Blagdani su tradicionalno razdoblja kad se u trgovini troši više nego obično, a prosječno hrvatsko kućanstvo u uskrsnom tjednu potroši oko 15 posto više nego u običnim tjednima tijekom godine
Prošle smo godine za vrijeme uskrsnih blagdana, koje smo prvi puta proveli u lockdownu radi koronavirusa, potrošili 1,194 milijardi kuna što je za 14 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
„Koliko ćemo potrošiti ove godine ovisit će također o epidemiološkoj situaciji u zemlji, ali i okolnim zemljama jer Uskrs obično predstavlja i početak turističke predsezone i povećanog broja turista u Hrvatskoj. Ove je godine teško procijeniti kretanja, kako u trgovini tako i u turizmu, s obzirom na neizvjesnu epidemiološku sliku koja se mijenja iz dana u dan. U svakom slučaju pozivamo sve građane da se u skladu sa svojim mogućnostima odluče na kupovinu što više domaćih proizvoda jer kupnjom hrvatskog jačamo domaće gospodarstvo, a to je u ovim izazovnim vremenima potrebno više nego ikada prije“, poručio je potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije Josip Zaher dodavši kako HGK godinama promovira kupnju domaćih proizvoda kroz akciju „Kupujmo hrvatsko“.
Iz Komore poručuje kako je upravo koronakriza pokazala koliko su dostatni vlastiti resursi nužni za samoodrživost, a posebno se to odnosi na poljoprivredu. „To konkretno znači da moramo čuvati vlastite resurse i razvijati ih i zato je važno da svi građani osvijeste da kupnjom domaćih proizvoda čine višestruko dobro. Pomažu jačanju domaćeg gospodarstva u cjelini, ruralnom razvoju i opstanku sela i malih proizvođača, a u konačnici možemo reći da su domaći proizvodi i zdraviji jer su lokalni pa samim time i sezonski i svježiji što je krajnjem potrošaču i važno.
Na blagdanskom će se stolu ovih blagdana, među ostalim proizvodima, tradicionalno naći jaja, šunka, mladi luk i hren, a za uskrsni ručak pripremat će se janjetina, odojak ili purica. „Uskrsna se košarica tradicionalno dijeli u kategorije; skromna, srednja i bogata, a razlika u ove tri košarice nalazi se u njenom sadržaju odnosno vrsti i cijeni glavnih namirnica u košarici. Točnije, ribi i mesu te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su gotovo kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i u malo manjoj mjeri u srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni“, pojasnila je voditeljica Odjela za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Bogata košarica, u skladu s tradicijom, sadržava malo skuplju ribu i meso kao što su bakalar, šunka i janjetina, dok srednja sadržava oslić, rolanu šunku i odojak, a skromna to zamjenjuje povoljnijim namirnicama kao što su srdele i svinjska lopatica.