Oralna higijena: Najviše volimo paste s blagim i biljnim okusom

Heavy korisnici zubnih pasti su zastupljeni u svim dobnim skupinama, no najviše ih je među osobama od 30 do 49 godina, pokazalo je, između ostalog, BRANDpuls istraživanje agencije Ipsos provedeno u drugoj polovici 2020. godine

Analizirala: Marija Jukić, Researcher Assistant, Ipsos

Udio korisnika zubnih pasti unutar populacije Hrvatske u dobi od 16 do 64 godine je i dalje očekivano visok: imamo čak 97% korisnika. Unutar tog postotka najviše je heavy korisnika, koji zubnu pastu koriste jednom ili više puta dnevno – njih je čak 88%.

Sljedeći po zastupljenosti su medium korisnici s 5%, koji koriste zubnu pastu 4 do 6 puta tjedno, te na kraju light korisnici, koji ju koriste jednom tjedno ili rjeđe, kojih je 4%. Za nešto manje od polovice korisnika kategorije (48%) jako je bitno koju marku zubne paste koriste, što je blagi pad od prošle godine, kada je to bilo jako bitno za više od pola korisnika ove kategorije.

ANALIZA HEAVY KORISNIKA

Heavy korisnici zubnih pasti su zastupljeni u svim dobnim skupinama, no najviše ih je među osobama od 30 do 49 godina.Također, nešto je više žena naspram muškaraca. Regionalno su najzastupljeniji u Zagrebu i okolici, nakon čega slijedi Dalmacija, a natpolovično obitavaju u urbanim područjima. Većina ih ima završenu srednju školu te su zaposleni. Više od polovice heavy korisnika ove kategorije ima djecu, a gotovo polovica je i u braku.

KUPOVNE I MEDIJSKE SKLONOSTI

BRANDpuls istraživanje pažnju usmjerava i na kupovne i medijske sklonosti potrošača, kao i na njihove osobne i društvene vrijednosti. Kada je riječ o kupovnim sklonostima, one su pokazatelj koji nas može uputiti u to koja su temeljna polazišta korisnika kada kupuju proizvode. U tom smislu, heavy korisnici pasti za zube, prednost daju kupovini proizvoda zbog njegovih osobina, važno im je da proizvod služi svojoj svrsi te da je kvalitetan i pouzdan.

No, također, gotovo isti broj heavy korisnika kupuje proizvode vodeći se identitetom, stavljajući naglasak na imidž kojeg proizvod nosi, ujedno prateći kvalitetu i marku.

Kada je riječ o medijskim sklonostima, heavy korisnici su najviše okrenuti televiziji i internetu. Kada analiziramo heavy korisnike prema njihovim osobnim vrijednostima, skloni su gradnji životne karijere, što uključuje i poslovnu i obiteljsku karijeru. Teže obrazovati se, steći osobni ugled te uz to uživati u životu. Kada je riječ o društvenim vrijednostima, naginju na tradicionalni kolektivizam, što znači da očekuju od članova zajednice prilagodbu tradicionalno uređenoj društvenoj cjelini, kako u državi tako i u obitelji.

STAVOVI O KATEGORIJI

Velika većina heavy korisnika kategorije zubne paste smatra kako ona treba osvježavati dah. Gotovo polovica preferira paste s blagim okusom, a isto toliko voli one biljnog okusa. Trećina misli da su sve paste za zube iste s obzirom na učinak.

ODNOS PREMA BRENDOVIMA

Kroz BRANDpuls istraživanje također se prati i kako potrošači doživljavaju i koriste brendove unutar istraživane kategorije. Taj odnos se prikazuje kroz BRANDpiramide, gdje svaka razina označava jednu kategoriju odnosa korisnika i brenda. Jedna od najvažnijih kategorija je razina korišenja (usage) koja sugerira na koliko potrošača možemo računati i kakva je vitalnost brenda.

Korisnike smatramo onima koji su koristili brend u posljednjih 6 mjeseci. U kategoriji zubne paste među heavy korisnicima u Hrvatskoj, u dobi od 16 do 64 godine, top tri brenda čine Aquafresh, Colgate i Signal. Vodeći Aquafresh je u zadnjih 6 mjeseci koristilo 45% heavy korisnika dok je drugi Colgate imao 41%, a treći Signal 37%. Sva tri brenda postižu visoku razinu prepoznatljivosti (recognition) među heavy korisnicima, a velika većina njih ima i iskustva (experience) sa svakim od njih.