Potrošači su voljni trošiti novac na satove u zemljama koje su otvorile trgovine, u Aziji ali i u SAD-u, rekao je izvršni direktor švicarskog proizvođača satova Swatch, izdvajajući posustali turizam kao glavnu kočnicu prodaje.
“Ljudi traže kompenzaciju nakon završetka krize, žele trošiti…, žele imati pouzdane vrijednosti. To vidimo u kontinentalnoj Kini, Macauu, Koreji, Tajvanu i Tajlandu”, rekao je Nick Hayek na online brifingu za medije.
Manje je pak optimističan u procjenama prodaje u Europi, ustvrdivši kako se ponavlja situacija od lani i da se nisu baš izvukle pouke o tome kako bi se trebalo nositi s pandemijom koronavirusa. „Turizam je ono što nam priječi da razvijemo prodaju kakvu smo imali prije 2020.”, zaključio je čelnik švicarske tvrtke.
Grupa Swatch završila je 2020. s neto gubitkom od 53 milijuna švicarskih franaka (57,34 milijuna dolara), prvim gubitkom u poslovanju od 1983. godine, kada je utemeljena u ovdašnjem obliku i lansirala plastične satove Swatch. Neto prihodi pali su za 32,1 posto, na 5,59 milijardi franaka.
Gubitak se pripisuje zatvaranju trgovina zbog pandemije covida-19 i sve većoj potražnji za pametnim satovima, koji su potisnuli u drugi plan Swatchove proizvode.
Švicarsko udruženje proizvođača satova odvojeno je objavilo da se izvoz satova stabilizirao u veljači, nakon 22-postotnog pada u prošloj godini. Isporuke satova u SAD i Kinu porasle su zahvaljujući povoljnoj poredbenoj osnovici, navode u udruženju. (Hina/Reuters)