Povjerenje američkih potrošača snažno je poboljšano u ožujku, dosegnuvši najvišu razinu od početka pandemije koronavirusa, pokazalo je istraživanje globalne neovisne poslovne istraživačke udruge Conference Board.
Indeks povjerenja američkih potrošača poskočio je u ožujku za 19,4 boda u odnosu na veljaču, na 109,7 bodova najvišu razinu od početka pandemije koronavirusa u istom prošlogodišnjem mjesecu, pokazalo je izvješće objavljeno u utorak.
Potrošači znatno bolje ocjenjuju aktualno stanje u gospodarstvu, pa je odgovarajući indeks poskočio za 20,4 boda, na 110 bodova. Osjetno su optimističniji i u prognozama za kratkoročno razdoblje, što se očitovalo u skoku indeksa za 18,7 bodova, na 109,6 bodova.
“Ocjena potrošača o aktualnom stanju (u gospodarstvu) i njihove procjene kratkoročnih izgleda znatno su se popravile, što signalizira da će gospodarski rast vjerojatno dodatno ojačati u narednim mjesecima”, rekla je viša direktorica ekonomskih pokazatelja u udruzi Lynn Franco. “Potrošači zbog obnovljenog optimizma planiraju više kupovati nekretnine, automobile i nekoliko vrsta robe velike vrijednosti”, dodaje Franco.
Pojačano pak strahuju od inflacije u kratkoročnom razdoblju, najvjerojatnije zbog rasta cijena nafte, primjećuje čelnica Conference Boarda te dodaje da bi ta bojazan mogla bi umanjiti njihove planove o potrošnji u mjesecima koji slijede. (Hina/dpa)