Omekšivači za rublje: Najviše ih prodaju moderni formati

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020., promatrajući vrijednosno, vodeća tri brenda zastupala su 70% vrijednosne prodaje ukupno svih kategorija sredstava za njegu rublja, a oni su abecednim redoslijedom Lenor, Ornel i Silan

Analizira: Majda Babić, NielsenIQ

U analizu tržišta omekšivača za rublje uključena su sredstva za omekšavanje (oplemenjivanje) rublja, u pravilu u tekućem stanju. Proizvodi su namijenjeni omekšavanju, obnavljanju ili osvježenju odjeće i ostalih tkanina u kućnoj upotrebi, prilikom završetka pranja (strojnog ili ručnog), u posljednjoj fazi ispiranja. Uključeni su koncentrirani i nekoncentrirani (razrijeđeni) omekšivači.

Kategorija ne uključuje štirke te sredstva za čuvanje i osvježavanje rublja u ormarima, kao ni sprejeve za osvježavanje odjeće.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020. godine, omekšivači za rublje bilježe rast vrijednosne prodaje. Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 63% ukupne vrijednosne prodaje sredstava za njegu rublja ostvaruje se kroz moderne formate (hipermarketi i supermarketi) dok se preostalih 37% ostvaruje kroz tradicionalne formate, i to većinom kroz drogerije i velike trgovine mješovitom robom.

Najveći segment u omekšivačima za rublje je „običan omekšivač“ s 86% udjela dok ostatak kategorije odlazi na koncentrirane omekšivače (10% udjela) i na super koncentrat omekšivače (4% udjela).

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020. godine, promatrajući vrijednosno, vodeća tri brenda zastupala su 70% vrijednosne prodaje ukupno svih kategorija sredstava za njegu rublja. Abecednim redoslijedom oni su Lenor, Ornel i Silan.

ZA MEKANO, SVJEŽE I MIRISNO RUBLJE

Omekšivači za rublje omekšavaju odjeću dajući im dugotrajan miris svježine. Upravo je svježina ono što potrošači traže od svog omekšivača – jer osjećaj svježine čini rublje ugodno mekim i daje mu poseban miris tijekom cijelog dana, bez obzira što radili.

Prema podacima istraživačke agencije Euromonitor International, neki su proizvodi iz segmenta za njegu rublja bilježili rast u 2020. godini, ali na neka područja proizvoda, poput omekšivača za rublje i osvježivače tkanina, negativno su utjecale gospodarska recesija i nesigurnost dohotka.

Naime, suočeni s neizvjesnošću oko koronavirusa i stabilnih mjesečnim prihoda, potrošači su pri podjeli kućnog proračuna prioritet davali nekim bitnijim stavkama za život. Također je zabilježen pad potražnje za standardnim deterdžentima u prahu, ali to je trend koji traje od prije krize Covid-19. Potrošači u Hrvatskoj umjesto toga pokazuju sklonost prema koncentriranim tekućim deterdžentima i tekućim deterdžentima u tabletama.

Ekonomska recesija i nesigurnost dohotka nadalje su doveli do veće potražnje za proizvodima za njegu rublja privatnih robnih marki dok su situacija s učestalijom higijenom i boravak kod kuće povećali kupnju putem e-trgovina. Tako je u prošloj godini više tvrtki koje se bave proizvodima za njegu rublja osjetilo potrebu za razvojem svoje višekanalne prisutnosti više nego ikad prije.

Miris proljeća usred zime, ili ljeta dok vani pljušti kiša, mogu nam putem svježe oprane odjeće u trenu donijeti mirisni omekšivači. A izbor je danas zaista šarolik i iz bogate ponude ponekad je i teško izabrati baš onaj pravi: miris mora, planina, ljeta, lavande, ljubičice, bez mirisa, za osjetljivu kožu, za djecu… Potrošači vole isprobavati različite i nove mirise pa proizvođači u ovoj kategoriji nikad ne miruju nego nude egzotične i aromatične proizvode stalno šireći kategoriju.

Omekšivači za rublje omekšavaju odjeću dajući im dugotrajan miris svježine. Upravo je svježina ono što potrošači traže od svog omekšivača – jer osjećaj svježine čini rublje ugodno mekim i daje mu poseban miris tijekom cijelog dana, bez obzira što radili. Uz svježinu, omekšivač treba osigurati i mekoću i prekrasan miris rublja.

Danas se sve više traže omekšivači na biljnoj bazi i od prirodno dobivenih sastojaka koji će odjeću, ručnike i plahte učiniti iznimno mekanima. U zaista velikom izboru na tržištu, pronađite svoj omiljeni omekšivač za rublje koji će omekšati vašu odjeću i rublje te im dati dugotrajan miris svježine, a vama osigurati uživanje u mirisnim trenucima tijekom cijelog dana.