslovni forum pod nazivom: Spremni za CBAM i proces dekarbonizacije gospodarstva?.

Ovaj Forum okupit će predstavnike komora, institucija u BiH, ključne međunarodne organizacije, predstavnike industrije, akademske zajednice i civilnog društva koji će dati svoja viđenja o implikacijama, izazovima i prilikama povezanim s mehanizmom prekograničnog oporezivanja ugljika (CBAM).

HGK s INTERA Tehnološki park Mostar uz potporu Europske poduzetničke mreže, organizira B2B sastanke. Događanje se održava u sklopu sajma 17. i 18. travnja, a u pitanju je hibridni (onsite + online) tip događaja.