Vanja Bartolec: Motiviranost i entuzijazam vode nas pri osmišljavanju novih projekata

Vanja Bartolec, direktor marketinga, Badel 1862

“Nema obiteljske proslave, rođendanskog slavlja, svadbe ili prijateljskog izlaska bez konzumacije naših proizvoda, a svega toga nije bilo zadnjih godinu dana. Posebno smo motivirani i kreativni kada je najteže, pa je kod nas u Badelu u tijeku mnogo projekata koji će sigurno pozitivno utjecati na volumen i imidž naših brendova”, ističe Vanja Bartolec, direktor marketinga u tvrtki Badel 1862.

Razgovarala: Marija Sedlar

Razmišljajući o svojim radnim počecima, Vanja Bartolec prisjeća se kako je raditi počeo još u srednjoj školi, tijekom ljeta. “Sjećam se kao jučer kad mi je tata rekao da se narednih mjesec dana ustajem u 4:30 jer u 6:00 moram biti u Coca-Coli, na drugom kraju grada, na kamionu. Tada s time nisam bio najsretniji, ali naravno da su me i ta najranija radna iskustva dovela do niza pozitivnih navika i vrijednih znanja. U svakom slučaju, počeo sam puno više cijeniti san! Tijekom fakulteta sam puno radio, i to ne samo preko ljeta.

Najduže sam se zadržao u AWT-u gdje sam radio cijeli niz skladišnih poslova i nešto kraće u Mul-t-locku na montiranju protuprovalnih vrata. Niti jedan posao nije išao u smjeru moje buduće struke, ali uz dobrodošlu zaradu iz svakoga sam ponio vrijedno iskustvo. Na prvom ‘pravom poslu’ počeo sam raditi dan nakon što sam obranio diplomski rad. Idealan start. Na zadnjoj se godini na fakultetu održavao Dan karijera gdje smo se mogli informirati o poslovima u cijelom nizu kompanija. Prijavio sam se u većinu njih i u konačnici prvi posao dobio u Coca-Coli, s kojom je povezano i moje prvo radno iskustvo uopće.“

U Badel 1862 Vanja je stigao na poziciju direktora marketinga, što je hijerarhijski stepenica iznad pozicije koju je obnašao u Zagrebačkoj pivovari.

„Za mene je to bio veliki izazov koji se pokazao kao dobra odluka. Došao sam u kompaniju koja je, zahvaljujući brzom i uspješnom restrukturiranju koje je provela Meteor Grupa, ušla u novi razvojni ciklus. Promjene koje su uvedene u poslovanje kompaniju su financijski, i u svakom drugom smislu, osnažile, povećana su ulaganja u proizvodnju, prodaju i marketing i sve se to vidi u našim rezultatima. Upravo zahvaljujući tome, iako je aktualna pandemija s pratećom krizom velik izazov i za našu industriju, mi smo zadržali uzlaznu putanju te nastavili s ulaganjima i razvojem te, štoviše, pokrenuli neke nove sjajne projekte.“

Kao direktor marketinga, Vanjini su glavni zadaci da zajedno sa svojim timom osigura prikladnu podršku za ključne brendove kroz ATL i BTL, i to ne samo za tržište Hrvatske, već i za više od 30 drugih europskih i svjetskih tržišta.

„S obzirom na nemogućnost oglašavanja žestokih alkoholnih pića, moramo biti posebno kreativni kako bi naše poruke došle do potrošača. Imamo širok portfelj, ali i nekoliko fokus brendova u koje najviše ulažemo. Antique Pelinkovac je najbrže rastući brend u našem asortimanu i njemu pridajemo posebnu pozornost, prvenstveno zbog izvoznog potencijala. Želimo da postane nezaobilazni suvenir turistima kad odlaze s ljetovanja natrag u svoje zemlje. Gorki Pelinkovac je prvi među gorkima i jedno od najprodavanijih žestokih pića u Hrvatskoj. On ponajviše komunicira s mlađom populacijom kroz evente i društvene mreže. Prima

Brand je, pak, najprodavanije alkoholno piće u Hrvatskoj kojem smo ove godine u obitelj dodali i Prima Black, premium verziju brandyja koja će sigurno privući mnoge ljubitelje viskija i konjaka i tako nam donijeti nove potrošače. Sax gin je lider u svojoj kategoriji koja je najbrže rastuća kategorija alkohola pa smo ove godine uz postojeća dva okusa uveli i nove – okuse đumbira i krastavca, što je u skladu s globalnim trendovima.

Kod vina smo najviše fokusirani na Korlat koji ima nevjerojatne prodajne rezultate, a njegovu kvalitetu su prepoznali i stručnjaci iz cijelog svijeta koji su nam ove godine dali preko 30 nagrada na raznim vinskim svjetskim natjecanjima. Korlat je moderan brend koji ove godine slavi 10 godina od prve prodane boce. Jedini je brend u Hrvatskoj koji je dobio i svoj program vjernosti putem kojega nagrađujemo lojalnost potrošača“, otkriva Vanja.

Badelu je trenutno glavni fokus u Hrvatskoj turistička sezona, egzekucija na terenu i kvalitetno pozicioniranje nedavno lansiranih proizvoda Prima Blacka, Juli Sonne, Sax Gingera i Premium Selection Šljivovice. Što se tiče drugih tržišta, intenzivno se radi na izvozu Antique Pelinkovca u SAD gdje će po prvi puta biti prisutni i na jednom od većih sajmova ugostiteljstva u Brooklynu u New Yorku u kolovozu.

„Sigurni smo da će i na drugom kontinentu prepoznati posebnost ‘najbolje čuvane hrvatske tajne’. Njemačka je naše najveće izvozno tržište i tamo imamo velike planove sa Šljivovicom i Pelinkovcima. Zato ćemo u listopadu biti prisutni i na jednom od najvećih svjetskih sajmova ugostiteljstva u Berlinu gdje ćemo se predstaviti prvenstveno njemačkoj, ali i svjetskoj publici.“

NAJVEĆA ONLINE EDUKATIVNA PLATFORMA

Od projekata, Vanja posebno izdvaja Badel MasterClass koji je pokrenut prošle godine, početkom lockdowna. Ugostiteljstvo se zatvorilo, a kako je to za ovu industriju izuzetno bitan kanal prodaje, u Badelu su nekako željeli pomoći.

„Svjesni da imamo ogromno znanje i iskustvo unutar kompanije te da, nažalost, veliki broj konobara nema drugi posao i da sjede kod kuće, odlučili smo im dati mogućnost da online steknu neka nova znanja u području ugostiteljstva. Uspjeli smo u nekoliko tjedana snimiti gotovo 30 video materijala, svaki u trajanju od 20-ak minuta, kojima smo pokrili teme jakih alkoholnih pića, vina, koktela i psihologije potrošača.

Pomogli su nam i vanjski suradnici, svaki od njih stručnjak u svom poslu. Izvan svih naših očekivaanja, prijavilo se više od 3.000 ljudi i to je postala najveća poslovna online edukativna platforma u Hrvatskoj. Upravo je završila i druga sezona BMC-a kroz koju je prošlo više od 2.000 ljudi. Organizirali smo i natjecanje konobara i barmena, a među 500 polaznika edukacija najboljim je proglašen Nikola Rojnica iz Splita, koji je osvojio 25.000 kuna i titulu Najboljeg barmena u Hrvatskoj.“

SPOJ MLADOSTI I ISKUSTVA

Vanja za svoj tim kaže da je kombinacija mladosti i iskustva, a zajednički su im velika motiviranost i entuzijazam. Uz dva brend menadžera, u timu se nalazi i osoba zadužena za razvoj novih proizvoda. Njih troje su u manje od dvije godine na tržište lansirali više od 50 raznih redizajna i novih proizvoda.

„S obzirom na ograničenost oglašavanja, sponzorstva i eventi su nam izuzetno bitni. Iz tog razloga imamo i osobu koja se bavi svakodnevnim dogovorima novih evenata s organizatorima i koordinacijom s prodajom i brend menadžerima. U Badelu je trade marketing organizacijski unutar marketinga i zadaća je trade marketing menadžera osigurati svu potrebnu BTL podršku prodaji. Naravno, bilo bi lakše kada bi nas bilo više, ali dobrom organizacijom pokrivamo sve izazove koji su svakodnevno pred nama. Gledajući cijelu kompaniju, mi smo u velikoj ekspanziji.

Zahvaljujući stabilnom poslovanju i našoj agilnosti, odlično smo odgovorili na izazove koje nam je donijela pandemija, a zadnjih godinu dana smo se intenzivno pripremali i za postpandemijsko vrijeme kojem se nadamo što skorije“, naglašava Vanja, koji je u Badelu praktički počeo raditi s početkom epidemije, tako da još čeka vidjeti kako je to kad je „sve normalno“. Sada mu ponajviše nedostaju sastanci uživo jer je osoba koja voli raditi s ljudima i biti s njima u svakodnevnom kontaktu.

NASTAVAK VELIKIH PLANOVA

Pitamo ga je li ova pozicija ispunila njegova očekivanja, a Vanja uz smiješak odgovara: „Očekivao sam znoj, rad i suze, i dobio sam znoj, rad i suze! Jako puno se radi, uz veliki entuzijazam, a dobri rezultati donose zadovoljstvo i ispunjenje. Imamo puno brendova, puno tržišta, ne želimo propustiti niti jednu priliku i vrlo je izazovno biti brz i kvalitetan u isto vrijeme. Srećom, imamo motiviran tim, a prate nas i kvalitetne agencije bez kojih ne bismo mogli odraditi sav posao. S obzirom na to da smo ušli u ljetni dio godine, definitivno nam je fokus da na visokom nivou odradimo egzekuciju, prvenstveno u retailu, ali i u ugostiteljstvu. Imamo nekoliko novih proizvoda koji imaju ogroman potencijal i treba ih dobro pozicionirati na terenu. Ako se dobro odradi sezona, u što uopće ne sumnjam, onda smo sigurni da će ovo biti jedna vrlo uspješna godina za Badel 1862.“

Pitamo Vanju što radi kada ne radi i kako izgleda njegov idealan odmor: „Imam troje djece i predivnu suprugu tako da svaki slobodan trenutak provodimo zajedno. Trenutno smo najviše kod kuće, djeca su mala i situacija s bolesti Covid-19 je i dalje aktualna, ali inače obožavamo putovanja, tako da jedva čekamo krenuti u nove avanture. ‘Lud’ sam za sportom, sve volim igrati, ali iznad svega squash u kojem sam bio i sveučilišni prvak Hrvatske dvije godine zaredom. Danas ponajviše trčim sa psom po šumama i to me najviše veseli. Idealan odmor ljeti je odlazak u planine, u Alpe – bicikliranje, planinarenje, trčanje, šetnje, kupanje u planinskim jezerima bez sparine i pokrivanje dekom navečer. Zimi je to svakako odlazak na skijanje ili neke toplije krajeve. Svejedno. Samo neka putovanja krenu!“, kaže Vanja, a mi se itekako slažemo s njim.