Leanpay je uslugu plaćanja na rate pokrenuo na gotovo 400 online web-shopova, a iz ureda u Hrvatskoj uskoro kreće s 15-ak vodećih lokalnih web shopova. Investitori u ovoj rundi financiranja su Lead Ventures, koja upravlja sredstvima regionalnih kompanija poput mađarskog MOL-a, iSouth Central Ventures
Regionalni fintech startup Leanpay, koji je ove godine započeo širenje i na hrvatskom tržištu, osigurao je investiciju od 3 milijuna eura koju će iskoristiti za ubrzanje rasta na postojećim tržištima i za nastavak širenja u srednjoj i istočnoj Europi. Financiranje serije A predvodi investicijska tvrtka Lead Ventures, koja upravlja sredstvima regionalnih kompanija poput mađarske energetske kompanije MOL i Eximbanke, a investiciji se pridružio i fond South Central Ventures koji je vrlo aktivan u regiji i u Hrvatskoj.
Leanpay korisnicima omogućava jednostavnu i transparentnu kupovinu pomoću plaćanja na rate u online i fizičkim prodajnim mjestima. Leanpay u Hrvatsku dolazi s velikim planovima ohrabren uspjehom u Sloveniji i upravo pregovara za početak usluge s 15-ak vodećih web-shopova u Hrvatskoj. Leanpay se u Sloveniji u nešto manje od dvije godine povezao s više od 400 trgovaca i nekoliko desetaka tisuća korisnika. Startup je prije ove runde financiranja prikupio 1,8 milijuna eura investicija od poznatih financijskih investitora.
Leanpay se bazira na principu „Kupi sada, plati kasnije” (BNPL) koji pruža znatno fleksibilniji način plaćanja u usporedbi s drugim sličnim načinima plaćanja. S modernim korisničkim sučeljem i potpuno digitaliziranim procesima u stvarnom vremenu pruža jedinstveno korisničko iskustvo, a otplata je raspoređena na razdoblje duže od razdoblja tradicionalnih zajmova. To kupcima daje značajnu slobodu i omogućuje im neometanu i jednostavnu kupovinu, dok trgovcima omogućuje povećanje prodaje.
Regionalni tim sastoji se od iskusnih stručnjaka iz maloprodaje, bankarstva i razvoja financijskog softvera. Startup su pokrenuli Miša Živić i Dušan Nešovski 2016. godine, a ideju su počeli graditi tijekom studija na Sveučilištu Oxford. „U usporedbi s drugim BNPL pružateljima usluga, Leanpay se fokusira na velike kupnje u segmentu potrošačke elektronike, namještaja i sportske opreme i to na području srednje i istočne Europe, koje je gotovo nedirnuto od strane globalnih igrača“, pojasnio je Miša Živić, izvršni direktor i suosnivač Leanpaya.
Zahvaljujući snažnom zamahu e-trgovine, startup je u prvoj polovici 2021. ostvario tri puta veći promet u odnosu na prethodnu godinu, čime su privukli pažnju investicijskih ulagača.
„Postoji izniman potencijal rasta BNPL-a, a njegova regionalna ekspanzija također može uvelike utjecati na ponašanje online potrošača. Model rizika tvrtke koji se samostalno razvio, koji se može dodatno podučiti kroz strojno učenje na temelju stečenog iskustva i informacija, također se prilagođava i upravlja jedinstvenošću lokalnih tržišta“, poručio je Ábel Galácz, izvršni direktor Lead Venturesa koji je u ovoj rundi financiranja u Leanpay investirao 2,5 milijuna eura.
“Leanpay je napravio fantastičan napredak posljednjih mjeseci i uvjereni smo da ova transakcija može dodatno ubrzati izvanrednu izvedbu. Gotovo trostruko povećanje prihoda i povjerenja od gotovo 400 online web shopova potaknuli su nas da i dalje podržavamo tim u postizanju zajedničkih ciljeva”, izjavio je Jure Mikuz, Managing Partner u South Central Ventures koji je i prije ove runde financiranja investicijski podržao Leanpay.
Više o usluzi pogledajte u videu.