Danski pivar Carlsberg izvijestio je da je u prvoj polovini godine prodao više piva nego u pretpandemijskoj 2019. godini zahvaljujući europskom nogometnom prvenstvu i visokim temperaturama u lipnju. Do kraja prve polovine godine prodaja piva na ključnom kineskom i ruskom tržištu porasla je “znatno iznad” razine u 2019. godini, istaknuo je treći po veličini pivar u svijetu.
Ukupni organski obujam prodaje bio je u prvih šest ovogodišnjih mjeseci dva posto veći nego u istom razdoblju 2019. Kompanija je u razdoblju od travnja do lipnja povećala prihod 17 posto, na 18,69 milijardi danskih kruna (2,94 milijarde dolara).
U zapadnoj Europi prodaju su potaknule visoke temperature u lipnju u kombinaciji s europskim nogometnim prvenstvom i ponovnim otvaranjem barova i restorana nakon ublažavanja mjera suzbijanja pandemije koronavirusa.
“Zapadnoeuropska tržišta ponovno se otvaraju, ali u Aziji primjećujemo suprotni trend, posebno u Vijetnamu, Laosu i Maleziji”, rekao je izvršni direktor Cees ‘t Hart tijekom konferencijskog poziva. Dodao je da se Carlsberg osigurao od rasta cijena robe do kraja godine, ali je upozorio da će u 2022. bilježiti “znatno veće” troškove zbog poskupljenja aluminija, ječma, papira i ulja.
Kompanija je u današnjem izvješću povisila procjenu rasta operativne dobiti u ovoj godini s pet do 10 na osam do 11 posto.
Njegov konkurent Heineken također je početkom mjeseca objavio da je premašio očekivanja o prodaji piva u prvoj polovini godine i upozorio na rast troškova i utjecaj pandemije na azijska tržišta, podsjeća Reuters. (Hina/Reuters)