Danski proizvođač igračaka Lego objavio je da planira uložiti više od milijardu dolara u tvornicu u Vijetnamu kako bi pratio nagli rast potražnje za popularnim plastičnim kockicama u boji među djecom diljem Azije. Tvornica u Vijetnamu bit će drugi Legov pogon u Aziji, nakon onog u Kini, otvorenog 2016. godine. Lego od 2019. bilježi dvoznamenkasti rast prodaje u toj regiji.
Potražnja je sada na putu da premaši ponudu iz kineske tvornice u srednjoročnom i dugoročnom razdoblju, izjavio je glavni operativni direktor Lega Carsten Rasmussen. “Rast je u Kini i Aziji fantastičan i vidimo da će nam s vremenom trebati više kapaciteta”, rekao je Rasmussen, ukazujući na rast srednje klase i veliki broj rođenih u regiji u usporedbi sa zrelim europskim i sjevernoameričkim tržištima.
Novo ulaganje sastavni je dio desetljetne strategije Lega da proizvodnju približi ključnim tržištima, što bi im smanjilo troškove i zaštititilo ih od vanjskih čimbenika. “To nam omogućuje kraće vrijeme isporuka našim kupcima i bržu reakciju na potražnju, ali naravno da nas čini i otpornijima”, rekao je Rasmussen. Naglasio je i da odluku o gradnji tvornice u Vijetnamu nisu ubrzali poremećaji i globalnim nabavnim lancima.
Nova tvornica bit će također prvi Legov pogon s neutralnom emisijom ugljika, budući da planira uskladiti potrošnju struje sa solarnom energijom proizvedenom na krovu i na obližnjoj farmi. Iako Lego još uvijek izrađuje kocke od plastike na bazi nafte, obećali su da će ih do kraja desetljeća zamijeniti kockama izrađenim od održivih materijala.
Kompanija također proširuje kapacitete u Meksiku, Mađarskoj i Kini, te dodaje strojeve u tvornicama u matičnoj Danskoj i u Češkoj, rekao je Rasmussen. Lego je dobio ime po skraćenom izrazu “leg godt”, što na danskom znači “dobro se igraj”. (Hina/Reuters)