Španjolski maloprodaji div Inditex izvijestio je o skoku prihoda u prvom fiskalnom tromjesečju zahvaljujući internetskoj prodaji koja je bilježila procvat u razdoblju strogih koronaograničenja.
U tromjesečnom razdoblju zaključno s travnjem prihod španjolske kompanije poskočio je 48 posto u odnosu na isto razdoblje prošle fiskalne godine, na 4,9 milijardi eura. U usporedbi s prvim fiskalnim tromjesečjem pretpademijske 2019/2020. godine manji je za 17,4 posto.
Inditex je prvo tromjesečje nove fiskalne godine zaključio s neto dobiti od 421 milijun eura. U prvom tromjesečju prošle fiskalne godine poslovali su s neto gubitkom od 409 milijuna eura. U usporedbi s istom razdobljem pretpandemijske 2019/2020. neto dobit manja je za trećinu.
Dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) iznosila je 1,23 milijarde eura i gotovo je trostruko veća nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, ali je još uvijek za četvrtinu niža nego u 2019. godini.
Internetska prodaja porasla je za dvije trećine, odražavajući preorijentaciju kupaca na digitalne kanale prodaje u vrijeme strogih ograničenja i zatvaranja trgovina kojima su vlade širom svijeta nastojale suzbiti širenje koronavirusa.
Tvrtka je priopćila da je do 6. lipnja ponovo otvorila gotovo sve fizičke trgovine, ali uz oko 10 posto manje radnih sati zbog ograničenja povezanih s pandemijom. U prvom fiskalnom tromjesečju ograničenja su ih stajala gotovo četvrtinu radnih sati.
U razdoblju od 1. svibnja do 6. lipnja prodaja je na godišnjoj razini više nego udvostručena, a u odnosu na isto razdoblje 2019. godine veća je pet posto u odnosu na isto razdoblje 2019., odražavajući oslobađanje suspregnute potražnje.
“Rezultati pokazuju postupni oporavak unatoč značajnom utjecaju zdravstvene situacije kroz privremeno zatvaranje trgovina na ključnim tržištima poput SAD-a, Francuske, Njemačke, Italije, Portugala i Brazila”, priopćila je tvrtka. (Hina/Reuters)