Više od dvije trećine heavy korisnika kategorije se slaže s tvrdnjom da su energetski napitci štetni ukoliko se konzumiraju u većim količinama dok ih polovica smatra da su dobri za otklanjanje umora
Analizirala: Violeta Perčić, Research Executive, Ipsos
Među Hrvatima u dobi od 16 do 64 godine brojimo 33% potrošača koji barem ponekad konzumiraju energetske napitke.
Daljnjom segmentacijom potrošača, prema podacima agencije Ipsos prikupljenima u drugoj polovici prošle godine, dobit ćemo 8% heavy korisnika, odnosno onih koji energetska pića konzumiraju barem jednom tjedno, zatim 10% medium korisnika, odnosno onih koji konzumiraju energetska pića jednom do tri puta mjesečno i 15% light korisnika, koji kategoriju konzumiraju rjeđe od jednom mjesečno.
Gotovo polovica heavy korisnika kategorije – njih 46%, smatra bitnim koji brend energetskog napitka kupuje.
Heavy korisnike energetskih pića češće od prosjeka populacije Hrvatske nalazimo među muškarcima te među osobama u dobi od 16 do 29 godina. Također, iznadprosječno dolaze s područja Slavonije i Sjeverne Hrvatske, iako ih u postotku nalazimo najviše na području Zagreba i okolice.
S obzirom na to da promatrane potrošače najviše nalazimo među najmlađima, također možemo reći da iznad prosjeka spadaju u neoženjene te da nisu roditelji. Više od dvije trećine heavy korisnika kategorije se slaže s tvrdnjom da su energetski napitci štetni ukoliko se konzumiraju u većim količinama dok ih polovica smatra da su dobri za otklanjanje umora. Tek nešto više od petine heavy korisnika konzumira energetske napitke prije sportskih aktivnosti.
Osim općenitog praćenja kategorije energetskih napitaka, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati.
Korisnici brenda su isti konzumirali u posljednjih mjesec dana. Među heavy korisnicima najčešće konzumirani brend energetskog pića je Hell. Iza njega slijede Red Bull i Monster. Preciznije, u posljednjih mjesec dana, njih 70% je konzumiralo Hell, 61% Red Bull te 40% Monster energetsko piće.