Omekšivači za rublje: Potrošači se okreću ekološki prihvatljivim proizvodima

Omekšivači za rublje omekšavaju odjeću dajući im dugotrajan miris svježine. Upravo je svježina ono što potrošači traže od svog omekšivača – jer osjećaj svježine čini rublje ugodno mekim i daje mu poseban miris tijekom cijelog dana, bez obzira što radili.

Prema podacima agencije za istraživanje tržišta Euromonitor International, pranje rublja zabilježilo je povećanje vrijednosne prodaje u 2021. S obzirom na to da su djeca ponovno krenula u školu, odrasli na posao i razne aktivnosti, odjeću je bilo potrebno ponovno češće prati.

Osim toga, s obzirom da je virus Covid- 19 još uvijek u opticaju, mnogi ljudi peru odjeću više nego inače, osobito ako su bili u gužvi. Također, na hrvatskom se tržištu posljednjih nekoliko godina bilježi rast trenda pranja rublja u praonicama, posebno među osobama koje žive same. Iako to nije imalo velik utjecaj na količinsku prodaju proizvoda koji spadaju u kategoriju njege rublja, donekle ju je smanjilo.

BRIGA O OKOLIŠU

Osim Saponije, sve ostale vodeće tvrtke na tržištu njege rublja su globalni igrači. Njemački drogerijski lanac dm-drogerie markt također ima značajan udio u vrijednosti, koji se povećao u prošloj godini.

Analitičari Euromonitor Internationala ističu kako je drugi igrač među privatnim robnim markama, Lidl, također ostvario snažne rezultate jer hrvatski potrošači sve više cijene pristupačnost robnih marki i vjeruju njihovoj kvaliteti. Osim toga, s povećanjem osjetljivosti na cijene zbog financijskih posljedica pandemije i geopolitičke situacije, udio privatne robne marke također će se povećati tijekom nadolazećeg razdoblja.

Iako zaostaje za mnogim drugim europskim zemljama u pogledu potražnje za ekološkim proizvodima za pranje i čišćenje u kućanstvu, interes za ekološki prihvatljivim proizvodima raste, posebice među mlađim potrošačima. Briga o okolišu i rastuća svijest o toksičnosti proizvoda i potencijalnoj šteti za zdravlje, pokreću ovu promjenu stava. Na primjer, lokalni igrač za njegu rublja Saponia prepoznao je ovaj rastući interes i razvio je ekološki asortiman proizvoda za njegu rublja pod okriljem Eco Active Nature, koji pokriva i njegove robne marke Faks i Ornel.

RASTE ONLINE PRODAJA

Iako je vrijednost prodaje kroz kanale e-trgovine još uvijek mala, pandemija je dovela do porasta vrijednosti prodaje i to se nastavilo u 2021. Trgovci su također poboljšali svoju ponudu u pogledu pružanja usluga. Sada kada su potrošači, a posebno oni stariji, stekli više povjerenja u online kupnju, načine plaćanja i dostavu, očekuje se da će se ovaj trend nastaviti i u nadolazećem razdoblju. Osim toga, proizvodi za kućnu njegu pristaju online prostoru jer su često teški i stoga je izravna dostava posebno prikladna.

UMJERENI PORAST PRODAJE

Općenito, proizvodi za pranje i njegu u kućanstvu, među koje pripadaju i omekšivači, bilježi umjereni porast prodaje konstantne vrijednosti, iako je rast obujma nizak, predviđaju analitičari Euromonitor Internationala. S obzirom na to da broj stanovništva Hrvatske nastavlja opadati, zbog visoke razine iseljavanja, to će umanjiti količinsku prodaju.

Neki će proizvodi imati bolji učinak od drugih, a predviđa se da će sredstva za čišćenje površina i osvježavanje zraka zabilježiti zdrav stalni rast vrijednosti. Unutar proizvoda za čišćenje raznih površina, višenamjenska sredstva za čišćenje će zabilježiti najveći vrijednosni rast s obzirom na to da ih potrošači smatraju ekonomičnijima zbog višestrukih funkcionalnosti.

Što se tiče osvježivača zraka, predviđa se da će potrošači tijekom nadolazećeg razdoblja provoditi značajnu količinu vremena kod kuće, uključujući i razna druženja, zbog sve veće osjetljivosti ne cijene, te će koristiti osvježivače zraka za stvaranje ugodnog mirisa i ambijenta u svojim domovima.

POSEBNA PAŽNJA POSVEĆENA PRANJU RUBLJA

Protekle dvije godine pandemija je utjecala na svaki segment našeg života, a jedna od prvih asocijacija na proteklo razdoblje je povećano provođenje vremena kod kuće. Djeca su imala online nastavu, zaposleni su radili ‘od kuće’, sve obroke smo pripremali u svojoj kuhinji i u kući smo se zabavljali, igrali, vježbali, odmarali… Samim time, a pogotovo radi pandemije, velika je pozornost bila posvećena održavanju osobne higijene, čišćenju prostorija, pranju rublja…

Postoji nekoliko osnovnih podjela deterdženata za pranje rublja: po obliku, vrsti rublja, namjeni, kao i po cijeni. Kategorija uključuje sva sredstva s namjenom za pranje rublja u svim formatima: prašak, tekući, kreme i capsule. Praškasti deterdženti uglavnom su univerzalni i efikasni su za uklanjanje mrlja i od trave, blata i prljavštine te se koriste se na svim temperaturama: 30°C, 40°C, 60°C i 90°C.

Gel i tekući deterdženti su tehnološki napredniji i karakterizira ih lakša upotreba. Idealni su za uklanjanje mrlja različitog porijekla, a najveća im je prednost što efikasno prodiru u tkaninu zahvaljujući direktnom nanošenju. Postoje i kombinirani deterdženti koji imaju različita svojstva – s već dodanim omekšivačem, s izbeljivačem koji ne blijedi boju na tkanini, kao i tekući s posebnim izbjeljivačem.

PROIZVODI KOJI ČUVAJU BOJE

Prema vrsti rublja, deterdženti se kategoriziraju na one za bijelo rublje, crno i u boji. Deterdženti za rublje u boji imaju specijalne sastojke koji, osim što uklanjaju nečistoću s tkanine, čuvaju i boje. Dalje postoji podjela na deterdžente za ručno i strojno pranje, kao i na one za univerzalnu i specijalnu upotrebu za osjetljive tkanine i rublje od vune i drugih nježnih tkanina.

Cjenovni segment se dijeli na premium, srednji i ekonomski. Najveći udio na tržištu pripada deterdžentima iz ekonomskog cjenovnog segmenta koji svoje predstavnike imaju većim dijelom kod lokalnih proizvođača, ali i internacionalnih. Omekšivači za rublje omekšavaju odjeću dajući im dugotrajan miris svježine.

Upravo je svježina ono što potrošači traže od svog omekšivača – jer osjećaj svježine čini rublje ugodno mekim i daje mu poseban miris tijekom cijelog dana, bez obzira što radili. Uz svježinu, omekšivač treba osigurati i mekoću i prekrasan miris rublja. Danas se sve više traže omekšivači na biljnoj bazi i od prirodno dobivenih sastojaka koji će odjeću, ručnike i plahte učiniti iznimno mekanima.

VAŽNOST VLASTITOG ISKUSTVA

Kao i kod većine proizvoda za svakodnevnu upotrebu, žene su glavni kupci i odlučuju koja će robna marka najviše odgovarati potrebama obitelji. Oglašivačke kampanje imaju veliki utjecaj na svijest potrošača, kako informativno, tako i za pozicioniranje određene robne marke.

Potrošač se opredjeljuje i ostaje lojalan određenoj robnoj marki i na osnovu vlastitog iskustva. Izbor unutar ciljne grupe se bazira i na kupovnoj moći, ali ipak postoji određena razlika u smislu da se stariji potrošači odlučuju za proizvode iz ekonomske cjenovne grupe, a mladi za premium kategoriju. Istraživanja pokazuju da potrošači vrlo često ne čitaju uputstva za upotrebu koja se obavezno nalaze na svim pakiranjima.

Danas je većina proizvoda za pranje i održavanje rublja koncentrirana i zato proizvođači na pakiranjima savjetuju potrošače kako da pravilno peru rublje da bi duže ostalo u obliku i boji kao kada je kupljeno.

DRUŠTVENA ODGOVORNOST

Kada su u pitanju potrošački trendovi na koji i svi proizvođači proizvoda za pranje rublja moraju obratiti pozornost, nastavlja se ekspanzija e-trgovine pa trgovci i proizvođači moraju investirati u taj dio poslovanja jer je izgledno da će kupci nastaviti kupovati online. Također, izvjestan je porast prosječnih prodajnih cijena jer su veliki brendovi ubrzano radili na novim proizvodima.

Kupci su već ranije počeli osvještavati važnost odgovornog poslovanja kompanija, što sve više dolazi do izražaja s pojavom pandemije – prate kako tvrtke i brendovi u krizi djeluju na društvo i jesu li društveno odgovorni. Potrošački trendovi za koje je izgledno da će ostati i u budućnosti su briga o osobnoj higijeni i čišćenje kućanstva, boravak kod kuće i ugađanje u udobnom okruženju, praktičnost i društvena osviještenost.

MIRIS MORA, LJETA, LAVANDE, LJUBIČICE…

Miris proljeća usred zime, ili ljeta dok vani pljušti kiša, mogu nam putem svježe oprane odjeće u trenu donijeti mirisni omekšivači. A izbor je danas zaista šarolik i iz bogate ponude ponekad je i teško izabrati baš onaj pravi: miris mora, planina, ljeta, lavande, ljubičice, bez mirisa, za osjetljivu kožu, za djecu…

Potrošači vole isprobavati različite i nove mirise pa proizvođači u ovoj kategoriji nikad ne miruju nego nude egzotične i aromatične proizvode stalno šireći kategoriju. U zaista velikom izboru na tržištu, pronađite svoj omiljeni omekšivač za rublje koji će omekšati vašu odjeću i rublje te im dati dugotrajan miris svježine, a vama osigurati uživanje u mirisnim trenucima tijekom cijelog dana.

Rublju osiguravaju mekoću, miris i svježinu

Bilo da se radi o tekućim omekšivačima ili mirisnim perlicama za rublje, ovi proizvodi, kako i samo ime kaže, omekšavaju tkaninu i čine je nježnom za kožu te odjeći daju miris zbog kojega će dugo nakon pranja mirisati svježe

Omekšivači za rublje neizostavan su dio svakog kućanstva i većina osoba zaduženih za pranje rublja u svom kućanstvu ima svoj omiljeni miris. Omekšivači se najčešće dijele po mirisima, a kako proizvođači konstantno osluškuju želje potrošača za novim mirisnim kombinacijama i često lansiraju nove proizvode, na policama trgovačkih lanaca izbor je zaista velik. Svi želimo svježe, čisto i mirisno rublje.

Čak i ako svježe oprano rublje već odiše mirisom čistoće, omekšivač za rublje može pojačati ovaj učinak, a uz ugodan miris ima i druge prednosti. Omekšivač za rublje čini rublje pahuljastim, mekim i podatnim. Ovaj učinak postiže se prekrivanjem vlakana rublja zaštitnim filmom u zadnjem dijelu procesa pranja.

Da biste ga primijenili, omekšivač za rublje se ulijeva u za to predviđeni pretinac u perilici rublja, a najbolje je pridržavati se preporučene doze i ne prelaziti maksimalnu vrijednost. Inače bi se omekšivač za rublje mogao prerano sliti u bubanj i negativno utjecati na učinkovitost deterdženta za pranje rublja. Ovaj pretinac je obično označen stiliziranim cvijetom ili nosi rimski broj III.

TEKUĆI, MIRISNE PERLICE

Bilo da se radi o tekućim omekšivačima ili mirisnim perlicama za rublje, ovi proizvodi, kako i samo ime kaže, omekšavaju tkaninu i čine je nježnom za kožu te odjeći daju miris zbog kojega će dugo nakon pranja mirisati svježe. Također, oni štite odjeću od posljedica nošenja. S vremenom se, naime, odjeća zbog nošenja i pranja neizbježno ‘troši’ i ispiru joj se boje pa omekšivač pomaže očuvati vlakna i omogućiti da odjeća duže vremena izgleda novo.

Prilikom pranja rublja, omekšivač treba dodavati u fazi ispiranja, a ne pranja, što današnje perilice rublja obavljaju samostalno. Samo je važno dodati omekšivač u za njega predviđeni pretinac, a ne direktno u bubanj s odjećom. Za osobe s osjetljivom kožom ili pri pranju odjeće za bebe, najbolje je izabrati blage, hipoalergene omekšivače.

SVOJSTVA OMEKŠIVAČA

Čine naše rublje mekanim, omogućuju da se brže suši ili pomažu u suzbijanju elektrostatičkog naboja kod određenog tekstila. Naravno, među najvažnijim svojstvima je ‘svježi’ miris koji se dugo zadržava u ormaru i odjeći. Pored ugodnog mirisa, naravno postoji i mogućnost davanja specifičnih mirisnih nota tekstilima poput voćnih ili cvjetnih. Za alergičare, bebe i ljude koji imaju tendenciju alergijskih reakcija zbog osjetljive kože, na tržištu postoje i ‘sensitive’ varijante bez dodatnih sastojaka poput mirisa, parfema ili boja.

SASTAV OMEKŠIVAČA

Kationski tenzidi obično su aktivni sastojci u omekšivačima. Pozitivno su nabijeni s jedne strane, tako da se pričvršćuju na negativno nabijeni tekstila. Kao rezultat toga, svježe rublje se ne ‘ukruti’ kad se suši na zraku i ostaje mekano. Glačanje je lakše zahvaljujući omekšivaču i odjeća je ugodna za nošenje. S obzirom na to da omekšivač zaglađuje svako pojedinačno vlakno, on također usporava tipične znakove trošenja i štiti odjeću od blijeđenja i trošenja.

Omekšivače se ne preporučuje koristiti pri pranju:

• Frotira
• Mikrovlakana
• Funkcionalne (sportske) odjeće
• Odjeće s visokim stupnjem elastičnosti
• Sintetskih vlakana
• Tekstila s perjem

Savjeti za pravilno korištenje omekšivača

1. Ne stavljati previše
Omekšivač će odjeći dati lijep miris, no činjenica je da omekšivač ostavlja sloj na rublju pa nikako nije dobro stavljati ga više od preporuke na pakiranju. Previše omekšivača nije dobro niti za perilicu. Iako omekšivači lijepo mirišu i često se nađemo u iskušenju dodati koju mjericu više, proizvođači to ne savjetuju.

2. Pripaziti na ručnike
Nemojte uvijek koristiti omekšivač kod pranja ručnika. Zbog načina djelovanja omekšivač može umanjiti moć upijanja ručnika, a onda ručnik zapravo gubi svoju jedinu funkciju. Kako bi ručnici dobro upijali vodu, koji put preskočite pranje s omekšivačem.

3. Ne sipati izravno na odjeću
Za razliku od sredstva za uklanjanje mrlja, omekšivaču je mjesto u pretincu koji ima svaka perilica. Ako se stavlja na odjeću može ostaviti masne mrlje koje je teško ukloniti. Da bi se spriječilo da omekšivač dođe na odjeću, ne smije se preopteretiti perilicu, tako da voda može cirkulirati i ravnomjerno raspodijeliti omekšivač, kao i deterdžent.